XP Kan RPC niet uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Hallo,

Hier even een vraagje. Ik heb 2 pc's en een server. Deze Server is een linux server(E-smith). Deze deelt ip adressen uit en zorgt voor de internet toegang. Alles draaide perfect.

Nu heb ik het volgende probleem. Vanaf PC 1 kan ik niet via netwerkomgeving op PC 2 komen, dan krijg ik de fout kan RPC niet uivoeren. Ik kan vanaf PC 1 wel op de server komen. Vanaf PC 2 kan ik overal op komen.

Ik weet nu niet waar het probleem zich bevindt. Is het probleem PC 1. of kan PC 1 de RPC service niet starten op PC 2. Ik zou niet weten waar het probleem zich bevindt en wat ik eraan kan doen. Op beide pc's is windows update helemaal bij.
Met de ipnummers zit het ook allemaal goed.

Heeft er iemand een idee? Het is nogal dringend??? _/-\o_ 8)7

Alvast Bedankt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

kijk eerst maar eens bij services of je rcp service op beide machines draait.

ping de machines.
net use * \\ip\c$ password /user:administrator

• vakantieman
Ik heb gekeken of de service is gestart en dit is zo.

Het is heel belangrijk. :/

Gr

• vakantieman
Pingen gaat ook goed,

Bij het Net Use commando krijg ik een systeemfout 5, toegang is geweigerd. HEt ww is goed.

Gr :?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

mogelijk moet je nog aanzetten dat de administrator niet alleen locaal in mag loggen. start/uitvoeren/gpedit.msc/computer/security/local/user rights/'deny access from this user from the network moet geen administrator bevatten en 'allow access to this computer from the network' ook. Met default settings zou het echter geen prob mogen geven.

Als je nou lokaal iets probeert met de rpc server, bijvoorbeeld de klok synchroniseren met een ntp server (3e tabje als je op de klok dubbelklikt), geeft ie dan ook een foutmelding?

Localhost is where the heart is

• vakantieman
Heb inmiddels het volgende gedaan,

De dingen die in het vorige bericht staan heb ik gedaan en dit stond al goed. Ook de tijd sychroniseren ging goed.

Ik heb de blasterfix erover gehaald en de windows update die daarbij hoort heb ik gedraaid.

Daarna heb ik regclean gedraait. Dit mag allemaal niet baten.

Heeft iemand nog ideeen??

:| :/ :? 8)7

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22

pistole

Frutter

event viewer?

(hoe heet dat in het nederlands eigenlijk... gebeurtenis bekijker? :p )

Ik frut, dus ik epibreer

• vakantieman
Levert niks op, er staat niets in het logboek( zo heet dat in het nederlands ).

Helaas, Iemand anders nog een idee? :/

• pistole

pistole

Frutter

zet dan ook even je security log aan.
Password expired op 1 van die bakken? Workstation service per ongeluk gestopt?
Heb je gereboot? Bla?

De info die je geeft is veel te beperkt enzo. Probeer je wel of niet naar die linux doos te verbindenk, of heeft ie er eigenlijk niets mee te maken, of is ie je domain controller, samba?

Ik frut, dus ik epibreer

• vakantieman
De E-smith zorgt voor het uitdelen van de ip adressen zoals ik al gezegd had, ook is hij werkgroep beheerder. Vanaf PC 1 kan ik wel op de server komen maar niet op PC 2, dan geeft hij de foutmelding Kan RPC niet uitvoeren, Vanaf PC 2 kan ik wel op de server en PC 1 komen.

Workstation Serice draait, Hoe kan je beveiligingslogboek aanzetten??
Geen accounts geblokkeerd. Gast Account wachtwoord op allebeid de pc's hetzelfe admin wachtwoorden ook. 8)7 :|

Welke uitleg wil je nog meer??

Iemand idee?

• pistole

pistole

Frutter

vakantieman schreef op 28 november 2003 @ 22:47:
Vanaf PC 1 kan ik wel op de server komen maar niet op PC 2
[...]
Vanaf PC 2 kan ik wel op de server en PC 1 komen.
okee, het probleem lijkt bij de server service van PC2 te liggen - draait die? File & printer sharing staat ook gebonden op je netwerkkaart?
Ik ga er maar even vanuit dat je Win2k of XP draait, in het geval van Win9x/WinME is het een ander verhaal...

Je kan je security log aanzetten door naar Administrative Tools -> Local Security policy te gaan, daarin naar Local policies -> Audit pol -> en daar een aantal zaken aan te zetten voor Failures (met name logon events en account logon events)

Dan weer de fout reproduceren, en vervolgens je security log checken (F5 !)

[ Voor 4% gewijzigd door pistole op 28-11-2003 23:23 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1