Hoi. Vanmiddag is mijn nieuwe HD (Maxtor 120GB) binnengekomen, welke ik nu probeer in te bouwen e.d. Nu heb ik deze als Sec Mas gejumperd en aangesloten. Bios herkent de HD, alleen het ding wordt in het OS niet zichtbaar. Logisch, want, het ding heeft nog geen partities. Fdisk'en dus, bootfloppy maken en daarmee opstarten. Alleen, om de HD in te bouwen moest de floppydrive eruit. Wanneer ik deze nu aansluit, blijft vanaf dat ik de pc aanzet het groene ledje branden. Het lampje blijft aan, dus gaat niet na enkele tellen uit. Wanneer ik een floppy in het ding duw, begint het geval wel te draaien, maar lezen en dus booten ervan, ho maar. Booten vanaf cd-rom wil om onverklaarbare reden ook niet lukken.
De vraag dus: hoe krijg ik nu mijn HD ge'fdisk'ed? Kan ik bijvoorbeeld partition magic op de Pri Mas HD installeren en de nieuwe HD partitioneren? Zijn daar dingen anders dan bij fdisk v.w.b. het activeren van de HD?
De vraag dus: hoe krijg ik nu mijn HD ge'fdisk'ed? Kan ik bijvoorbeeld partition magic op de Pri Mas HD installeren en de nieuwe HD partitioneren? Zijn daar dingen anders dan bij fdisk v.w.b. het activeren van de HD?
[ Voor 11% gewijzigd door Luke! op 27-11-2003 14:38 ]