Extracten van rar archives resulteerd in corrupte images

Pagina: 1
Acties:

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:04
Het probleem doet zich maar op 1 manier voor: als ik een rar archive download van internet met een image erin en deze uitpak met winrar krijg ik 9 van de 10 keer fouten in mijn image. Dit weet ik omdat ik de image check met fireburner. Zou ik deze image branden/ mounten krijg ik altijd gezeur met b.v. installatie. Hij kan opeens geen bestanden vinden die op de, inmiddels gebrande, cd zouden moeten staan. Als ik de rar images overzet op mijn laptop en daar uitpak en de image check gaat het overens OOK goed rar archive zelf is dus goed.

Mijn pc loopt voor de rest PRIMA, geen vastlopers ed. Bijvoorbeeld 40 uur bruut rekenen (dvdr downsamplen, gamen, enz ) is geen punt. Het is dus geen ook geen hitte probleem.

Het probleem ligt ook niet aan mijn hdd's / controllers want als ik de image uitpak met mijn laptop via een netwerk share op de desbetreffende pc en de image ook direct wegschrijf op deze share gaat het WEL goed. (dus ook gecheckt met fireburner)

In mijn bak hangen 2 hdd's op beide gaat het fout.

Wat ik geprobeerd heb:
-hdd vervangen
-ata kabel vervangen
-windows opnieuw geinstalleerd
-winrar nieuwste geinstalleerd (draait overgens op latop OOK)
-via drivers geupgrade
-bios geupgrade
-memtest gedraait :geen fouten
-ander geheugen geprobeerd : nog steeds fouten(in image)
-geheugen gewisseld van bank 1 naar 2 of met 2 blokjes geheugen erin getest
-gezocht naar relevante onderwerpen op GoT
-VEEL mensen gevraagd naar hun mening over dit probleem, geen van alle wist een werkende oplossing te bieden.

Tevens draaien er geen programma's die het proces zouden kunnen dwarsbomen/manipuleren

Specs:

amd thunderbird 1300
512MB Kingston (133 mhz)
Asus A7V-E
WinXP SP1

Naar mijn mening blijven er nog 2 dingen over: cpu of mobo.... alleen lijkt me dat erg raar aangezien alles goed werkt...... Geen crashes of niets.

Wat denken jullie ervan?

(http://user.speedxs.nl/error.JPG <-- fireburner foutmelding)

[ Voor 7% gewijzigd door alexrins op 28-11-2003 00:18 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

zet voor de gein je geheugen eens op 100 Mhz

misschien helpt dat

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien draai je een illegale versie van WinRAR en heeft WRAR een feature erin zitten die archives corrupt uitpakt als de key niet goed is.

Anders ligt het denk ik aan het geheugen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:44

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je gebruikt wel nieuwste versie van winrar?
Zo nee probeer dat eens.

• alexrins
star-saber : geprobeerd, helpt niet :(
Stoney3K: ook een trial versie van nieuwste winrar werkt niet
Vae Victis: Lees mijn topic nog eens, aub ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:52
Ik heb dit ook eens gehad. Toen heb ik m'n CAS-settings van 2 naar 3 verhoogd en daarmee het probleem verholpen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:44

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

alexrins schreef op 27 november 2003 @ 21:03:
Vae Victis: Lees mijn topic nog eens, aub ;)
Heb er idd stom overheen gekeken |:(
Het probleem ligt ook niet aan mijn hdd's / controllers want als ik de image uitpak met mijn laptop via een netwerk share op de desbetreffende pc en de image ook direct wegschrijf op deze share gaat het WEL goed. (dus ook gecheckt met fireburner)
Met zelfde winrar versies op verschillende pc's pakt het wel goed uit?
Je test het met fireburner op dezelfde pc?
Dus een corrupte install van fireburner is ook uitgesloten?
Asus A7V-E
Heeft die een onboard raid controller die je gebruikt?
Heb zelf nl een a7v gehad waarbij die kapot ging en de meest vage errors genereerde.
Corrupte data etc.

• alexrins
op laptop en pc draaien idd de zelfde versies.

Als ik het met de laptop uitpak en check is het ALTIJD goed, gebruik van image gaat ook goed.

