[XP] Laadt niet nieuwe CD-FAT in.

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem dat bijzonder vervelend is.
Deze probleem was niet te zien in W2K Pro.

Het gaat vooral om Plextor 40x scsi cdrom speler, dat aan adaptec scsi kaart hangt.
Plextor SCSI writer en andere 2 IDE apparaten, pioneer 106s en nec1300a, lijken geen laadproblemen te hebben. Bij hen wordt er wel nieuwe FAT ingeladen bij volgende cd-rom.

Hij laadt ene cd goed in, maar zodra ik snel van cd wissel en andere indoe, ziet XP cd nog steeds aan MET FAT VAN EERSTE CD. De FAT data wordt niet opnieuw ingelezen. Gevolg: bestand afspelen vanaf andere cd loopt in het honderd met foutmelding. Alleen oppervlaktescan doet wel, maar hoe dan ook, zo kan het niet.

Ik vind het wel flauw hoor van XP.
Hoe kan ik dat fixen?
Er is nog geen Adaptec ASPI driver erop gezet. Alles is net vers ingestalleerd, fixes van Windows Update gehaald.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 09:58

star-saber

Ryzen

misschien ligt het aan mij.
maar ik snap echt niet wat je bedoelt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Wat TS bedoelt is dat zijn inhoud in de verkenner onveranderd blijft wat natuurlijk niks met zijn File Allocation Table te maken heeft maar goed.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Dat klopt.
Als ik cd nr. 1 erin doe en inhoud leest, zie je aantal bestanden A, B en C
Op CD nr. 2 zit D, E en F.

Ik wissel CD's om, dus CD 1 eruit, en CD 2 erin.
Verkenner komt te voorschijn (autoplay he) maar ik zie helemaal niet D E F, maar nog steeds A B C.

Zou ik A proberen openen, dan gaat het foutmelding geven. Logisch, inhoud komt niet overeen.

Ik heb vermoeden dat het verstoord is door Nero CD/DVD Speed programma (van 6.0.0.11) Die lijkt data vast te houden.

Pas als ik die programma afsluit, leek het wel erop dat ie toch wel CD 2 leest met D E F erop.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:10
en gewoon een keer op F5 rossen? wil dat niet helpen?
(tis wel niet echt een oplossing, maar ja....)

en installeer die ASpi driver ook eens ja

Strava

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Heeft het wel zin om APSI driver erop te zetten? Heeft XP dat niet reeds in huis?
Is nodig voor b.v. CDRWin 3.9 of zo.
Pagina: 1