Toon posts:

[vb]winsock vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal mijn vraag wat beter formuleren:

Ik heb een winsock programma gemaakt met visual basic met behulp van MSDN
maar dit programma kan alleen nog maar tekst verzenden en ontvangen.

nu is het eigenlijk de bedoeling van het programma dat als de client connect naar de server. De server een programma (dat ook zelf gemaakt is) opent. En dat de client met het programma kan gaan werken.

zal een voorbeeld geven:

De client opent het winsock programma hier kan de client op de knop "connect" klikken. Als de client op de knop heeft gedrukt moet er verbinding gemaakt worden met de server. Als deze verbinding is gemaakt dat is het bedoeling dat de server een programma voor de cleint opent zodat de client hier aanpassingen kan doen in en met dit programma.

Client Programma Eisen:

*- Moet kunnen inloggen op de server(winsock)
*- Moet het programma kunnen zien dus op zijn eigen scherm
zodat de client aanpassingen kan doen aan het programma
dus de client zou bijvoorbeeld excel moeten openen vanaf de server en
aanpassingen kunnen doen en opslaan.

Server Programma Eisen:

*- moet zorgen dat het programma geopend kan worden door de client
*- moet de instellingen en aanpassingen die de client heeft gedaan opslaan.

Ik wil eerst proberen om dit voor elkaar te krijgen als dit gelukt is ga ik het proberen uit te breiden.

Nou was de vraag of dit mogelijk is met Visual Basic en hoe dat ongeveer moet!

Hoop dat het een beetje duidelijk is! zo niet dan zal ik het proberen te verbeteren!!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 14:41 . Reden: Eisen toegevoegd ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Ja dit kan, maar wederom vraag ik me af of je al een beetje logisch hebt nagedacht... schrijf zowel je clientapp als je serverapp eens punt voor punt uit wat ze moeten doen.

Professionele website nodig?

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 17:12

ixi

Volgens mij bestaat zoiets al: Trojan horses.

Verwijderd

Topicstarter
ixi schreef op 27 november 2003 @ 14:40:
Volgens mij bestaat zoiets al: Trojan horses.
Iemand wil een programma op afstand openen en bewerken en gelijk is het een Trojan |:(

Verwijderd

Dit is inderdaad zeer goed mogelijk maar het lijkt me niet verstandig gelijk een moeilijk project te maken. Zoals ik in je vorige topic al zei kijk eens op http://www.pscode.com voor wat voorbeelden mbt winsock en ga daar eens mee aan de slag. Bestudeer de mogelijkheden van winsock en probeer dit te begrijpen. Pas als je dit allemaal door hebt zou ik verder gaan kijken naar andere mogelijkheden.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Uhm je wil Excel op de server openen en daar vervolgens vanaf de client in editen? 8)7

Ik zou eens beginnen met een textbased chatprogrammaatje als ik jou was :Y)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 14:44:
Dit is inderdaad zeer goed mogelijk maar het lijkt me niet verstandig gelijk een moeilijk project te maken. Zoals ik in je vorige topic al zei kijk eens op http://www.pscode.com voor wat voorbeelden mbt winsock en ga daar eens mee aan de slag. Bestudeer de mogelijkheden van winsock en probeer dit te begrijpen. Pas als je dit allemaal door hebt zou ik verder gaan kijken naar andere mogelijkheden.
ok dat zal ik gaan proberen maar zijn er voorbeelden hoe ik zo'n programma moet gaan maken?? BVD!! :)

• ixi

ixi

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 14:43:
[...]

Iemand wil een programma op afstand openen en bewerken en gelijk is het een Trojan |:(
Ik wil alleen maar aangeven dat je dmv trojans hetzelfde kunt doen. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Zelf een client/server maken om Excel mee te besturen zal niet eenvoudig gaan. Je zult op een manier de gegevens uit Excel moeten lezen. Een screenshot maken lijkt me het handigst, alleen zul je dat echter flink moeten compressen om het snel te kunnen versturen. Verder moet je een protocol verzinnen voor het doorgeven van muisklikken en ingedrukte toetsen...

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 27 november 2003 @ 14:48:
Uhm je wil Excel op de server openen en daar vervolgens vanaf de client in editen? 8)7

Ik zou eens beginnen met een textbased chatprogrammaatje als ik jou was :Y)
Excel was natruulijk een voorbeeld in het echt zal het ook een programma zijn die ook zelf geprogrammeerd

En heb al een soort van chatprogramma gemaakt met winsock en dit werkt nu!

• ixi

ixi

Indien je alle programma's zelf gaat maken wordt het wat makkelijker.

Client <------> Server <------> Programma

De client en server moeten elkaar dus begrijpen en de server en het programma.

Tussen client en server gebruik je TCP/IP. Hier kan je gewoon een eigen protocol voor maken. Begin bijvoorbeeld met een commando, met daarachter parameters gescheiden met komma's.

Hoe je de communicatie tussen server en het programma wilt gaan doen is me niet helemaal duidelijk. Als het programma alleen gebruikt wordt icm de server kan je ze net zo goed samenvoegen. Indien je ze niet samenvoegd zul je ook hier een protocol moeten verzinnen, of natuurlijk hetzelfde protocol als tussen client/server gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ixi schreef op 27 november 2003 @ 15:07:
Indien je alle programma's zelf gaat maken wordt het wat makkelijker.

Client <------> Server <------> Programma

De client en server moeten elkaar dus begrijpen en de server en het programma.

Tussen client en server gebruik je TCP/IP. Hier kan je gewoon een eigen protocol voor maken. Begin bijvoorbeeld met een commando, met daarachter parameters gescheiden met komma's.

Hoe je de communicatie tussen server en het programma wilt gaan doen is me niet helemaal duidelijk. Als het programma alleen gebruikt wordt icm de server kan je ze net zo goed samenvoegen. Indien je ze niet samenvoegd zul je ook hier een protocol moeten verzinnen, of natuurlijk hetzelfde protocol als tussen client/server gebruiken.
ze worden samengevoegd dus het zal een programma zijn
en ik heb het dus al voor elkaar dat ze met elkaar kunnen praten.\
maar hoe krijg ik het nu voor elkaar dat de client het programma kan openen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 15:34 ]

Pagina: 1