Vox Supreme 48

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 11:05
Ik heb hier een vrij oude Vox Supreme 48 (uit 1994) die gebruikt moet gaan worden in een studentenflat. Centrale bestaat uit twee M35960 kaarten, een M35950 cpu kaart,
een 8 poorts analoge binnenlijn kaart en drie analoge buitenlijn kaarten.
(de cpu kaart heeft, voor zover ik heb kunnen zien, twee 'add-on' kaarten
1 voor wachtmuziek en 1 met een seriele aansluiting)

De centrale is uit een werkende situatie gehaald, maar helaas zonder handleiding en/of software. Het mooiste zou zijn als de centrale geconfigged kan worden via de seriele aansluiting want om dit met een systeemtoestel te doen is echt geen werk.

Nu ben ik opzoek naar de pinouts van voornamelijk de cpu kaart. De rest is inmiddels al afgemonteerd op patchpanel en operationeel :)
En eventueel de config utilities.

Iemand die heel toevallig verstand heeft van dit oude speelgoed en eventueel nog wat documentatie hiervan heeft ? Ches ? :)

• Fabian
Inmiddels een mooie pdf ontvangen voor het configgen via een lijntoestel, maar dat werkt nog niet erg handig.

• Fabian
Ughe *schop* :)

Verwijderd

http://www.alcatel.nl/local/productgroepen/

dit iets misschien??

Vox Supreme 48 is van Alcatel

• Fabian
Helaas weinig.

Alcatel heeft geen producten uit 1994 op hun site staan :)

Verwijderd

Ik heb een heel boekwerk over deze centrale, maar dit zijn ong. 500 pagina's dik
Dit heb ik helaas niet digitaal. Zonder dit boek is het haast onmogelijk om de vox supreme 48 te programmeren. Ik wil wel een kopie maken, maar de kosten moet je wel voor je rekening nemen(helaas groeit er bij mij ook geen geldboom in mijn tuin)

Zijn er nog mensen die trouwens systeem toestellen over hebben voor deze centrale??

Verwijderd

Owja, ik moet ook nog ergens een dos progy hebben voor configuratie, maar dat moet ik opzoeken.

• Fabian
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:38:
Ik heb een heel boekwerk over deze centrale, maar dit zijn ong. 500 pagina's dik
Dit heb ik helaas niet digitaal. Zonder dit boek is het haast onmogelijk om de vox supreme 48 te programmeren. Ik wil wel een kopie maken, maar de kosten moet je wel voor je rekening nemen(helaas groeit er bij mij ook geen geldboom in mijn tuin)

Zijn er nog mensen die trouwens systeem toestellen over hebben voor deze centrale??
Klinkt goed !

Staat in dat boek ook de pinout van iedere (addon) kaart beschreven ?

Ik heb een paar systeemtoestellen. Misschien kunnen we wat regelen.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
Bij mijn weten is de Supreme van KPN. Recentelijk (mei 2003) heeft Alcatel grotere centrales van KPN overgenomen, alleen lijkt het me sterk dat ook deze zijn meeverhuisd

Verwijderd

Fabian schreef op 27 november 2003 @ 21:01:
Ik heb hier een vrij oude Vox Supreme 48 (uit 1994) die gebruikt moet gaan worden in een studentenflat. Centrale bestaat uit twee M35960 kaarten, een M35950 cpu kaart,
een 8 poorts analoge binnenlijn kaart en drie analoge buitenlijn kaarten.
(de cpu kaart heeft, voor zover ik heb kunnen zien, twee 'add-on' kaarten
1 voor wachtmuziek en 1 met een seriele aansluiting)

De centrale is uit een werkende situatie gehaald, maar helaas zonder handleiding en/of software. Het mooiste zou zijn als de centrale geconfigged kan worden via de seriele aansluiting want om dit met een systeemtoestel te doen is echt geen werk.