Ik denk niet dat mijn firburner corrupt is aangezien als Fireburner fouten vind ik ook daadwerkelijk problemen krijg met die image en als hij GEEN fouten vind krijg ik dat niet. Daaruit concludeer ik dat fireburner weldegelijk goed is.

Verder heb ik geen raid aanboord.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28

Stoney3K

Flatsehats!

Is je T-Bird ge OC'd of loopt ie normaal? Probeer je FSB eens een standje lager te gooien, dan heb je wat minder kans op datacorruptie.

BTW: Is het alleen extracten met WinRAR of heb je ergens anders ook problemen (Film kijken rare vlekken/strepen o.i.d. in beeld, hangers tijdens games, enz.)

Als het alleen met WinRARren optreedt denk ik toch dat het in je archiving tools zit. Anders probeer 'm eens te unrarren met XAce DDL of 7-Zip (http://www.7-zip.com)

en post dan je ervaringen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• alexrins
Mijn bak is NIET oc-ed. Hij heeft wel een tijd met FSB op 110 gelopen. Dat gaaf geen onstabiliteit / problemen.

OP dit moment installeer ik 7-zip.

[ Voor 15% gewijzigd door alexrins op 27-11-2003 21:20 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:52
zetje01 schreef op 27 november 2003 @ 21:12:
Ik heb dit ook eens gehad. Toen heb ik m'n CAS-settings van 2 naar 3 verhoogd en daarmee het probleem verholpen.
Ik bedoel dus te zeggen dat je een geheugen-probleem hebt...

• alexrins
Als ik mijn geheugen op 100 mhz zet gaat hij volgens AIDA32 op cas 2.0 lopen. En dat heeft ook geen goede uitwerking:(

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 14:56
ik ken ook iemand die dat probleem had...
zal ff kijken wie dat ook alweer was en wat hij gedaan had ;)

PSN - 500px - Flickr

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Is dit niet de VIA bug icm een Soundblaster?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• alexrins
Leg eens uit als je wilt?

Want ik heb een soundblaster Live en een VIA chipset

[ Voor 53% gewijzigd door alexrins op 28-11-2003 20:24 ]

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
VIA zit vol bugs toch ...

Even VIA 4in1 nu heet dat geloof ik Hyperion installeren.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:38
alexrins schreef op 28 november 2003 @ 20:22:
Leg eens uit als je wilt?

Want ik heb een soundblaster Live en een VIA chipset
Zie hier voor een korte uitleg.

• alexrins
Bedankt voor de reactie maar de VIA drivers zijn al geinstalleerd hier.

(nieuwste versie)

Om toch er zeker van te zijn dat dat niet het probleem is ga ik mijn creative kaart eruit halen en verder testen.

• alexrins
Wat mij ook nog opvalt uit het verhaal wat VIA verteld over de bug dat er juist data corruptie optreed tussen de verschillende controllers ed.

Dat is niet mijn probleem, verkeer over het lan, tussen 2 hdd's enz enz gaat allemaal prima alleen het extracten niet.

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
VIA zit vol bugs toch ...
Beter je huiswerk doen hoor ........... VIA heeft die chipset namelijk 100% conform PCI standaard ontworpen en gebouwd. Het probleem zat hem er juist in, dat Creative de SB live dingen ( vanuit hun drivers ) via Intel PCI extentions liet uitvoeren, die buiten de normale PCI standaard vielen. Of VIA dit heeft ondervangen in hun drivers, of dat juist nieuwe Creative drivers de oplossing zullen brengen, durf ik zo niet te zeggen.

Als ik het me goed herinner, resulteerde dat in schrijf en leesfouten, bij kopiëren van grote bestanden( dacht groter dan 60 MB ), van de primary IDE-controller, naar de secondary IDE-controller.

Ik zou het zelf ook in het geheugen zoeken. Je zult niet de eerste zijn, die zijn hele PC binneste buiten keert, om tot de conclusie te komen, dat nieuwe geheugen direct het gewenste resultaat geeft. Misschien heb je de mogelijkheid om van iemand even geheugen te lenen, om dit te testen ?

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• alexrins
Zoals je kunt lezen in mijn post heb ik dit al geprobeerd.

• alexrins
Heb vannacht nog preventief een ram test gedraait.

zo'n 15 uur testen : 0 fouten....

(memtest86-3.0.iso)
Pagina: 1