Toon posts:

discriminerende postings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey
ik begin echt pissed off te raken over de vele discriminerende reacties die er de laaste tijd tegenover amerikanen gemaakt worden en ben het een beetje beu om elke keer zowat alleen maar flaimbait uit te delen

ik vind dat er een stuk strenger opgelet en opgetreden mag worden door of admins of hoofd modderators

mijn laaste irrtatie gaat om posting
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=905826
op de thread van
nieuws: Los Angeles wil af van master/slave-benamingen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Van Nederlanders kan toch ook probleemloos worden gezegd dat ze gierig zijn (de uittdrukking 'Dutch party' zal je vast bekend zijn) :?

Dat de uitspraken generaliserend zijn ben ik helemaal met je eens. Over de schreef vind ik ze echter niet, eerder dom als ze serieus zijn bedoeld.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik persoonlijk vind deze reacties het niet echt waard om meteen te verwijderen en te mailen. daarom laat ik hem staan.

Overigens zeggen de amerikanen ook zo vaak een 'dutch party' oid...

[ Voor 24% gewijzigd door Teckna op 27-11-2003 17:18 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien de replies aantoonbaar de plank misslaan, mod je ze maar gewoon naar een -1.

Er zal echt geen policy komen om foute replies te filtreren, want dat blijft handwerk. Indien je het aantreft is een -1 normaal (of -2 voor de echte fouten).
In dit specifieke geval van Amerikanen vraag ik me af wat het probleem is, want zuks met Belgen, Fransen en Duitsers kan gewoon wel.....maar Turken, Maroks en Amerikanen moeten een beschermend handje hebben? Iedereen verdient het respect wat 'm toekomt, dan moet je geen voorkeursbehandeling geven op grond van 'politiek correcte' dingen.

Amerikanen discrimineren is overigens onmogelijk, dat 'ras' is volkomen identiek aan de Europeanen.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 20:13

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik ben met je eens dat de uitspraken op zich nogal generaliserend zijn. Echter bereiken ons af en toe nieuwsberichten, waarvan je eerst denkt dat het een grap moet zijn, zo raar zijn ze. Steevast blijkt echter iemand in Amerika weer iets bedacht te hebben wat mijn bevattingsvermogen te boven gaat.

Zo ook dit bericht over Master/Slave benamingen in Los Angeles. Dan denk ik bij mezelf: Zijn die Amerikanen helemaal gek geworden?

Dit denkt de maker van de posting ook. In dat licht moet je het een beetje zien, denk ik.

En je moet toch toegeven dat over het algemeen die Amerikanen er andere denkbeelden op na houden dan wij. Ik ben er geweest en af en toe valt je mond open van verbazing wat ze nu weer verzinnen. Zo was er een drive-through pinautomaat die geschikt gemaakt was voor blinden. Hoeveel blinden rijden er auto? Juistum! :-)

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
dude ik ben het wel met je eens over dat wij hetzelfde zijn maar ten eerste laat maar eens wat posting zien die betrekking hebben tot belgen, fransen, duitsers enz..

ik bedoel als ik kutmarrokannen die nergens goed voor zijn zeg krijg ik een waarschuwing maar als het dus een belg, franse, duitser, amerikaan betreft mag het wel ???

waarom maak je een onderscheid in welke ras je afkomstig ben ??

namelijk ook dit valt onder discriminatie
en prima amerikanen zeggen dutch party jullie noemen ons ook yanks
maar dat zijn kleine opmerkingen die vaak meer bedoeld zijn als grap maar als iemand opeens aankomt met

amerikanen zijn bekrompen zielepieten
en
Amerika het land waar niets mag, niets kan en je groot bent als je klein doet

vind ik zeker te ver gaan

Verwijderd

Topicstarter
MrScratch tuurlijk heb je ook wel gelijk ik sta er zelf van versteld wat ze kunnen verzinnen maar dat is juist het macht van amerika je kan doen waar je zin in heb letterlijk (tot aan illegaal dan)

maar omdat 1 of een groepje mensen daar iets bedacht hebben en ten uitvoer gebracht hebben zijn de overige 435 miljoen mensen bekrompen zielepieten ??????