Nu ben ik opzoek naar de pinouts van voornamelijk de cpu kaart. De rest is inmiddels al afgemonteerd op patchpanel en operationeel :)
En eventueel de config utilities.

Iemand die heel toevallig verstand heeft van dit oude speelgoed en eventueel nog wat documentatie hiervan heeft ? Ches ? :)
Ik heb wat info voor je en ga nog even op zoek naar de pin out, althans als je deze nog nodig hebt. Om de een of andere reden is deze topic mij ontschoten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 18:15 ]

• Fabian
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:49:
Ik kan je ook evt helpen aan de software, welke sofware release heb je ?
Hmm dat zou op een sticker moeten staan op een bordje ?

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ik heb thuis ook zo'n oud beestje staan. de uitgebreide handleiding heeft mijn buurman, maar dat is enorm veel. ik heb wel een beknopte handleiding op papier en een handleiding van de toestellen.

Verwijderd

Fabian schreef op 20 januari 2004 @ 21:03:
[...]

Hmm dat zou op een sticker moeten staan op een bordje ?
Kijk even wat er op de eeproms staat op de cpu
vanaf 09-96 zou het pakket 400 kunnen zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 21:10 ]

• Fabian
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:09:
[...]

Kijk even wat er op de eeproms staat op de cpu
vanaf 09-96 zou het pakket 400 kunnen zijn
Ik zie hier (op het eerste gezicht) 3 eeproms, rechts van de pinheader loodrecht op het bordje (waar een addon kaart in zat met 3, 6 aderige pinheaders).

1. Supreme M1 2.07 (handgeschreven horiontaal)
KAV (handgeschreven verticaal)

2. Supreme M2 2.07 (handgeschreven horiontaal)

3. GTON-X2-NL M20-AA (getypt).

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Jammer dat KPN tijdens de reorganisatie alle spare-parts heeft geruimd... anders wes het geen probleem om aan onderdelen te komen... Ik zal eens op mijn werk rondvragen of er ex-kpn'ers rondlopen die nog toegang hebben tot Alcatel onderdelen.

Verder vind ik het wel retestoer dat er een toch wel high-end centrale in een studentenhuis hangt :D

By each crime and every kindness, we birth our future

• Fabian
Freggel_United schreef op 20 januari 2004 @ 21:50:
Verder vind ik het wel retestoer dat er een toch wel high-end centrale in een studentenhuis hangt :D
Had hiervoor een 5411, maar die was te complex. Nog minder over te vinden :)

Staan nog pics van op http://5411.rulez.nl/

Er liggen overigens al 10 anloge buitenlijnen klaar om aangesloten te worden. 2x isdn-2 en 2x pstn

[ Voor 14% gewijzigd door Fabian op 20-01-2004 22:08 ]

Verwijderd

Freggel_United schreef op 20 januari 2004 @ 21:50:
Jammer dat KPN tijdens de reorganisatie alle spare-parts heeft geruimd... anders wes het geen probleem om aan onderdelen te komen... Ik zal eens op mijn werk rondvragen of er ex-kpn'ers rondlopen die nog toegang hebben tot Alcatel onderdelen.
Spare parts genoeg hoor !!!

Verwijderd

Fabian schreef op 20 januari 2004 @ 21:37:
[...]

Ik zie hier (op het eerste gezicht) 3 eeproms, rechts van de pinheader loodrecht op het bordje (waar een addon kaart in zat met 3, 6 aderige pinheaders).

1. Supreme M1 2.07 (handgeschreven horiontaal)

2. Supreme M2 2.07 (handgeschreven horiontaal)

3. GTON-X2-NL M20-AA (getypt).
De M1 en M2 zijn we de proms die ik bedoelde, maar ik kan ik helaas weinig van maken, maar je kan ook even in de handleiding, die ik in een eerdere post plaatse kijken bij B33 daar kan je de crc's uitlezen en onderaan de handleiding kan je dan zien welk pakket je hebt.

de GTON is de muziek of stilte prom

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 08:15 ]

• Fabian
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 08:14:
[...]

