Toon posts:

USB Modem + WiFi Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

'N vriend van me heeft net een draadloze router gekocht, namelijk de "WL-018 - Wireless Network Broadband Home Station 11M" van Sitecom.
Maar nu heeft hij een USB modem, is er een mogelijkheid om die op deze router aan tesluiten.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/erika.paalman/WiFiRouter_01.jpg

(heb zelf geen ervaring met USB modems, heb zelf gewoon een UTP aansluiting)
Zit er niet altijd een UTP aansluiting bij een modem.. ??

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Het is niet mogelijk om het modem direct op de router aan te sluiten. Je moet er een computer tussen aansluiten.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Tux schreef op 27 november 2003 @ 16:26:
Het is niet mogelijk om het modem direct op de router aan te sluiten. Je moet er een computer tussen aansluiten.
Ohh hmm bedankt, shit dat is wel klote voor hem, hij heeft alleen een laptop..
Is er een andere manier, een andere kastje wat je wel direct op een USB modem aan kan sluiten ??

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 16:28:
[...]

Ohh hmm bedankt, shit dat is wel klote voor hem, hij heeft alleen een laptop..
Is er een andere manier, een andere kastje wat je wel direct op een USB modem aan kan sluiten ??
Nee.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Nou, volgens mij zijn er wel routers waar je een USB modem op kan aansluiten hoor.

[ Voor 57% gewijzigd door EXX op 27-11-2003 16:36 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op 27 november 2003 @ 16:34:
Nou, volgens mij zijn er wel routers waar je een USB modem op kan aansluiten hoor.
Ohh cool, weet je misschien een merk ??
Ik zat bij sitecom te kijken maar volgens mij allemaal UTP..

Thx, hmm dus de beste oplossing is een UTP moden te nemen ??
Bestaat er ook niet een tussenstuk wat USB naar UTP maakt ??

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 16:35 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er zijn wel routers waar je een USB ADSL-modem op aan kunt sluiten...geloof dat linksys er een heeft en volgens mij Edimax ook wel. Kwestie van ff zoeken (pricewatch moet je al uitsluitsel kunnen geven.
Verder stomme zet van die vriend van je, al zeg ik het zelf :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 27 november 2003 @ 16:35:
Er zijn wel routers waar je een USB ADSL-modem op aan kunt sluiten...geloof dat linksys er een heeft en volgens mij Edimax ook wel. Kwestie van ff zoeken (pricewatch moet je al uitsluitsel kunnen geven.
Verder stomme zet van die vriend van je, al zeg ik het zelf :X
haha jah maja, ohkee bedankt, ik ga eventjes op die website van hun kijken..

• EXX

EXX

EXtended eXchange

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, heb ook deze site bekeken, maar daar hebben ze inderdaad een paar modellen die met usb modems werken, alleen niet de modem die hij heeft..

USB Speedtouch - hij heeft MXstream van KPN

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2600g
Netzoals dit model, dat ondersteunt wel ADSL maar niet die van kpn..

heeft kpn mxstream ook utp modems.. ??

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Ik denk dat je vriend beter een UTP modem kan kopen. :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Tux schreef op 27 november 2003 @ 17:00:
Jups, smc heeft wel leuke, ook met opties voor wireless, gewoon kijken of je de sitecom spul terug kan dumpen, en ruilen voor een utp routertje (met ingebouwde wifi)

Verwijderd

Tux schreef op 27 november 2003 @ 17:00:
Pennywise... (UTP-modempje was toch zeker 30 euro duurder) pund foolish, noemen ze dat.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ja, KPN ADSL kan ook met een UTP modem. Maar bij de specs van de 200USB van Draytek staat toch echt:
De Vigor2200USB werkt niet met alle in de handel zijnde USB modems, maar wel met bijvoorbeeld de Alcatel ADSL USB Modem welke vaak bij KPN ADSL wordt gebruikt. Hieronder een complete lijst van modems welke werken in combinatie met de 2200 USB indien firmware versie 2.3.0 zich in de router bevindt:

...
Alcatel Speed Touch USB ADSL modem
Alcatel Speed Touch 330 USB ADSL modem
...
Overigens: de 2600G is een UTP modem, router met ingebouwde switch, 4 UTP connectors en een wireless accesspoint. Dat is dus alles in 1. Het USB modem heb je dan niet meer nodig. Dit kastje ondersteunt wel degelijk KPN ADSL, maar alleen met een analoge telefoonlijn.

[ Voor 23% gewijzigd door EXX op 27-11-2003 17:08 ]

Verwijderd

Misschien is een router met ingebouwd modem een goede optie?

Verwijderd

of ergens een ethernet moden vandaan zien te scoopen?

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat de beste optie voor hem is om een ethernet modem te halen jah,
weet iemand wat de kosten hiervan zijn om zijn USb modem te laten vervangen voor een Ethernet modem

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 17:17:
Denk dat de beste optie voor hem is om een ethernet modem te halen jah,
weet iemand wat de kosten hiervan zijn om zijn USb modem te laten vervangen voor een Ethernet modem
Je hebt ook routers met ingebouwd modem dat is denk ik goedkoper als een losser router en een losse modem.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 21:48:

Je hebt ook routers met ingebouwd modem dat is denk ik goedkoper als een losser router en een losse modem.
Yep vanaf de +/- 100 euro. kan je een router met modem kopen..

Maar wil je toch een kpn adsl modem kopen, neem contact op met mij.. heb nog een Alcatel Speedtouch Home (Analoog) liggen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Pagina: 1