Toon posts:

[Ervaringen]triple monitor setup en spellen (GF Ti4200)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een hoop gevonden over dualsetup, drie monitoren voor apps en over de Parhelia maar niets leek op wat ik zocht.

Ik heb sinds kort de beschikking over een 3e 17" monitor en het lijkt mij héérlijk om FPS en racinggames op alle 3 de monitoren tegelijk te zien. Dus op een resolutie van 3072x768.

Ik heb dus al een MSI GeForce4 Ti4200 in gebruik (Dual). En tijdelijk m'n ouwe S3virge erbij geprikt :+

Welke kaart kan ik er het beste bijprikken om games in de genoemde resolutie een beetje soepel te kunnen spelen?

Welke spellen ondersteunen dit?
Dezelfde als genoemd in de lijst van spellen op de Matroxsite ?

Wie heeft er nog meer een dergelijke setup? Hoe gedaan en wat zijn je ervaringen? :)

Het is dus nadrukkelijk NIET de bedoeling dat ik m'n kaart ga vervangen voor een underperforming en veel te dure Parhelia.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 14:43 ]

Verwijderd

Als je een spel op 3 monitors wil spelen en het beeld ook over die 3 schermen wil onderverdelen zal je volgens mij toch die underperforming Matrox moeten kopen. Dat is zover ik weet namelijk de enige die dit ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
met quake2 kon je dit ook al. Zij het na wat gekloot in het register en in een cfg-file...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 19:05
Parhelia is de enige mogelijkheid (ik zou hem ook niet kopen hoor). Het is ook wel logisch, hoe wil jij 3 schermen, aangestuurd door 2 videokaarten 1 resolutie laten doen, kan toch niet. Stel dat je gf 4 het linker en middenscherm accelereert, dan moet een ati of nvida scherm 3 doen? Zou wel een beetje erg veel coordinatie tussen de drivers vereisen , als het uberhaupt al kan. En zulke drivers zijn er niet.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar dat is onzin.
Van quake2 wist ik al dat het kon (kan even geen linkje vinden).
Hier nog een voorbeeldje van ancient history waarbij het al kon: http://www.intel.com/support/graphics/starfighter/faq.htm

De kunst is imo gewoon om een 3072x768 resolutie te kunnen instellen. Maar ik wijk af van m'n oorspronkelijke vragen :)

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 16:31
ik wil mij toch maar even melden in dit topic, aangezien ik vanaf het volgende weekend ook een derde monitor tot mijn beschikking zal hebben en graag zou willen weten hoe ik dergelijke spellen op 3 monitoren tegelijk kan spelen

@aginor: werkt het niet als je die instellingen die matrox geeft op hun site (configuratie aanpassen door hard in de die bestanden de res aan te geven
vb : http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/enhanced_games/rtcw.cfm

Het zou toch moeten kunnen. in windows kan je toch ook gewoon een 3 monitoren gebruiken om windowed applicaties te gebruiken (met je muis van scherm 1 naar scherm 3 _/-\o_ )

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 19:05
Als het onzin is, is het wel beetje vreemd dat je er niks over kon vinden op je zoektocht. Geef dan eens een link naar dat quake2 voorbeeld (was onvindbaar op Google).

Magoed, ik wens je succes, geef je alleen weinig kans.

Verwijderd

Topicstarter
Het zal mij plezier om daaraan te voldoen :)
(Als die intellink al niet voldoende voor je is)

Waarom ik zo zeker van mijn zaak ben is omdat ik gisteren een hele site over een triple mon opstelling in Quake2 was tegengekomen! Zul je net zien dat ik 'm niet terug kan vinden.. |:(
Geef me een moment....

btw....xal die site van matrox zo eens goed doorlezen :9

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

wat wil je precies? De Matrox kan verschillende views op de schermen maken (links uit het raam, voor je, en rechts uit het raam), dit kan niet bij een dual scherm setup met één kaart, laat staan met drie monitoren op 2 kaarten. Op één kaart kan je 'alleen' een uitgerekte desktop maken, en dan is het afhankelijk van het spel of je die resolutie kan aansturen.