De M1 en M2 zijn we de proms die ik bedoelde, maar ik kan ik helaas weinig van maken, maar je kan ook even in de handleiding, die ik in een eerdere post plaatse kijken bij B33 daar kan je de crc's uitlezen en onderaan de handleiding kan je dan zien welk pakket je hebt.

de GTON is de muziek of stilte prom
Kzal vanavond even kijken. Moet daarvoor de centrale aanslingeren en een telefoon onder het stof vandaan halen :)

Ik zie verder geen pinheaders op het cpu bordje waar eventueel een seriele verbinding mee gemaakt kan worden. Zit dit op 1 van de 3 pinheaders op het addon bordje die weer op het cpu bord is gedrukt ?

Op dat addon bordje zit een blauw blok 'SAFT memoguard R'. Misschien iets herkenbaars ?

Verwijderd

Fabian schreef op 21 januari 2004 @ 11:52:
[...]

Kzal vanavond even kijken. Moet daarvoor de centrale aanslingeren en een telefoon onder het stof vandaan halen :)

Ik zie verder geen pinheaders op het cpu bordje waar eventueel een seriele verbinding mee gemaakt kan worden. Zit dit op 1 van de 3 pinheaders op het addon bordje die weer op het cpu bord is gedrukt ?
Ja je hebt twee van de connectors nodig ( 2 en 3 )voor de programeerkabel, heb het schema ook inmiddels weer gevonden.

• Fabian
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:17:
[...]

Ja je hebt twee van de connectors nodig ( 2 en 3 )voor de programeerkabel, heb het schema ook inmiddels weer gevonden.
Klinkt goed _/-\o_

Verwijderd

suck6 -> zip

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 07:43 ]

• Fabian
Super bedankt _/-\o_

Morgen eens mee spelen.

Nog 2 foto's van cpu kaartje.

Pic1
Pic2

Verwijderd

En mocht het niet lukken, een offerte aanvragen voor iets nieuws kan ook bij mij ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 21:44 ]

• Freggel_United
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:43:
En mocht het niet lukken, een offerte aanvragen voor iets nieuws kan ook bij mij ;)
Beetje offtopic:

Als Eerstelijns helpdeskert ben ik natuurlijk wel benieuwd waar jij dan werkt binnen het concern :)

Edit: Ik moet profielen leren lezen, KPN Entercom Special Sales i presume ?

[ Voor 12% gewijzigd door Freggel_United op 22-01-2004 23:22 ]

Verwijderd

Fabian schreef op 28 november 2003 @ 18:53:
Inmiddels een mooie pdf ontvangen voor het configgen via een lijntoestel, maar dat werkt nog niet erg handig.
Zou je de pdf naar mij toe willen mailen voor het configureren van een vox supre 48 met behulp van een lijntoestel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:43:
Zou je de pdf naar mij toe willen mailen voor het configureren van een vox
supreme 48 met behulp van een lijntoestel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 18:55:
[...]

• Fabian
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:59:
[...]

Zou je de pdf naar mij toe willen mailen voor het configureren van een vox supre 48 met behulp van een lijntoestel
Een email adres zou dan handig zijn. ;)

• Fabian
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 18:55:
[...]

• Fabian

Verwijderd

Fabian schreef op 26 februari 2004 @ 20:09:
[...]

johntoonen@msn.com

Verwijderd

Nu weet ik dat er al geruime tijd niets meer op deze forum getypt is.
Maar ik ben naar de zelfde gegevens opzoek.
Momenteel heb ik een Supreme 48 en ben dus opzoek naar handleidingen pin-outs en software e.d.
Wie kan mij hieraan helpen.

Mijn e-mail adres is pprevoo@hotmail.com

Verwijderd

Hoewel de laatste reacties bij dit topic al van lang geleden zijn, waag ik toch een poging voor hulp bij de installatie van de Vox Supreme 48 die ik aan de praat wil zien te krijgen. Ik heb een centrale met 4 toestellen: A325.