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Belgenmoppen? Duitsers en fietsen of WK-finales? Iedere staking in Frankrijk of iedere actie van Chirac of als LePen de krant haalt?
Of anders, als een marokkaan zijn moeder uitscheld voor kutmarokkaan, is dat dan ook discriminatie? Als een Hollander een Amerikaan corruptie verwijt (Enron) is dat dan discriminatie (ik denk meer aan iets hypochriets, denk aan Ahold).
Je kan selectief op je pik getrapt worden, je kan iets onterecht discriminatie noemen, je kan ook de reactie zelf op zijn waarde schatten en 'm zo beoordelen mbv -1 oid.

Qua nieuws moet ik overigens wel zeggen dat het weer een typisch Amerikaans dom iets is, categorie "stop geen beesten in je magnetron als je gewend bent je beest te drogen in een oven" of "Ik wist niet dat roken schadelijk was dus nu wil ik 6 miljard" of de "Onze benzinetanken zijn niet goed, maar ipv alle auto's terugroepen is gewoon de schade aan verbrande slachtoffers goedkoper" en natuurlijk "We will liberate (insert country)". Nieuws dat iig alleen maar uit die hoek verwacht kan worden. 't is lomp, maar enige mate van voorspelbaarheid kan je verwachten. Net zoals in NL een slappe overheid/lage straffen gewoon te verwachten valt of het gebrek aan bobsleetalent in Jamaica.

Hoe dan ook, de stelling dat dingen te ver gaan, is IMHO een subjectieve mening, geen objectief feit.

[edit]Indien je Amerikaan bent, kan je ipv een correcte houding ook je eigen president eens lastig vallen met vragen. WTC of Enrondossier, of die Powell-presentatie dat absolute meineed is.

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 27-11-2003 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
voorbeelden

Precies dude als jij een amerikaan beschuldigd van corruptie (enron) prima, maar als iemand zegt dat amerikanen corrupt zijn zeg je dus onderandere dat ik corrupt ben en dat is zeker een belediging.

Lol als een marrokaan zijn moeder uitscheld is dat geen discriminatie.
Maar als ik het zeg kom ik er niet levend vanaf.

En tja ahold leuk is nederlands bedrijf maar de reacties waren toch echt gericht op het dochter ondernemeing, die dus amerikaans is en weer zijn alle amerikanen frauduers, weer een belediging.

En dat van het magnetron of rechtzaak op peuken is niet zo gek als je denk dat er letterlijk iemand zijn hond erin heeft opgeblazen, en de firma heeft aangeklaagd. Had net zo goed een of ander debiele nederlander kunnen zijn die in een gesticht hoort.
En vergeet niet dat vroeger roken gezond was voor je weet je nog of euh... oops 20 jaar later bewezen dat het je afmaakt goh vind je het gek dat iemand daar schadevergoeding voor krijgt. Hier zou je 1000 euro krijgen en kan je dus de helft van je kist betalen die je over een jaar nodig heb.

En ja ik begin zelf ook aan mijn eigen president te twijfelen, maar als eerste Enron so wat het is een bedrijf niet amerika ik werk er niet maar ben wel amerikaans. Maar als zij iets fout doen ben ik dan medeplichtig :?
En WTC vergeet niet dat Osama 2 jaar heeft voorbereid op die aanval, en hij heeft niet zolang geleden nederland ook bedreigt. Zou je het niet lekkerder vinden om te weten dat hij niet meer rond loopt :? Want hij zou jouw zelfs kunnen pakken, niet nu maar misschien volgend jaar als je door a'dam heen loopt met je vrouw en kind.