Verwijderd

Topicstarter
Precies zoals je het zegt! :)

resolutie 3072x768
en:
welke spellen kunnen dat?
(Was ik daar niet duidelijk in in de 1e post?)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 18:21:
Precies zoals je het zegt! :)

resolutie 3072x768
en:
welke spellen kunnen dat?
(Was ik daar niet duidelijk in in de 1e post?)
Op zich niet helemaal duidelijk omdat je vrij snel de Parhellia noemde die fundamenteel anders kan werken, met 3 viewports. Spellen die aparte resoluties aankunnen ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik zou zeggen, dat je een PCI kaart kan bijprikken, je kan hierbij denken aan de FX 5200, of MX 440 PCI. Óf natuurlijk een Voodoo 5 5500 PCI, nog steeds de beste PCI kaart ooit... Als ik wil, kan ík hier 3 monitoren aansluiten en nog fatsoenlijk spelen ook nog. Ik denk dat de beste optie een MX'je bijzetten is, of natuurlijk de nog wat moeilijk te vinden FX.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• mark117
ik heb even rond gekeken, en het lijkt er op dat er in bijna elk spel instellingen aangepast kunnen worden om op 2 of meer monitoren te kunnen spelen (met verschillende videokaarten), een voorbeeld hiervan is

http://www.planetquake.com/mhg/

Zo te zien kunnen alle games gebaseerd op de quake engine dat in ieder geval aan _/-\o_

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik weet niet beter dan dat je geen 3D acceleratie kan verdelen over meerdere grafische kaarten. Je zult 't zaakje op die manier alleen in software rendering mode aan de praat krijgen. Dat heeft natuurlijk wel impact op het spelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
mark117 schreef op 28 november 2003 @ 22:18:
ik heb even rond gekeken, en het lijkt er op dat er in bijna elk spel instellingen aangepast kunnen worden om op 2 of meer monitoren te kunnen spelen (met verschillende videokaarten), een voorbeeld hiervan is

http://www.planetquake.com/mhg/

Zo te zien kunnen alle games gebaseerd op de quake engine dat in ieder geval aan _/-\o_
Wow! Kewl! _/-\o_
UT is overigens geen quake-engine hoor ;)
En zo te zien is dat de enige game waar ie meer dan 1 vidkaart heeft gebruikt.
Voor de Quakespellen is een 'gewone' dualhead kaart gebruikt.

Gezien zijn inifile van UT lijkt het erop alsof Abbadon gelijk heeft dat ie alleen maar Windowed zulke resoluties aankan en niet met 3D acceleratie ;(

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

Windowd is niet software.

Accelerated kan in windowd of fullscreen het gaat om render device keuze

soft
reference(igv SDK)
Hardware
T&LHardware

Software fullscreen is ook mogelijk.

voor TLhardware aceleratie zul je om drie schermen te kunnen aansturen aan elke monitor zeker 'n kaart moeten hangen die in hardawe de minimale of liever recomended hardware features aanbied dus Dx7 of hoger.

met 'n S3 Trio lukt het zeker niet.

Daarnaast ondersteunen sommige games alleen de Parhilia triple head specifiek.

MEn gebruikt windowed om de game over de twee schermen te spreiden dan moet in de ini de viewport op dit 3shermen breed ingesteld te worden.

Of dit alleen in software kan weet ik niet zeker.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• mark117
Abbadon schreef op 29 november 2003 @ 10:58:
Ik weet niet beter dan dat je geen 3D acceleratie kan verdelen over meerdere grafische kaarten. Je zult 't zaakje op die manier alleen in software rendering mode aan de praat krijgen. Dat heeft natuurlijk wel impact op het spelen.
Dus het is in ieder geval wel mogelijk om met de huidige videokaarten van nvidia en ati (omdat ze standaard met dual head uitkomen) om een spel te spelen op 2 schermen tegelijk?

Ik moet zeggen dat ik dat al een beetje geprobeerd heb en er nog geen succes mee geboekt heb.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

mark117 schreef op 02 december 2003 @ 09:58:
[...]

Dus het is in ieder geval wel mogelijk om met de huidige videokaarten van nvidia en ati (omdat ze standaard met dual head uitkomen) om een spel te spelen op 2 schermen tegelijk?

Ik moet zeggen dat ik dat al een beetje geprobeerd heb en er nog geen succes mee geboekt heb.
Dat moet zeker mogelijk zijn ja, één scherm op de DVI en de ander op de VGA aansluiting.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1