[NFS Underground]Vage hangups

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Het spel loopt als een tiet op mijn 2,4Ghz HT P4, 512mb RAM en 80GB Maxtor U133 schijf. Alleen steeds als ik aant rijden ben dan hangt het spel een milliseconde, dat ook te horen is, krisp geluidje zeg maar, overslaande cd ofzo (zo hoort het aan). Nu vraag ik me steeds af, op me laptop draai ik het spel ook en daar hoor ik het niet, wel alles op low staan. Op me PC staat high, zou dit komen door me VGA (GF2 MX400 32mb) of door mijn SOUND (SB Live! 1024)? Het spel draait gewoon super, behalve dan om de zoveel 30sec. dat vreemde geluidje en zo een blokje links onderin het scherm dan. Ook als ik in het hoofdmenu zit gebeurt het. Ik heb overigens de hardeschijf in 4 partities opgedeelt en op de laatste het spel gezet, waar ook de pagefile opstaat... Op de laptop zijn er 2 partities, waar hij ook op de laatste staat (met de pagefile).

Iemand een idee?

Verwijderd

Een gf2 mx is ook niet echt van deze tijd he ;) Denk dat je videokaart het moeilijk heeft. :9
Test hem zo mogelijk eens met een andere videokaart

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 16:24:
Een gf2 mx is ook niet echt van deze tijd he ;) Denk dat je videokaart het moeilijk heeft. :9
Test hem zo mogelijk eens met een andere videokaart
Ja ik vrees het ook idd... Moet ik nog ff wachten grrrr :(

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

Damian

Insane Obtrusion

Heb je niet iets in je taskbar draaien, waardoor het spel niet goed loopt ??

Zoals ik de trayicon van DU meter altijd uit moet zetten als ik Fi 2002 wil spelen, anders hapert ie ook om de 10 seconden....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Op mijn 'reserve' Duron 800 bak, die ook een GeForce 2 MX heeft draait het spel prima. Dus hij zou het op zich wel moeten redden. Een vervelende achtergrond programma, wat Damian zegt, lijkt me logischer.

Probeer ook eens alle overbodige services uit te zetten, misschien dat dat helpt (zie de WOS FAQ) :)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Damian schreef op 27 november 2003 @ 16:44:
Heb je niet iets in je taskbar draaien, waardoor het spel niet goed loopt ??

Zoals ik de trayicon van DU meter altijd uit moet zetten als ik Fi 2002 wil spelen, anders hapert ie ook om de 10 seconden....
Stond bijna niks meer aan, ook DUmeter uitgezet, ZoneAlarm, MSN en Daemon tools. Nog altijd dat vervelende krisp geluidje... Zal toch maar es andere vga kaart proberen als het kan!? Moet ik ff iemand lief aankijken :D

Verwijderd

dit probleem heb ik ook :'(

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
en ik heb het probleem OOK :? En dat met een ranzig nieuwe FX5950 ultra 256mb!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Het vreemde is dat ik het op de laptop niet heb... Misschien tog es opnieuw installeren het spel, op een andere partitie... (van de PC)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 13:32
ik heb het probleem ook inderdaad, met Gforce4TI.

Echt, het loopt als een trein maar op willekeurige momenten gewoon even een hangup. Vaag hoor, want de rest van de race flitst aan je voorbij...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Ik heb dus het zelfde probleem, met een Gforce 4 TI 4200, het lijkt me dat deze kaart nog gewoon moet kunnen mee draaien in deze tijd :9

Heb de nieuwste drivers geinstalleerd nadat hij het slecht deed met oude, maar het probleem blijft.

Bios geupdate...niet werken !
Audio geupdate...niet werken !

Voor de rest is het systeem snel genoeg P4 2,0 / 640 mb intern
Ziten 2 schijven in 1 van 80 gb en 1 van 60 gb 7200 rpm
Windows XP Eng

Heb gehoord dat het ook aan je TFT kan liggen, klopt dit ?
Het is een Lite-On 170 17"

Heeft er iemand een oplossing voor ???? :D

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Lijkt me niet dat het aan je tft ligt, dan krijg je niet dat vreemde geluidje erdoorheen namelijk... Nee dit is puur iets met drivers of hardware-ondersteuning. Aangezien het dus op de laptop Centrino 1,4ghz goed werkt. Zonder die kleine stotteringen!

Verwijderd

Hoorde net dat het ook met XP te maken kan hebben, en dat je een SP moet installeren, maar ja hoe doe je dat als je XP niet echt legaal is ?
Hebben we hier niet een of andere tool voor ?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Hij is legaal of illegaal, iets anders ken ik echt niet, maar het spel is zo snel en mooi qua graphics dat het denk ik bijna niet te doen is zonder dat ie wel eens hapert, je kan beginnen met een andere kaart en die een beetje te kietelen en dan ook nog eens ff genoeg Ram er in stoppen en daarna ff met de instellingen klooien.

Hier blijft ie ook wel eens hangen maar niet zo dat je de draad kwijt bent.

Ook wil het wel eens helpen ( wat vaak in de boekjes staat van EA) dat je de Antivirus progjes uit zet.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
AV disablen ook gedaan, rest gewoon nog maar 1 ding, dat is met andere vga-kaart proberen ofzo... es ff kijken of ik misschien nieuwe drivers moet installeren (nog niet geprobeerd!)

UPDATE:
Heb standaard SB LIVE drivers van Windows XP gedownload (niet meer Creative) en standaard GF2 drivers van Windows XP gedownload. Allemaal van de WinUpdate site en het is een stuk minder geworden... nog ff testen!

