DVD 16-9 --> 4-3 op pc-scherm ?

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Als je een dvd koopt 16-9, alle beeldformaten,
krijg je altijd een widescreen versie op je pc scherm. Op de tv kan je wel veranderen naar 4-3, maar kan dat ook op je pc scherm ?
:)

Verwijderd

Ja, als je gewoon normale scherm calibratie settings in je DVD software heb, kan je die 'rekken' tot full-screen, snap alleen niet waarom je dit zou willen, is echt superlelijk.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
je kan in powerdvd pan en scan gebruiken. hij zoomt dan in en laat de zijkanten weg. bedoel je dat? werkt ook op tv uit. zo kan je meer beeld krijgen op alles dat niet breedbeeld is.........

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ja dat uitrekken snap ik, dat is lelijk. Maar als een dvd alle beeldformaten ondersteund kan hij dus ook 4/3 formaat aan.
Dit kan je idd op een tv via tv-out doen, maar je moet het toch ook alleen een pc scherm kunnen doen.

Ik heb een creative pc-DVD encore 6x ( wel supermooi vloeiend beeld )

Ik bedoel die rand boven en onder.

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Als een dvd alle beeldformaten ondersteund, wil dat nog niet zeggen dat dat op 4:3 geen zwarte balken oplevert (meestal wel). Als de film in 16:9 op de DVD staat, dan wordt dat in 4:3 of zwarte balken, of een vertekend beeld, of een uitgesneden (pan & scan) beeld. Een enkele keer staat een film 2x op een DVD, bvb 16:9 en 4:3. Dan is het 16:9 beeld vantevoren al geoptimaliseerd voor 4:3.

Specs Casemod

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

16:9 = 16/9 (fuck icons).

Specs Casemod

• phemelrijk

phemelrijk