Toon posts:

[9x] Installatie op een Proliant 1500*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
ik heb al een tijdje een compaq proliant 1500 met windows 2000 erop.
Omdat ik een plotter heb, waar ik alleen maar drivers voor win95/98 heb, wil ik windows 98 erop installeren.
Gisteren heb ik de system erase utility uitgevoerd, en het systeem is dus "clean"
Met de SCU (sys. config) aan de slag gegaan (via een SmartStart 4.50 cd) voor alles te configureren. Als alles geconfigureerd was, moest ik selecteren welk OS erop geinstalleerd ging worden, maaralleen maar ik kan in het keuzemenu kiezen uit tientallen Windows NT versies. als ik 'other OS' aanduid, reboot hij, maar doet voor de rest niets noemenswaardig.
Hetzelfde heb ik geprobeerd door verschillende softpaq's af te halen van de Hp website (zonder smartStart), maar windows95 of 98 staat nog steeds niet in het menu-tje

Help 8)7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal gewoon een standaard configuratie uit moeten voeren zoals je dus ook op een PC zou doen.

De SmartStart is eigenlijk een wrapper om een unattended install van het OS heen, en doordat jouw OS (Win9x) niet ondersteund wordt zal je het handmatig moeten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
juist effe een win98 bootdisk in de drive geduwd. hij doet het zoals het moet, alleen (logisch) kan hij de cdrom niet vinden (omdat het een SCSI is, en er is alleen een ide cdromdriver voorzien)
Dus ik kan mijn cdrom niet acces-sen. en sta ik terug bij af.

(Idem met bootdisks die ook scsi ondersteunen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 20:03 ]