[xp] services uit register gehaald

Pagina: 1
Acties:

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo mensen,

Ik heb een erg dom probleempje:

omdat NAV2k4 steeds met de melding kwam dat er in c:\windows\system32 een worm zat wat hij niet kon verwijderen, heb ik in het register de link naar dat bestand weggehaald namelijk: services.exe (dat gaf NAV2k4 ook aan) , zonder eerst een backup of kopie te maken!!! en ik weet natuurlijk niet bij welke sleutels die link allemaal hoort te staan.

maar het is kennelijk zo dat dat hetzelfde bestand is waar WINXP ( en ook andere versies denk ik) de instellingen vandaan halen voor de services. Ik kan nu dus niet meer mijn hardware bekijken\wijzigen\verwijderen en er zullen nog veel meer dingen zijn die ik nu niet meer kan doen.

Mijn vraag aan jullie: wie kan mijn vertellen bij welke sleutels ik die link weer neer moet zetten? het zijn er een stuk of 4

in regedit zoeken naar services.exe doet wonderen...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

sypie schreef op 27 november 2003 @ 13:54:
Hallo mensen,

Ik heb een dom probleemp

in regedit zoeken naar services.exe doet wonderen...
niet zomaar registry settings weg donderen en weten waar je mee bezig bent schijnt ook wonderen te doen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, probeer eerst een recovery. Als dat ook niet werkt ben ik bang dat je systeem niet meer te redden is. Services is zeg maar vrij belangrijk :P

Het zijn er bij mij trouwens 6, dus blind terugzetten zal je niet helpen ben ik bang. Probeer eerst even een repair. En let idd op wat je verwijderd, al zegt mutsje het wat bot ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

* mutsje komt in totaal maar op hele boel is dus afhankelijk van de software die je geinstalleerd hebt ook nog eens.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Eventlog
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\PlugPlay
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Eventlog
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\PlugPlay
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PlugPlay

Allen ImagePath=%SystemRoot%\system32\services.exe. Maar het patroon is vrij duidelijk geloof ik, steeds eventlog en plugplay :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sypie
  • Niet online
het enige wat ik nog vergeten ben om te vragen is de naam van de register waarden...en het type...

• sypie
  • Niet online
der ken wel een slotje op deze, ik heb de XP CD (heej dat rijmt...) er maar weer bij gepakt, en gewoon alles er overheen installen, niets aan de hand :D
Pagina: 1