Toon posts:

win2k ws inloggen op nt4 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig een win2000 werkstation te laten inloggen op een nt4 server maar krijg steeds de foutmelding dat het profiel niet geladen kan worden.
Kan iemand mij vertellen welke verschillen er tussen een win2000 en nt4 profiel zitten? Of wat ik moet doen om de roaming profiles in orde te krijgen?
ik heb gelezen over de full access die goed ingesteld moet staan etc. etc.
Wie kan mij wat meer duidelijkheid verschaffen wat te doen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 14:09:
Beste mensen,

Ik ben bezig een win2000 werkstation te laten inloggen op een nt4 server maar krijg steeds de foutmelding dat het profiel niet geladen kan worden.
Kan iemand mij vertellen welke verschillen er tussen een win2000 en nt4 profiel zitten? Of wat ik moet doen om de roaming profiles in orde te krijgen?
ik heb gelezen over de full access die goed ingesteld moet staan etc. etc.
Wie kan mij wat meer duidelijkheid verschaffen wat te doen?
Begin eens met te vertellen hoe je nu alles geconfigureerd hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

probeer je een reeds bestaande nt4 profiel te laden op een win2k machine?

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een bestaand netwerk met een win nt 4 server en diverse win nt 4 clients.
Deze draaien allemaal perfect.
Nu is er 1 pc een nieuwe die win2000 wks gaat draaien.
Dus een nieuw profieltje aangemaakt en no problem draaien.
Maar dit profiel is nog nooit op een win nt machine ingelogd geweest.

Een 2e reeds bestaand profiel waar ik mee probeer te inloggen op de nt4 server met win2k wks geeft de melding dat het profiel niet geladen kan worden en dat alle veranderingen niet opgelsagen worden.
In de eventviewer staat dat ntuser.dat niet geladen kan worden eventid 1000.

Wat moet ik allemaal veranderen om een profiel zowel op nt4 wks als win2k wks te draaien?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Dit klopt.

In Windows NT4 wordt het profiel standaard weg geschreven naar %windir%\profiles (weet dit niet 100% zeker path kan anders zijn)

In Windows 2000 wordt het profiles standaard weg gescherven naar %systemroot%documents and settings

Je kunt dit veranderen door onderstaande even door te lezen. Let wel je moet het Default en All Users profiel en Administrator local profiles wel mee kopieeren naar de nieuwe locatie in Windows 2000 namelijk %windir%\profiles (dus zelfde als NT4 path maken)

Hoe verplaatst je profiles

Verwijderd

Topicstarter
Hmm bedankt alvast ik ga het straks proberen en laat weten of het gelukt is...!!

• StevenK
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 14:17:
We hebben een bestaand netwerk met een win nt 4 server en diverse win nt 4 clients.
Deze draaien allemaal perfect.
Nu is er 1 pc een nieuwe die win2000 wks gaat draaien.
Dus een nieuw profieltje aangemaakt en no problem draaien.
Maar dit profiel is nog nooit op een win nt machine ingelogd geweest.

Een 2e reeds bestaand profiel waar ik mee probeer te inloggen op de nt4 server met win2k wks geeft de melding dat het profiel niet geladen kan worden en dat alle veranderingen niet opgelsagen worden.
In de eventviewer staat dat ntuser.dat niet geladen kan worden eventid 1000.

Wat moet ik allemaal veranderen om een profiel zowel op nt4 wks als win2k wks te draaien?
Dat klopt; je kunt een w2k profiel niet onder nt4 gebruiken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

StevenK schreef op 28 november 2003 @ 09:19:
[...]

Dat klopt; je kunt een w2k profiel niet onder nt4 gebruiken.
Die statement gaat alleen op als je in je omgeving gebruik maakt van roaming profiles wat inhoud dat je het ProfileList path moet veranderen. Ik beheer zelf een NT4 domain met Windows 2000 en WindowsXP clients en dat werkt prima.

• StevenK
mutsje schreef op 28 november 2003 @ 10:45:
[...]

Die statement gaat alleen op als je in je omgeving gebruik maakt van roaming profiles wat inhoud dat je het ProfileList path moet veranderen. Ik beheer zelf een NT4 domain met Windows 2000 en WindowsXP clients en dat werkt prima.
Laat mij eens zien hoe ik met een Win2K user.dat op een NT4 client aan kan loggen ? Want dat is de vraag die gesteld werd.

Verwijderd

StevenK schreef op 28 november 2003 @ 10:58:
[...]

Laat mij eens zien hoe ik met een Win2K user.dat op een NT4 client aan kan loggen ? Want dat is de vraag die gesteld werd.
[mierenneukmode]
nee dat is niet de vraag. hoe met een nt4 user.dat op win2k inloggen... dat was de vraag.
[/mierenneukmode]

je zal vast je profile om kunnen zetten maar dan kan je niet meer op nt4 inloggen. maar persoonlijk zou ik liever met een schoon profile beginnen. alleen de favorites enzo kopieren
Pagina: 1