Toon posts:

Kast stil maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zon luidruchtige maxtor 7200 rpm HD die ik liever niet meer wil horen zoemen.

Ik had al een ideetje om tussen de kast en de HD ruberen ringetjes rond de schroefjes te plaatsen.

Zou dit helpen?

Verder ben ik ook bezig (nog aan het ontwerpen) om mijn fans temperatuur gestuurd te maken.

later ook nog ff wat tapijt aan de binnenkant doen en het wordt echt stil :)

Is het ook mogenlijk om een soort geluisddempers voor casefans te maken?
Ik heb er al over zitten brainstormen, maar heb nog geen idee gevonden. (op rubbertjes tussen kast en fans na dan)

Er zijn tweakers die zeggen dat een luidruchtige kast erbij hoort, maar ik vindt dat er aan de geluidsproductie ook wel getweakt mag worden :P

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

hummm... soms help zoeken. Maar voor deze keer. Kijk maar eens bij www.oc-shop.nl

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Als je rubberen ringen wil gebruiken, moet je er voor zorgen dat de schroeven waarmee de fan of hd vastgezet worden ook van rubber worden voorzien zodat ze geen direkt contact maken met het metaal van de kast.
Als je een goedkope oplossing zoekt probeer dan eens uit een oude fietsband een stukje te knippen en dit op de juiste manier te bevestigen.
Succes ermee.

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 23:13

zaadstra

Überprutser

er bestaan ook nylon en kunststof boutjes....
Dempt ook weer iets >:)

Wat raar dat zo'n Maxtor een takke herrie maakt... Dacht dat het altijd van die fluisterdisks waren... :z

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:09

Johnny E

Dôh !!

Ik vraag me af wat voor kast ie heeft, ik heb ook een maxtor DM+ 40GB 7200RPM en die hoor je gewoon niet (oude serie dus amset werkt er niet op)

Zit allemaal in een El cheapo kastje

Specs!

Verwijderd

die IBM deskstar, die hoor je bijna niet (het geluid van al je fan is harder)

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Als je vindt dat je harddisk teveel lawaai maakt kun je hem in bouwen in een "Silent Drive". Kost f59,- bij informatique

Dan hoor je helemaal niets meer

Verwijderd

Kijk maar eens op de website van Maxtor, volgens mij hebben ze een tooltje om de schijf stiller en iets langzamer te maken, of lawaaieriger en sneller!

Het heet setamc.exe

suc6
Pagina: 1