DVD-drive (Plextor) ript langzaam

Pagina: 1
Acties:

• RvdB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Zowel mijn px320 (combodrive) als mijn px708 rippen dvd-video´s op niet meer dan 2x speed. Nou heb ik natuurlijk al rondgekeken en dat schijnt een soort beveiliging te zijn (zeg maar ontmoedigen van rippen). Dacht ik: dat moet op te lossen zijn met zo´n rpc1 firmware crack. Maar geen resultaat...
Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor? Het backuppen van mijn films duurt dan toch wel weer lang zo...

Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 14:53

star-saber

Ryzen

het is geen beveiliging.
plextor heeft dat aangebracht om vibratie problemen met films te voorkomen.
is terug te vinden via de search

• RvdB
Een kleine speurtocht verder: het heeft idd niks met beveiliging te maken (vandaar dat ik niks vond). Wel gevonden: de optie heet speedread van Plextor. Maar deze krijg ik niet uitgeschakeld, heb 2 methoden geprobeerd:
1. dvd in la´tje, open/close drukken, ingedrukt houden en dat moet er iets gaan knipperen. Dit in verschillende combinaties: werkt niet.
2. Via de plextools. Vakje met spreedread is ´greyed out´voor beide drives...
Iemand die dit speedread aan de praat heeft gekregen op de px-x708 of de px-320?

• star-saber
  • Laatst online: 16-03 14:53

star-saber

Ryzen

ik zal het eens proberen met mijn plex drives.
hmm speedread kan ik alleen bij me premium brander selecteren
maar niet voor me PX-116A en m'n PX-708A

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-03 00:25

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

RvdB schreef op 27 november 2003 @ 21:16:
Een kleine speurtocht verder: het heeft idd niks met beveiliging te maken (vandaar dat ik niks vond). Wel gevonden: de optie heet speedread van Plextor. Maar deze krijg ik niet uitgeschakeld, heb 2 methoden geprobeerd:
1. dvd in la´tje, open/close drukken, ingedrukt houden en dat moet er iets gaan knipperen. Dit in verschillende combinaties: werkt niet.
Iemand die dit speedread aan de praat heeft gekregen op de px-x708 of de px-320?
Koop toch gewoon één van de tig revisies van de 48x16x lezers van Lite-On, kosten een paar tientjes en zijn prefect voor on-the-fly kopietjes of rippen. Scheelt ook een stuk slijtage van je brander. btw, mijn PX-504a heeft exact hetzelfde "probleem"..

[ Voor 4% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 27-11-2003 21:23 ]

Laat maar.. .

• RvdB
LiGHtNiNG! schreef op 27 november 2003 @ 21:22:
[...]

Koop toch gewoon één van de tig revisies van de 48x16x lezers van Lite-On, kosten een paar tientjes en zijn prefect voor on-the-fly kopietjes of rippen. Scheelt ook een stuk slijtage van je brander. btw, mijn PX-504a heeft exact hetzelfde "probleem"..
Branden deed ik met de 708 en rippen met de 320...om nou nog een dvd-lezer te kopen vind ik een wat boute oplossing.
Er is vast een manier om dat spreedread te activeren...

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
RvdB schreef op 27 november 2003 @ 21:16:
Volgens de review van CDfreaks.com (http://www.cdfreaks.com/article/121/3) moet je juist GEEN DVD in de lade hebben zitten.

Quote:

Update: some clever forum members noticed that the Plextor PX-708A drive can be 'unlocked' so that it will read DVD-Video discs a lot faster. You can do this by making sure the drive is empty and closed. Then press and hold the drive's eject button for about three second until the drive's LED flashes green three times. Release the eject button so that the drive's tray will open. Now insert a DVD-Video disc and voila the drive reads faster. When you eject the disc or when you cut the drive's power, the PX-708A will be reset to 2x reading again. Here are the new results:

• RvdB
Frenkie567 schreef op 27 november 2003 @ 22:11:
[...]

Volgens de review van CDfreaks.com (http://www.cdfreaks.com/article/121/3) moet je juist GEEN DVD in de lade hebben zitten.

Quote:

Update: some clever forum members noticed that the Plextor PX-708A drive can be 'unlocked' so that it will read DVD-Video discs a lot faster. You can do this by making sure the drive is empty and closed. Then press and hold the drive's eject button for about three second until the drive's LED flashes green three times. Release the eject button so that the drive's tray will open. Now insert a DVD-Video disc and voila the drive reads faster. When you eject the disc or when you cut the drive's power, the PX-708A will be reset to 2x reading again. Here are the new results:
En zo werkt het inderdaad! Thnx Frenkie.

Pagina: 1