Toon posts:

Nieuwe processor ==> windowsxp opnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Gygabyte VAXP moederbord met athlonxp 2100 processor. Het draait goed, maar op de HCC-beurs wil ik een Athlon XP 2600 kopen(die kost evenveel als de 2100 vorig jaar op beurs).

Nu is mijn vraag: als ik die AMD 2100 processor vervang door de 2600 AMD, moet ik dan winxp prof(sp1) opnieuw installeren?

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bij mijn weten niet...
Alleen als je een nieuwe moederbord koopt zul je het systeem opnieuw moeten installeren.
Weet het niet zeker hoor :), maar het lijkt me van niet...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 11:40
Je hoeft windows inderdaad niet opnieuw te installeren ;)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:55
ik verwissel CPU's wel vaker zonder herinstallatie, moet dus gewoon kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Bedankt voor jullie snelle reakties allemaal. Was dat allemaal onder WINXP?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Zowel onder XP als onder andere windowsversies kan dat zonder problemen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

mits je toch de zelfde processor techniek behoud?? Als je naar AMD of een andere Pentium serie verhuist dan moet je wel reinstall geloof ik, omdat dan je runtimes van windows niet helemaal kloppen (maar kan ook mis hebbe!!)

Trouwens toen me processor zich zelf had getoast en er een ander Processor + mobo in knalde (ander soort proc.) moets ik ook reinstallen..... Maar kan ook goed komen doordat ik een ander mobo nam...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 16:21 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 20:49
Alleen bij een nieuw moederbord of VGAkaart van een ander merk dan is meestal wel handig om je windows er opnieuw op te zetten :).

En bij een nieuwe HD is dat soms ook wel:P

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 27-11-2003 16:25 ]

tvw

Verwijderd

Ja maar als je van pentium naar amd gaat heb je waarschijnlijk weer een nieuwe mobo nodig.. en dan moet je nieuwe installatie doen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Videokaart veranderen is in ieder geval geen probleem. (GF4MX==>Radeon 9200) En moederbord ook niet (Abit KT7-E==>MSI KT4V).
Alles onder WinXP Prof.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Bij moederborden 95% van de gevallen wel.

Processor niet (Als je van AMD naar Intel gaat heb je een ander moederbord nodig :P)

VGA: als je alle drivers eerst verwijderd dan hoeft het ook niet

HD: Lijkt me duidelijk :P

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 15:14
Het enige wat ik ooit tegenkwam met het verwisselen van een xp 1800+ > 2600+ was dat XP m'n processor als een unknown cpu type aangaf... Na een update van de windows update site, herkende ie 'm gelukkig wél :)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga van een 2100 naar, waarschijnlijk, 2600 dus dat verschil is minder groot en hopelijk geen update nodig.
Pagina: 1