Toon posts:

Geluid DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb momenteel de beschikking over een DVD speler en wil daar graag een speakersetje op aansluiten.
Ben vandaag naar de winkel geweest maar die zeiden dat je geen speakers rechstreeks op de DVD kunt aansluiten. Ik zou er dan een aparte receiver (beginnen pas bij €300) bij moeten nemen. Dan zou ik de DVD daaraan moeten sluiten en de boxen aansluiten op de receiver. Anders zou het niet kunnen zei hij.
Maar dit is me toch te gortig om nu ook een aparte versterker te kopen.
Zag trouwens ergens wel leuke boxen staan: Altec Lansing 251 5.1 surround met 3 uitgangstekkers. Als ik die zou kopen dan heb ik:
* DVD speler met 1 digitale audio uitgang (coaxiaal) en 2 analoge audio uitgangen (die met de witte/rode plugs)
* Altec Lansing met 3 uitgangen (van het formaat die je volgens mij in de soundkaart kunt steken)
* Creative Soundblaster 4.1 met 4 uitgangen (blauw,rood,groen,zwart)
In plaats van een versterker te kopen kan ik misschien de soundkaart als versterker gebruiken? En als dat kan, hoe sluit ik daar m'n DVD en speakers op aan?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Geluidskaart als versterker gaat niet werken.. wat je nodig hebt is gewoon een actief speaker systeem (dwz met ingebouwde versterker) die ook DTS/AC3 decoder in zich heeft.. En daar zijn er wel een paar van te vinden; Creative heeft bijv ook in z'n assortiment zitten..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 27 november 2003 @ 14:21:
Geluidskaart als versterker gaat niet werken.. wat je nodig hebt is gewoon een actief speaker systeem (dwz met ingebouwde versterker) die ook DTS/AC3 decoder in zich heeft.. En daar zijn er wel een paar van te vinden; Creative heeft bijv ook in z'n assortiment zitten..
Heeft de Altec Lansing 251 ook zo'n decoder? En weet je misschien ook welke Creative's zoiests hebben. Heb wel gelezen dat de Creative Inspire 5500 digital een aparte decoder erbij heeft. Maar ik hoef in ieder geval geen losse versterker/receiver te kopen?