MSI KT4V en AMD2200+ knalt eruit bij 50c?

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:10
Ik heb een heletijd mijn case open gehad omdat hij als hij hoger als 50 graden werd een spontane boot gaf. Nu dacht ik, in deze koude maanden moet me kast wel dicht kunnen wat weer een hoop stof scheelt. Dus ik heb alles dicht geschroefd. Maar ik ging vandaag wat intensieve spelletjes spelen zoals Need for speed undeground en na een uurtje gamen klapt hij er weer uit, spontane boot. Dit gebeurt telkens als hij een temperatuur krijgt die boven de 51 graden is. Ik ben een beetje radeloos, ik heb 2x 80mm fans aangebracht in mijn kast, een nieuwe voeding (350w) met 2 fans erin en een zalman CNPS3100-Plus. Ik neem aan dat dit voor mijn setup wat niet het topje van de ijsberg is voldoende moet zijn.

Toch blijft mijn systeem steeds maar weer crashen als ik mijn side panel erop heb, zonder side panel gaat het goed dus moet haast wel aan temperatuur liggen. Denk niet dat ik niet vanalles geprobeerd heb, ik ben aan het overwegen voor een nieuwe cooler en ga op de HCC zeker goed rondneuzen. Weet iemand waar het aan kan liggen en hoe ik heb oplos? K'wil onderhand eens lekker aan een stuk gamen zonder tussen boots ;).

Me configuratie staat in me sig, als je nog mee vragen hebt wil ik deze graag beantwoorden, hopelijk kunnen jullie de mijne beantwoorden.

Nog wat temperaturen

zonder side panel
idle: 43
stressed: 45

met side panel
idle: 46
stressed 49/50 (en dan gaat mis als hij hoger word)

[ Voor 8% gewijzigd door Bjk op 27-11-2003 18:39 ]

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
- Waar wordt die temp gegeven? Bios/progje in Windows?
- In de bios al gekeken naar de beveiliging bij te hoge temp? (alhoewel die pas
begint bij 60 C meen ik)
- Bios geupdate?
- CPU in een andere pc geprobeerd?

succes

edit/
Stiekem editten he ;)

[ Voor 11% gewijzigd door vacuumcleaner op 27-11-2003 18:40 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Kijk eens in je bios, daart kun je een temperatuur kiezen waarbij hij moet uitvallen.
Ik heb ook de KT4V en de temperatuur verschilt tss het meegeleverde progje en MBM een 5tal graden.
Stel de waarde in je bios wat hoger in, en dan moet ie zonder probs werken, tis een prima MBje dat hier nogal stabiel loopt met ddr400 wat ie eigenlijk niet ondersteunt (op ddr333 superstabiel).

[ Voor 64% gewijzigd door naftebakje op 27-11-2003 18:43 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Bjk
Nieuwste bios staat erop, sorry vergeten te vermelden, de max temp kan ik nergens vinden. Ik zal nog eens kijken, bedankt voor reacties tot nu toe.

• naftebakje
Kijk in het bios onder "power management functions" of "CPU critical temperature" niet te laag staat.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Bjk
Heb gekeken, cpu critical temperature en cpu halt command detections staan beide disable thats a good thing right?

Verwijderd

kijk us in speedfan....
die leest togh uit bios of heb ik ut fout?

• Bjk
Speedfan ziet 2 temps, eentje 50graden (neem aan cpu) das dus idle en een van 28 graden. 2755 rpm draait me cpu cooler op.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Heb gekeken, cpu critical temperature en cpu halt command detections staan beide disable thats a good thing right?
Kzou um toch liever op 70 graden zetten.
Heb je het voltage van de cpu niet te hoog staan?

Verwijderd

stress je proc us een keer dan...
en kijk hoeveel die dan ongeveer wordt
deze temps van speedfan zijn al veel warmer dan die je eerst opgaf togh?

zou dat cpu critical temperature niet uit zetten! zou hem idd op een graadje of 70-75 zetten
edit: die 50 graden was dat met zijkant er in of er af?
die 28 is NB

ik heb ook nog een derde temp van -1 was dat dan :?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 19:08 ]

• Bjk
Wat voltages,

CPU Core = 1.66
+3.3 V = 3.28
+5 V = 4.92
+12 V = 12.40
-12 V = -12.12
-5 V = -5.15
+5 V Standby = 4.87
VBAT Batterij = 3.34

Die 50c van speedfan was met kast dicht. Ik ga nu bios instellen op 70 graden max.
Nu ff stressen, is er ergens een log functie zodat als ik crash hij de tempts kan lezen?

[ Voor 17% gewijzigd door Bjk op 27-11-2003 19:17 . Reden: bios setting gedaan ]

• naftebakje
Kan et niet je videokaart zijn die te warm word?

