Hallo, ik heb misschien een wat simpele vraag. Ik wil namelijk op een formulier in Access plaatjes toevoegen. Het gaat om een formulier waarin een auto staat, waaran 5 foto's zijn toegevoegd. Die foto's knal ik in een picture op mijn formulier. Dit werkt allemaal wel goed. Nadeel is dat de plaatjes op m'n schijf 800x600 zijn en ik de plaatjes op mijn form als een soort 'thumbnail' weergeef.
Hiervoor wil ik een stukje code achter de pictures plakken, dat het plaatje opent (in de standaard windows viewer). De code is als volgt:
[code]
Private Sub Afbeelding21_Click()
On Error GoTo Err_Afbeelding21_Click
Dim stAppName As String
stAppName = Afbeelding_1
Call shell(stAppName, vbMaximizedFocus)
Exit_Afbeelding21_Click:
Exit Sub
Err_Afbeelding21_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Afbeelding21_Click
End Sub
het probleem is dat hij het plaatje niet opent. Ik krijg de melding over een 'ongeldige procedure aanroep'. Dus ik denk dat hij dit bestandsformaat niet op deze manier kan openen.
Hiervoor wil ik een stukje code achter de pictures plakken, dat het plaatje opent (in de standaard windows viewer). De code is als volgt:
[code]
Private Sub Afbeelding21_Click()
On Error GoTo Err_Afbeelding21_Click
Dim stAppName As String
stAppName = Afbeelding_1
Call shell(stAppName, vbMaximizedFocus)
Exit_Afbeelding21_Click:
Exit Sub
Err_Afbeelding21_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Afbeelding21_Click
End Sub
het probleem is dat hij het plaatje niet opent. Ik krijg de melding over een 'ongeldige procedure aanroep'. Dus ik denk dat hij dit bestandsformaat niet op deze manier kan openen.