En tja powel kijk ze hebben het gewoon verkeerd aangepakt. Maar feit is het kan ze geen reet schelen die hele bullshit was verzonnen om de wereld machten mee te laten denken, maar uiteindelijk was het doel gewoon Saddam pakken die namelijk schuldig is van genocide dus wat weegt zwaarder :?

[edit]
yo super helemaal gelijk mijn fout sorry ik had een beetje haast heb alles wat leesbaarder gemaakt

En ik moet jouw ook volledig gelijk geven in je commentaar maar mijn vraag is dan wanneer is het te ver?? want ik heb al genoeg postings gezien die nog veel erger waren als de deze. Zelfs al iemand die zware comentaar had op BMG en dan alle amerikanen de grond in trapte terwijl BMG duits is.
En heb zelfs al een waarschuwing van een admin gehad op een van mijn posts die gericht was op een dergelijk post (very bad day en ik ging ook zeker tever )

Dus waar ligt de grens????

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 18:50 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

offtopic:
Powell stond bij mijn weten niet onder ede bij die presentatie, dus van meineed kan geen sprake zijn.

Ik vind de kwalificatie 'discriminatie' wel erg ver gaan. Het nieuwsbericht is opmerkelijk en doet inderdaad een beetje het gevoel ontstaan: "het zal weer eens niet... Amerika..." De reactie is afgezien van alle context vrij inhoudsloos. Bezien in de context voegt de reactie weinig tot niets toe. Een "0 overbodig" zou in dat opzicht al gerechtvaardigd zijn. Zo te zien ergeren mensen zich nog harder aan het stukje tekst, wat op zich óók begrijpelijk is.

En reactie als deze hoort wat mij betreft in alle gevallen op de 0 overbodig te eindigen, omdat het mij als lezer geen zier interesseert wat een andere lezer van $land of $volk 'vindt'. Dat mag hij lekker voor zichzelf houden. Al hij zijn mening dan ook nog op een onprettige onfatsoenlijke toon brengt, dán mag de reactie wat mij betreft naar -1. Nogmaals, het maakt daarbij niet uit wélk land hij bespot, want dan zou ik op mening gaan modden en dat is niet de bedoeling.

In dit geval vind ik niet dat hij erg over de schreef gaat met onbehoorlijk taalgebruik ofzo. -1 is dan ook niet te verdedigen, dat is een te zware sanctie. Hoe platgetrapt het pad dat hij betreedt inmiddels ook is. Wat mij betreft komt deze reactie dus op 0 overbodig terecht. Het toepassen van admintools als -2 of edit lijkt me zeker niet op z'n plaats. Begrijp me goed, ook mij komen dit soort reacties neus en oren uit. Ik kan ze ook wel dromen inmiddels. Dat echter is nog geen reden om ze een hardere behandeling te geven dan volgens de FAQ eigenlijk zou moeten. :)

edit:
NDB-K7, hoofdletters en leestekens zouden de leesbaarheid van je tekst ten goede kunnen komen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Superdeboer op 27-11-2003 18:25 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

* botoo heeft de gewraakte reactie van een -1 flamebait voorzien (zonder PM tools welteverstaan), imho is de post beledigend bedoeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Paul Cliteur verwoordde het afgelopen zondag in 'Buitenhof' al: "Ben ik de enige of is er nog iemand anders in Nederland die ook genoeg begint te krijgen van die vloedgolf van anti-amerikanisme die we over ons heenkrijgen?"

't Is duidelijk dat Amerika-bashen 'in' is. Iedereen die met Fok! bekend is kan dit beamen. Zelfs de zogenaamde objectieve media belichten de zaak vrijwel van één kant. Logisch gevolg is dit eenzijdig gezaag over Amerika. Mij begint 't ook in steeds grotere mate te irriteren, maar 't enige dat we kunnen doen is de zaak zo goed mogelijk te modereren. Dat houdt dus in dat dit nodeloos geflame in mijn opinie gewoon naar de haringkelders kan worden gemodereerd. Dit soort 'bijdragen' voegen helemaal niks toe aan een topic.
Pagina: 1