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 14:45
kijk eens naar je voeding, levert die constant genoeg stroom? 1.66 lijkt ok, ware het niet dat mijn systeem vaak 1.70 of 1.71 aangeeft terwijl ik niks veranderd heb aan de spanning. die spanning is dus denk ik gewoon een indicatie.

verder is het belangrijk eens te kijken naar of je voldoende (of misschien teveel?) koelpasta tussen je proc en koeler hebt zitten. zit er van die koelplak standaard op je koeler? eraf schrapen, met fijn schuurpapier ff weer glad (maar niet te glad) maken, afstoffen, GOEIE koelpasta op je proc en koeler smeren (dus NIET TEVEEL! mooi laagje..) en opnieuw inbouwen.

zit je koeler trouwens niet verkeerd om? had ik ook met een t-bird 1100 die ik laatst binnen kreeg, heb me uren afgevraagd waarom dat ding telkens 80 graden werd (was wel stabiel trouwens.. is 3 jaar lang niet naar gekeken!)
koeler andersom en 55-60 graden was het resultaat.

kijk dan eens naar de airflow, of draai de fan op je koeler eens om, misschien helpt het. heb je een grote kast? meer ruimte, ja, maar er moeten toch meer koelers in, omdat een kleine koeler op meer lucht minder effect heeft..
hoe zit het met je bedrading? hangt die dichtbij de koeler? houdt lucht tegen, maar dat valt eigenlijk onder airflow.
is je koeler niet te zwaar? >> kan (bij een slechte socket) ietsjes los gaan hangen, met hogere temps als gevolg.

wil je toch echt een nieuwe koeler? misschien is een Zalman een idee, die zijn niet extreem duur (40 euro) en koelen heel goed. ze zijn alleen wel ZWAAR dus als je je pc regelmatig transporteert: wees OF heel voorzichtig OF trek de koeler er ff af als je hem gaat bewegen! Een desktopcase is wel aan te raden met zo'n ding.

Je kan ook nog aan waterkoeling denken, een vapokoeler is erg duur maar werkt wel.
Een tip is ook ff te testen met een processor v/e ander, wordt die minder heet? dan is waarschijnlijk je cpu gewoon brak. (mijn xp2000+ hangt overigensn iet bij 50 graden.. heb hem weleens door een kapotte fan op mijn cpu-cooler aan de 72 gehad, still stable..)

Last resort: Je moederbord is lekker koel, dus in je kast is het niet extreem warm. >> Peltierkoeling is een optie.

Ga toch fietsen.

• Bjk
Hij word 54 graden stressed, ik heb een built by ati videokaart zou die mischien minder goed gekoeld worden? Omdat er een standaard fan opzit?
kakanox schreef op 27 november 2003 @ 19:36:
kijk eens naar je voeding, levert die constant genoeg stroom? 1.66 lijkt ok, ware het niet dat mijn systeem vaak 1.70 of 1.71 aangeeft terwijl ik niks veranderd heb aan de spanning. die spanning is dus denk ik gewoon een indicatie.

verder is het belangrijk eens te kijken naar of je voldoende (of misschien teveel?) koelpasta tussen je proc en koeler hebt zitten. zit er van die koelplak standaard op je koeler? eraf schrapen, met fijn schuurpapier ff weer glad (maar niet te glad) maken, afstoffen, GOEIE koelpasta op je proc en koeler smeren (dus NIET TEVEEL! mooi laagje..) en opnieuw inbouwen.

zit je koeler trouwens niet verkeerd om? had ik ook met een t-bird 1100 die ik laatst binnen kreeg, heb me uren afgevraagd waarom dat ding telkens 80 graden werd (was wel stabiel trouwens.. is 3 jaar lang niet naar gekeken!)
koeler andersom en 55-60 graden was het resultaat.

kijk dan eens naar de airflow, of draai de fan op je koeler eens om, misschien helpt het. heb je een grote kast? meer ruimte, ja, maar er moeten toch meer koelers in, omdat een kleine koeler op meer lucht minder effect heeft..
hoe zit het met je bedrading? hangt die dichtbij de koeler? houdt lucht tegen, maar dat valt eigenlijk onder airflow.
is je koeler niet te zwaar? >> kan (bij een slechte socket) ietsjes los gaan hangen, met hogere temps als gevolg.

wil je toch echt een nieuwe koeler? misschien is een Zalman een idee, die zijn niet extreem duur (40 euro) en koelen heel goed. ze zijn alleen wel ZWAAR dus als je je pc regelmatig transporteert: wees OF heel voorzichtig OF trek de koeler er ff af als je hem gaat bewegen! Een desktopcase is wel aan te raden met zo'n ding.

Je kan ook nog aan waterkoeling denken, een vapokoeler is erg duur maar werkt wel.
Een tip is ook ff te testen met een processor v/e ander, wordt die minder heet? dan is waarschijnlijk je cpu gewoon brak. (mijn xp2000+ hangt overigensn iet bij 50 graden.. heb hem weleens door een kapotte fan op mijn cpu-cooler aan de 72 gehad, still stable..)

Last resort: Je moederbord is lekker koel, dus in je kast is het niet extreem warm. >> Peltierkoeling is een optie.
Bedankt voor je reactie, als je goed gelezen had zie je dat ik al een zalman heb :) Voor de rest het ik ASIII gebruikt en een dun laagje aangebracht. Dit zal het dus hoogst waarschijnlijk niet zijn, is het goed mogelijk dat mijn videokaart de boosdoener is?
Kheb nu zon dik uur nfs underground gespeeld (ja verslavend) en me pc blijft 53 stressed heb dit nagelopen in grafiek van speedfan. Zou het dus toch aan me videokaart liggen?

[ Voor 94% gewijzigd door Bjk op 27-11-2003 21:26 ]

Pagina: 1