ok ik zal mijn vraag wat beter formuleren:
Ik heb een winsock programma gemaakt met visual basic met behulp van MSDN
maar dit programma kan alleen nog maar tekst verzenden en ontvangen.
nu is het eigenlijk de bedoeling van het programma dat als de client connect naar de server. De server een programma (dat ook zelf gemaakt is) opent. En dat de client met het programma kan gaan werken.
zal een voorbeeld geven:
De client opent het winsock programma hier kan de client op de knop "connect" klikken. Als de client op de knop heeft gedrukt moet er verbinding gemaakt worden met de server. Als deze verbinding is gemaakt dat is het bedoeling dat de server een programma voor de cleint opent zodat de client hier aanpassingen kan doen in en met dit programma.
Client Programma Eisen:
*- Moet kunnen inloggen op de server(winsock)
*- Moet het programma kunnen zien dus op zijn eigen scherm
zodat de client aanpassingen kan doen aan het programma
dus de client zou bijvoorbeeld excel moeten openen vanaf de server en
aanpassingen kunnen doen en opslaan.
Server Programma Eisen:
*- moet zorgen dat het programma geopend kan worden door de client
*- moet de instellingen en aanpassingen die de client heeft gedaan opslaan.
Ik wil eerst proberen om dit voor elkaar te krijgen als dit gelukt is ga ik het proberen uit te breiden.
Nou was de vraag of dit mogelijk is met Visual Basic en hoe dat ongeveer moet!
Hoop dat het een beetje duidelijk is! zo niet dan zal ik het proberen te verbeteren!!
Ik heb een winsock programma gemaakt met visual basic met behulp van MSDN
maar dit programma kan alleen nog maar tekst verzenden en ontvangen.
nu is het eigenlijk de bedoeling van het programma dat als de client connect naar de server. De server een programma (dat ook zelf gemaakt is) opent. En dat de client met het programma kan gaan werken.
zal een voorbeeld geven:
De client opent het winsock programma hier kan de client op de knop "connect" klikken. Als de client op de knop heeft gedrukt moet er verbinding gemaakt worden met de server. Als deze verbinding is gemaakt dat is het bedoeling dat de server een programma voor de cleint opent zodat de client hier aanpassingen kan doen in en met dit programma.
Client Programma Eisen:
*- Moet kunnen inloggen op de server(winsock)
*- Moet het programma kunnen zien dus op zijn eigen scherm
zodat de client aanpassingen kan doen aan het programma
dus de client zou bijvoorbeeld excel moeten openen vanaf de server en
aanpassingen kunnen doen en opslaan.
Server Programma Eisen:
*- moet zorgen dat het programma geopend kan worden door de client
*- moet de instellingen en aanpassingen die de client heeft gedaan opslaan.
Ik wil eerst proberen om dit voor elkaar te krijgen als dit gelukt is ga ik het proberen uit te breiden.
Nou was de vraag of dit mogelijk is met Visual Basic en hoe dat ongeveer moet!
Hoop dat het een beetje duidelijk is! zo niet dan zal ik het proberen te verbeteren!!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 14:41 . Reden: Eisen toegevoegd ]