Bios Resetten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:43
Goedeavond

Ik heb gisteravond iets stoms gedaan, ik heb een beetje zitten klooien met de timing van het geheugen.
En toen ik de instellingen heb opgeslagen in het bios en de pc weer ging opstarten, ging de monitor niet aan.
Ik heb toen de battery van het moederbord verwijderd, en het jumpertje even verplaatst om je cmos te wissen.

Alleen nu gebeurd er nog niks, als ik de pc opstart gaan de fans wel draaien en de hardeschijf gaat spinnen.
Alleen geen beeld, wie kan mij helpen ?

:'(

Ps het hier om een Asus P4C800 met een Pentium 2,8Ghz

[ Voor 7% gewijzigd door Henkpaulus op 27-11-2003 18:50 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Probeer eens wat "Overbodige" hardware eruit te halen.
Alleen de noodzakelijktste (poeh :P) dingen.
Zoals:
Moederbord
Processor
Koeler
Videokaart
Geheugen.
Misschien dat dit werkt

OJA, Jumpertje ook wel truggezet? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 27-11-2003 17:35 ]

• Henkpaulus
Ik heb al haast geen overbodige hardware er inzitten, en het geheugen is het ook niet.
Ik weet zeker dat het met het bios te maken heeft, daar heb ik mee zitten klooien, totdat ik hem gesaved heb en opieuw wilde opstarten en nooit meer een keer beeld kreeg

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tjah,
Dit heb ik ook wel eens gehad, maar toen lag het aan de voeding |:(
Dat zal bij jou denk ik niet het geval zijn :)
Ik zal nog ff kijken wat ik voor je kan doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Frietsaus op 27-11-2003 17:40 . Reden: Typfoutje ]

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

batterij laten zitten, jumper omzetten, en dan je pc aanzetten. dan komt er een melding dat je cmos cleared is, dan pc uitzetten en jumper terug zetten, klaar :)

• Henkpaulus
MarkyB schreef op 27 november 2003 @ 17:41:
batterij laten zitten, jumper omzetten, en dan je pc aanzetten. dan komt er een melding dat je cmos cleared is, dan pc uitzetten en jumper terug zetten, klaar :)
Ik heb dit geprobeerd alleen, doet de pc dan helemaal niks zodra ik de jumper er weer afhaal gaat hij wel aan alleen nog steeds geen beeld

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kan proberen je pc nóg verder 'uit te kleden'. Ergens in de FAQs staat vast wel wat uitgebreider hoe precies, maar begin eens met het volgende:

Alleen mobo + cpu + koeler + power supply. Als je de pc nu aanzet moet ie gaan piepen (geen memory). Als ie dat doet kun je het geheugen erin zetten en weer opstarten. Hij moet dan weer gaan piepen (geen vga, is dus een andere 'morse code' dan geen memory). Als ook dat gebeurt, kun je de VGA kaart erin zetten en zou je weer beeld moeten krijgen na het aanzetten.

Als je zonder geheugen (en zonder vga kaart) geen piepjes hoort, dan zit het probleem in je cpu, mobo of power supply. Die onderdelen moet je dan eens gaan uitwisselen met werkende exemplaren. Als ie niks doet nadat je het geheugen erin hebt gezet, dan weet je dus dat het geheugen het probleem veroorzaakt. En zo verder, ik neem aan dat je het principe wel snapt ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

en daarin:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Sleutelwoord op GoT blijft zelfwerkzaamheid- eerst zelf op zoek gaan naar mogelijkheden, dan die uitproberen en pas als dat alles niet werkt een topic openen met verslag van wat je geprobeerd hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.