Ik ben op dit moment bezig met het ontwikkelen van een pakket waarin de beheerder van het pakket een record met velden aan kan maken welke ingevuld moeten worden. Een veld die bij een record hoort heeft bepaalde eigenschappen waaronder hoeveel karaketers er bijvoorbeeld in het veld kunnen staan. Echter wil ik hier geen directe beperking aangeven maar wel de snelheid erin houden.
Zelf zat ik er aan te denken om diverse tabellen te maken met diverse karakterlengtes aan gekoppeld.
Deze tabellen zullen uiteindelijk met een relatie tabel bij een bepaald record horen. Zou dit nadelinge gevolgen kunnen hebben, het lijkt me dat een index op basis van integers vrij snel moet zijn echter hoe pakt het uit in de praktijk wanneer er extreem gebruik van gemaakt.
En zie ik wat over het hoofd? zijn er betere manieren om dit probleem aan te pakken?
Zelf zat ik er aan te denken om diverse tabellen te maken met diverse karakterlengtes aan gekoppeld.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Table char8 id (integer, primary key/idx) value (char, 8 karakters) Table char16 id (integer, primary key/idx) value (char, 16 karakters) enzovoorts tot dat het niet meer efficient is en dan overgaan op een evt text of die lengte als maximum aanhouden waarbij het niet meer efficient is |
Deze tabellen zullen uiteindelijk met een relatie tabel bij een bepaald record horen. Zou dit nadelinge gevolgen kunnen hebben, het lijkt me dat een index op basis van integers vrij snel moet zijn echter hoe pakt het uit in de praktijk wanneer er extreem gebruik van gemaakt.
En zie ik wat over het hoofd? zijn er betere manieren om dit probleem aan te pakken?