Kan iemand mij van een handleiding voorzien om een poging te wagen het apparaat aan te zwengelen?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Sjonge, die schopjes elke twee jaar.... :)

Ik heb hier in een gebouw een lijn aangevraagd die op een kamer uitkomt, en die waarschijnlijk via deze centrale loopt. Er staat een Vox Supreme 48 in de kelder, en daarom denk ik dat het rare gedrag van de lijn daardoor komt.

Nu vraag ik me wel af hoe KPN het voor elkaar heeft gekregen juist deze lijn op dit toestel aangesloten te krijgen (op afstand) als die centrale er tussen zit. Er zitten namelijk nog meer (stichtingen) in dit gebouw met hun eigen lijnen.

Het volgende doet zich namelijk voor:

- Ik kan wel bellen maar moet eerst een 0 draaien

- Gebeld worden kan niet (toestel gaat niet over)

- ADSL is onmogelijk (geen DSL-signaal)

Weet iemand een oplossing? Ik weet nl. niet hoe de kabels lopen in de buurt van de centrale, en het lijkt me een hels karwei uit te zoeken hoe dit ligt.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Freggel_United
De lijn in kwestie is dus een "binnenlijn", oftewel een lijn die aangesloten zit op de Vox Supreme (Pabx), dat verklaart de 0 en het niet gebeld kunnen worden.

Klinkt als gevalletje monteur, het lijntje wat naar de kamer in kwesite loopt moet in de kelder rechtstreeks op de is/ra gezet worden. Ik neem aan dat je wel zelf een telefoonnummer hebt?

Uitzoeken van lijntjes valt wel mee, monteurs hebben een tracer bij zich, hiermee kunnen ze lijn door het pand volgen, tot aan de Vox Supreme in dit geval, daar lostrekken en rachtstreeks op de buitenlijn zetten.

Even KPN bellen, met een beetje geluk doen ze het voor niets.

[ Voor 14% gewijzigd door Freggel_United op 06-12-2007 22:59 ]

• pinockio
Ah, dat klinkt goed. We hebben al een afspraak met een monteur gemaakt gisteren voor over twee weken (na het verhaal dus letterlijk 6 keer verteld te hebben)...

De vrouw die bij ons het woord deed (KPN belde) wist er te weinig van; ik had zelf moeten/willen bellen maar ik was ergens anders mee bezig.

De helpdeskmedewerker begreep namelijk eerst niet dat het ging om een kantoorpand; de lijn (+ DirectADSL) was nl. op persoonlijke titel aangevraagd omdat de stichting waar het voor is nog niet opgericht was. Na 4 keer doorverbonden te zijn kwamen we bij een medewerkster die gewoon een afspraak voor een monteur maakte.

Nu gaan ze dus een gratis monteur sturen (omdat het om het aansluiten van DirectADSL gaat), maar dat kan wel pas over 14 dagen (10 werkdagen... ;(). Is er een manier om dit te versnellen?

Ik hoop verder maar dat elke monteur inderdaad voldoende kennis en apparatuur heeft...

[ Voor 10% gewijzigd door pinockio op 07-12-2007 17:36 ]

• pinockio
Nog even een update:
De monteur is inmiddels ter plaatse en heeft me gebeld. Weer moest ik uitleggen hoe het zat, en hij zei iets als "ik kom alleen ADSL aanleggen". Dat we het hele verhaal al 5x uitgelegd hadden maakte niet uit.

En... we hebben internet, het is dus gelukt. (Ondanks dat de monteur in eerste instantie dacht dat hij het niet kon... :)) Zeker een collega met meer kennis gebeld. Was een monteur met een jonge stem (zeg 22) en een onduidelijk accent (Marokkaans/Surinaams door elkaar zeg maar).

Maar goed... eind goed al goed.

Pagina: 1