Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Pc upgrade] Goeie voeding??

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort op de hcc wat nieuwe onderdelen voor m'n pc kopen zoals een processor, moederbord en geheugen.
Nu vroeg ik me alleen af of ik dan ook zwaardere voeding nodig heb?
Volgens mij heb ik momenteel 300w in m'n pc zitten (weet niet zeker ben niet thuis)

Ik heb nu een athlon 700 + gf4 ti 4200 128mb + 256 ram + 2 hdd's in een bigtower.
Dat moet een athlon 2700 + met 512 pc3200 400mhz mb ram + asus a7n8x (ofzo :p)

Nu is mijn vraag... Ten eerst heb ik zwaardere voeding nodig en zo ja wat zijn goeie ??

Lees dat q-tec ofzo vrij goedkoop zijn en niet zo goed...
Thnx in advance ;)

Verwijderd

Nee, je zult geen nieuwe voeding nodig hebben. Een (redelijke) 300watt moet dat goed kunnen trekken. Overigens ben je misschien beter geholpen in het daarvoor bedoelde topic (klik), dan zie je meteen wat mensen allemaal op 300watt hebben draaien ;)

Verwijderd

Volgens mij heb je de search niet gebruikt. Er loopt op het moment een Topic die speciaal gericht is voor welke voeding in welk systeem. Kijk daar maar eens, zullen ze je zo kunnen helpen!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

*zucht* voor de 100e keer: Antec TruePower of Channel Well Tech.. hebben gescheiden +12 en +5, zeer lage marges, gewoon hele goede voedingen :) Een 380W zal wel genoeg zijn voor jouw systeem, maar een 420W is volgens mij niet zo heel veel duurder..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 13:52

RMYuma

The disguise is complete!

Ook Enermax is een goed merk. Heb zelf een Enermax 431 Watt.
Zie sig. voor mijn specs.

Voorts is het van belang hoeveel fans, harddisks en optische schijven je in je systeem hebt zitten, aangezien die ook nogal stroom kunnen vreten.

| Specs Aurora24 | My music |

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Enermax roelt, Enermax roelt, heb zelf de 351Watt, werkt perfect.heb zelf de 351Watt, werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 15:24:
Volgens mij heb je de search niet gebruikt. Er loopt op het moment een Topic die speciaal gericht is voor welke voeding in welk systeem. Kijk daar maar eens, zullen ze je zo kunnen helpen!
Ik heb wel degelijk gezocht met de search en wel op "voeding".
Daar kon ik echter alleen vinden welke merken juist niet zo goed waren...

Bedankt voor de link Riffic die kwam echt niet voor toen ik search deed :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 15:45 ]

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 22:49

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Antec Truepower is veel te duur man. Een simpele 350 watt moet dit systeem makkelijk kunnen trekken. Zelfs een sweex 400 watt trekt dit volgens mij nog :)

Gromba.nl

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Tip: Nooit vertrouwen op slechte merken.. goedkoop=duurkoop... ALTIJD!!! goeie merk kopen anders is het nix... had zelf 350 watt en ging na 2 maanden al verkeerde kant op.... Het is een eenmalige koop zo moet je het zien dus gelijk goeie voeding kopen is veel beter... Stel je voor dat zo'n cheapass voeding knalt ofzo gelijk alles dood....

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11 17:57
Kijoki schreef op 27 november 2003 @ 15:48:
Tip: Nooit vertrouwen op slechte merken.. goedkoop=duurkoop... ALTIJD!!! goeie merk kopen anders is het nix... had zelf 350 watt en ging na 2 maanden al verkeerde kant op.... Het is een eenmalige koop zo moet je het zien dus gelijk goeie voeding kopen is veel beter... Stel je voor dat zo'n cheapass voeding knalt ofzo gelijk alles dood....
Duh... en wat is dan een slecht merk? Ooit van "kort door de bocht" gehoord??

Ik heb al veel (goedkope) Sweex behuizingen met voeding verkocht en natuurlijk zijn er een aantal kapot gegaan , maar ik heb naar verhouding meer (dure) Antec voedingen verkocht waar er naar verhouding meer kapot van zijn gegaan...
Bij die voedingen die kapot zijn gegaan, werkten alle andere onderdelen nog perfect.

[ Voor 7% gewijzigd door Canard op 27-11-2003 15:53 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Viper_74 schreef op 27 november 2003 @ 15:35:
Enermax roelt, Enermax roelt, heb zelf de 351Watt, werkt perfect.heb zelf de 351Watt, werkt perfect.
Ik vind Enermax helemaal niet zo geweldig, veel overklokkers moesten die dingen modden om een goede +5 te krijgen, en aangezien die bij een Enermax wel aan de +12 gelinkt zit, werd die veel te hoog. Het is niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten voor wat je betaalt.
En ik denk dat voor het nieuwe systeem van de topicstarter een 300W voeding vrij krap is, mijn systeem (toen een AthlonXP 2400+ op een Epox 8RDA+) liep voor mijn gevoel toch iets stabieler met de nieuwe voeding.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.