Spellen haperen 10/20 seconden

Pagina: 1
Acties:

• SafraneX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 15:42
Sinds kort heb ik een probleem bij het spelen van 3d spellen zoals railroad tycoon 3, broken sword 3, need for speed underground etc.

De spellen starten goed, maar als ik aan het spelen ga dan treden er continu haperingen op die wel 10 tot 20 seconden duren, dan kan ik weer 1 seconde iets doen en dan weer een hapering.

Ook 'flikkeren' er hier en daar kleine rare tekens op het beeld alsof er een fout in het spel zit, maar het gebeurd bij al deze spellen dus dat lijkt me sterk.

Ik heb een Asus Geforce 4 TI 4600 en een Intel P4 2,4 ghz processor met ook een asus moederboard.

Ik heb al vanalles geprobeerd: directx 9 opnieuw installeren, hardwareversnelling verminderen, geluidskaart uitgeschakeld, beeldschermfrequentie veranderd, nieuwste drivers van nVidia geïnstalleerd, oudere drivers van nVidia geïnstalleerd, oude en nieuwe drivers van Asus geprobeerd, resoluties veranderd enz. maar niets lijkt te helpen...

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
Ook 'flikkeren' er hier en daar kleine rare tekens op het beeld alsof er een fout in het spel zit, maar het gebeurd bij al deze spellen dus dat lijkt me sterk.
Lijkt een beetje op gaar/te warm geheugen op je vidplank. Probeer het geheugen eens iets terug te klokken (met bijvoorbeeld rivatuner) en kijk eens of het dan nog is.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Als je inderdaad alle ForceWare/DX9.0b/andere drivers goed hebt ge-installeerd, ligt het zeer hoogstwaarschijnlijk aan fout (slecht/kapot) geheugen op je Videokaartje.

edit;
pff TafkaT :P

edit #2;
Zou je je vga-kaartje in een andere pc kunnen stoppen?

[ Voor 17% gewijzigd door w0w op 27-11-2003 16:20 ]

• SafraneX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 15:42
Ik heb thuis helaas geen andere pc waarin ik hem kan uitproberen, elders wel dus dat kan ik eens proberen....

Edit: Het lijkt inderdaad aan de kaart te liggen, ik heb net een tijdje de pc uitgezet en de eerste minuten ging het spelen prima... nu gebeurd exact hetzelfde...

[ Voor 44% gewijzigd door SafraneX op 27-11-2003 16:52 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

gooi je kast eens open
en probeer het dan eens
als dit het op lost heb je gewoon een ultra brakke airflow
dan moet je even een fannetje voor en achter in je pc zetten ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Super Snackman
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

Ik heb hetzelfde.
Tijdens het spelen van Call of Duty is het alsofer er iets knippert op de achtergrond. En bij het spel van XIII verschijnen er bij tijd-en-wijle triangles in me scherm. Alsof de modellen niet goed gemaakt zijn

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 23:38
hoeveel watt voeding heb je dan

• Super Snackman
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

550 watt :)

Maar ik heb mijn FSB iets lager gezet, en DirectX en Detonator opnieuw geinstalleerd, en het draait weer als een zonnetje :) Zelfs XIII

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Pagina: 1