maxtor hdd jumper zettings?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo, ik heb 2 hardescrhijfven opdezekfde ide kabel staan, en nu moet ik de jumper van mijn 2e hardescrhijf op slave zetten.. maar welke stand is dat?? de stande die ik op inet vind kloppen alemaal niet :S
als ik mijn harde schijf met de stroom aansluiting en de ide aansluting naar beneden hou zit de jumoer zo: op de 1e en de 2e van de 2e rij, en op de 1e van de 5e rij zit al een vaste jumper en op de 1e van de 4e zij zit niets.. zo dus:
o o [o][o]
o o o [o] o
beejte onduidelijk mischien, maar kan iemand me mischien verder helpe? mischien een plaatje van alle jumper setting van MAXTOR hdd's ofzo..

Verwijderd

Een beetje onduidelijk ...*erg* onduidelijk; ik kan niet eens het type van de HD's in je post zien..

Maarre; normaliter staat er op iedere hd een sticker met de instellingen voor master/slave/cable select

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 09:09

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Gewoon alle mogelijke opties proberen?? Als je geluk hebt doet ie t mischien ook zonder jumper.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
stond overigens niet op mijn hdd -> de jumper settings: maar zonder jumper werkte!! ty :D

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 09:09

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Mischien volgende keer ff je bericht na lezen voor je t post, zitten nogal wat foutjes in.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Bij een Maxtor hardeschijf is het een aantal jaar standaard, dat een jumper op J50 master is, en zonder jumper slave.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

meestal zit er een stikker boven op je HD, daar staat wel op wat de instellingen zijn..

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor een slave-schijf moet je bij Maxtor inderdaad helemaal niets instellen, wanneer je daar geen jumpers op plaatst is-ie automatisch slave.

Verwijderd

de link van chucky666 is superduidelijk, de TS en eventueel anderen kunnen een kijkje nemen met "hoe stel ik me hdd op master/slave in"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tip 1: kijk op de website van de HDD fabrikant voor jumpersettings (zie chucky666)

Tip 2: als je klaar bent met een startpost, klik eerst op Verwerk & Bekijk in plaats van Verstuur. Herlees daarna je topicstart en kijk of je hem zélf ook begrijpt. Het zou ook fijn zijn als je daar gelijk alle spelfouten uitvist ;)
de stande die ik op inet vind kloppen alemaal niet
Geef de volgende keer ook eens linkjes bij zulke uitdrukkingen. Weet je wel hoeveel jumpersettings er op het Internet te vinden zijn?

Anyway, dit is toch een zoekertje. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.