[ Voor 39% gewijzigd door SuB-Gold op 28-11-2003 19:40 ]

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 13:32
SuB-Gold schreef op 28 november 2003 @ 18:13:
AV disablen ook gedaan, rest gewoon nog maar 1 ding, dat is met andere vga-kaart proberen ofzo...
ok, als dat het is, dan ga ik morgen ff een nieuwe radeon kopen :?
:)

dat kan het toch niet zijn joh?
es ff kijken of ik misschien nieuwe drivers moet installeren (nog niet geprobeerd!)

UPDATE:
Heb standaard SB LIVE drivers van Windows XP gedownload (niet meer Creative) en standaard GF2 drivers van Windows XP gedownload. Allemaal van de WinUpdate site en het is een stuk minder geworden... nog ff testen!
je zegt dat het een stuk minder is, maar je gaat het nog wel ff testen?

laat ff weten wat je resultaat is! ben een beetje huiverig om de windowsupdate ook op drivers uit te voeren nl...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

360Degreez

Typisch weer dit...

Zelfte frustrerende geneuzel hier,

om de 10 seconde hangt de boel, op een bepaald punt in de stad (bij Chinatown, waar je onder een gebouw door rijdt met een stenen weg ipv asfalt) blijft hij bij mij 5 seconden hangen, om vervolgens weer vloeiend verder te spelen, alles draait superlekker, echt belachelijk,

Asus A7V333, Athlon 2000+, 768MB PC333, Radeon 8500, Audigy, 6XHD

vreemd verhaal, zelfs op 800X600 hapert hij op exact dezelfte manier...

Balen!!!!!

Tjek aut maai suprah!!!

[img]http://volvo_360.tripod.com//sitebuildercontent/sitebuilderpictures/image2.jpg[/img]

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Verwijderd

vreemd verhaal, zelfs op 800X600 hapert hij op exact dezelfte manier...
ja dat is echt erg vervelend dat is bij mij ook

op welke resolutie je em ook zet :(

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik wou nog wat meer proberen... Maar idd zoals ik al zei, het is een stukkie minder! Toch doet ie het nog steeds wel (maar minder vaak als voorheen). Lijkt me dus puur iets in drivers te zijn ofzo?

Verwijderd

Volgens horen en zeggen zou het iets met SP te maken hebben.

Ga eens ff een nieuwe installeren en kijken of het werkt, we komen erop terug

8)

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

360Degreez

Typisch weer dit...

Nopes..

Omega drivers (Radeon) -> NFS crashte meteen, startte nieteens
oude Catalyst 3.7 drivers -> Geen verschil
Nieuwe Catalyst drivers -> Geen verschil
NFS Patch 1.1 -> Geen verschil
ATI COD Patch -> NFS in bonte kleuren en geuren, maar niet werken..

Na het installeren van service pack draait hij iets soepeler, maar het om de 10 seconden haperen blijft, het lijkt wel of het spel niet handig met je geheugen omgaat, als het spel blijft hangen crashen de computer-bestuurde tegenstanders ook, dat betekent dat alles even stil ligt..

Hopen dat EA snel een patch maakt om dit euvel te verhelpen, het spel is veel te leuk om te laten liggen.

Tot dan.. gooi ik mijn tank wel vol, en ga ik wel naar de Duitse autobahn, daar voel je de G-Krachten tenminste..

Drommels!, Drommels!! en nog eens drommels!!!!! (zij hij, terwijl hij zijn gamepad verpulverde)

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Die gamepatch, waar heb je die vandaan getoverd, op de eagames site vind ik em niet, op de nfs site staat wel een download section, maar alleen met wallpapers en de demo!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:56

star-saber

Ryzen

als je hem officieel hebt dan maakt ie een link aan met daarin download patch

en anders heb je pech als je hem illegaal heb

[ Voor 25% gewijzigd door star-saber op 30-11-2003 20:51 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23

The Bad Seed

Chaotic since 1983

SuB-Gold schreef op 30 november 2003 @ 20:44:
Die gamepatch, waar heb je die vandaan getoverd, op de eagames site vind ik em niet, op de nfs site staat wel een download section, maar alleen met wallpapers en de demo!
http://www.eagames.com/official/nfs/underground/us/patch.jsp

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Dank u, na het installeren van die patch doet ie niks meer, kan ik het spel opnieuw gaan installeren !!!!!

Heb hem weer aan de praat, maar om nou te zeggen, ja hij loopt beter.....nou niet echt, juist kutter....

Zou het iets met IDE te maken kunnen hebben trouwens ?

Valt me nu opeens ook op dat ie bij sommige films de zelfde kuuren heeft als het spel.....vreemd..... :o

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 22:45 ]

Verwijderd

Ik had dit dus ook dat hangen van een milliseconden in het racen zelfs in het menu zag je heel ff de wielen van de auto stil staan.

Ik zelf heb er nu wel wat opgevonden meschien dat andere het ook kennen proberen.

Stap 1 . Ga naar beeld scherm eigenschappen.
Stap 2 . Ga naar Geadvanceerde Instellingen.
Stap 3 . Selecteer je Videokaart zoals bij mij die slider boven in Geforce 4 TI.
Stap 4 . Ga naar Direct3D settings.
Stap 5 . Zet de Niveau Mipmap-detail van beste beeldkwaliteit naar Hoge snelheid.

En start dan NFS:U en weg probleem :).

Het enigste wat er dan gebeurd in NFS:U is dat de tekst wat lelijker word.

Verwijderd

We gaan het vanavond eens proberen, who know's.......

Maar het rare is dat bij sommige mensen alles goed loopt, zelfde soort systemen, zelfde installatie, dus instellingen het zelfde.

Maar goed.
Pagina: 1