Toon posts:

Netwerk xp - 2000 = problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik zit eigenlijk al lang met die vraag, maar kan nergens nergens nergens aan een concreet antwoord komen.
Ik kan dus van pc 1 (xp) naar pc 2 (Win2k) gedeelde bestanden halen enz. (ertussen ligt freesco, een linux based router).
Maar ik kan niet van de Win2000 pc naar de XP pc gaan...
Ik zie ook net dat pingen niet gaat van Win2k - Win xp (firewalls disabled)

dank bij voorbaat,

Chaos

Verwijderd

Topicstarter
niemand die dit weet te verhelpen? :'(

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:23
In een van de tabbladen van xp en 2000? kan je je fire wal uitzetten en tevens je bestanden delen.

zijn je subnet masks het zelfde? en ip nummertjes ongeveer hetzelfde dus alleen ut laatste cijfertje anders enzo
en ff stom, goeie kabeltje gebruikt? B)

heb je soms in linux gedoe ook nog een firewal?

[ Voor 35% gewijzigd door ijsbeer910 op 29-11-2003 09:17 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 18:35

grimson

domeingrommer

Je kan dus wel van de ene Windows XP PC naar die Windows 2000 PC, maar niet andersom bedoel je ?

Er is dus wel een verbinding.
Misschien moet je eens zoeken op 'simple file sharing' (Dit geldt voor Windows XP)
Tenminste, als je wel de PC kan benaderen maar geen shares kan openen.

Dat lijkt mij nu het meest voor de hand liggende.

/edit
misschien is er inderdaad ook een eenzijdig verkeer mogelijk door een firewall.

[ Voor 14% gewijzigd door grimson op 29-11-2003 09:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties !
Firewall heb ik net gechecked in xp ligt af, ook Zonealarm ligt af, gaat nog steeds niet.
Ff zeggen, de 2 pc's krijgen WEL internet (ip's en subnetmasks worden gegeven door de router, dus als internet lukt is er netwerkverbinding) via de router. EN Wanneer Win 2K ipv XP pro erop stond lukte alles perfect, het is enkel met XP dat ik problemen krijg door het verschil van OS.

edit: ik kan de pc zien in Win2k (onder: computers vlakbij) maar als ik de pc wil openen vraagt hij username en paswoord (ik tik username van deze pc hier in, wat onder Win2k wel lukte, maar hier dus niet :( ))
edit2 :p : Dat linux gedoe is freesco servers, een linux based programma die je oude pc omtovert tot router & hardware firewall dus. maar daar ligt het niet aan.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah ik zit al stuk verder! :D

panda antivirus heeft ook ingebouwde firewall, was dat ff vergeten (moet nog zoeken hoe ik die local internet toelaat :/ )

Ik kan nu wel pingen, maar geeft nu volgende fout:
"aanmeldingsfout: gebruikersaccountbeperking" => ??

Dank bij voorbaat!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:52

Swerfer

Hmm...

Als je met op je XP een map van 2000 wilt benaderen vraagt hij om een username password? Dan moet je de username en het password van een gebruiker met rechten van de geshare-de map gebruiken. Dit is dus de username en password van een gebruiker van 2000!

Je kan ook een gebruiker toevoegen op je 2000 bak met dezelfde username en password van de XP bak. En dan geef je die user alleen rechten op je 2000 bak voor de geshare-de mappen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reactie maar het is omgekeerd denk ik :p

Ik kan dus wel van hier (xp) naar Win2k surfen maar niet van Win2k naar men XP drives.

! :D ;)

edit: en ik slaag er dus niet in om bij XP drives te sharen met machtiging voor die andere pc. (ik zoek bij locaties, maar zie enkel mijn eigen pc :p ) RAH O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
update: kan nu zelfs niet meer van xp naar win 2k surfen
bleh dit wordt hopeloos :(

Verwijderd

Dit kun je oplossen door het gebruikersaccount "gast" te activeren. Vervolgens deel je de map en stel je eventueel gebruikersbeperkingen in.
Pagina: 1