SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
Wat je wel kunt doen is shares onzichtbaar (hidden) maken door een $ achter de sharenaam te plaatsen. Maar dan is deze share ook hidden voor iedereen.
Met een script of group policy kun je dan zorgen dat deze share bij de personen die de share wel mogen benaderen automatisch aangekoppeld wordt, wees creatief.
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
Verwijderd
Is goed te doen, als je je AD-structuur netjes geregeld hebt.apen-nootjes schreef op 27 november 2003 @ 15:27:
Tja.. met die $'s erachter hebben we nu ook ongeveer op deze manier.. We willen echter daarvanaf omdat de koppelingen een beetje uit de hand lopen.. Wil je niet hebben in een divisie met een paar duizend man
ben btw maar stagair bij het bedrijf dus het fijne weet ik er ook niet vanaf.. Weet alleen dat er teveel drive mappings waren en dat we daarvan af willen door de bovenstaande manier.. Maar dat gaat dus niet lukken
[ Voor 25% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-11-2003 15:38 ]
Hiermee creeer je je eigen shares waar de users door heen gaan browsen - dit als vervanging van hun eigen "network neighborhood"
Verwijderd
Op de weg zoals jij het bedoelt is het onmogelijk
Verwijderd
Om te beginnen zou ik dan voorstellen om DFS te gaan gebruiken. Hiermee maak je een soort kapstok, waarmee je verschillende shares onder 1 punt samenbrengt.apen-nootjes schreef op 27 november 2003 @ 15:37:
mja.. ik bedoel meer dat er dus best wel heeel erg veel share's zijn.. Als je die allemaal een koppeling moet geven dan wordt dat een beetje te veel... Sommige Users hebben nu al 4 koppelingen naar deze 1e server toe.. en d'r zijn d'r nog wat meer.. Ze krijgen nu ongeveer dus het hele alfabeth.. Daar willen we van af.. 1 koppeling waar ze dan de relevante mappen krijgen dus...
Erg makkelijk in te stellen en erg makkelijk in gebruik. Minpunt is dat je binnen die structuur weinig af kunt schermen. Achter de schermen winnen natuurlijk de NTFS rechten wel, maar iedere gebruiker kan alle shares in de DFS structuur zien.
Verder moet je niet zoveel shares maken, maar vanaf w2k (ook als client een minimum!) met diepere paden werken, zoals \\server1\users$\user1. Deze aanpak kun je ook voor profielen gebruiken en eventuele andere doeleinden en het scheelt t.o.v. NT 4 nogal in het aantal shares.
Verder snap ik vanuit planningsoogpunt niet waarom je zoveel shares moet mappen per gebruiker, zoveel aparte bronnen heb je toch ook weer niet, dat is een kwestie van netjes groeperen.
je kan misschien wel je gewenste effect bereiken door je shares in Active Directory te publishen, waar je met OUs en policies kan bepalen wie wat waar en hoe zou kunnen zien..
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device