Toon posts:

no drives found melding (a7n8x met 2 maxtor sata)sata

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij het opstarten krijg ik de melding:
primary channel:no drivers found
secondary channel:no drivers found

ik heb een a7n8x deluxe en 2 120gb maxtor sata geinstalleerd.de driver in windows klopt. (kan geen 's' drukken bij installatie win2000).

Heb ik de stekkers verkeerd?

beide schijven heb ik op cable select en sata is ënabled op het moederbord

btw, ik heb al behoorlijk wat topics volledig gelezen

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Heb je eigenlijk wel devices aan je ide connectors hangen?

Die serial ata schijven hangen daar niet aan, je moet in je bios instellen dat er geboot moet worden van scsi apparaat. Heb je trouwens al een OS geinstalleerd.

Iets meer info zou wel handig zijn. :)

Ik geloof trouwens dat die serial ata schijven beide op master moeten staan.

[ Voor 15% gewijzigd door TrickShot op 27-11-2003 13:57 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn datakabels niet op mijn ide, maar aan het moederbord verbonden.
ik zal ze zo beide op master zetten.
windows2000 was al geinstalleerd, maar ik wilde 2 extra harde schijven hebben, en daarbij nog een raid gebruiken.
ik heb de power op 2 manieren geprobeerd. eerst via de speciale sata powerkabels,daarna via de standaard powerkabels.
op mijn ide1, heb ik 2 maxtor schijven
op mijn ide2, een dvdrom en een brander.
mijn schijven worden nergens herkend.
daarom denk ik dat ik het buiten windows moet zoeken, maar de oplossingen in de topics lukken niet.(het lukt me niet om de drivers(die op een floppy staan) via de win2000 cdboot ook te installeren.het lukt wel om hem te selecteren als een extra device)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
enable de Sata in de bios en boot SCSI

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de bios en de topics gezocht om sata te activeren in de bios, maar kan het niet geactiveerd worden bij de a7n8x-deluxe. Of heb ik het mis?

• vierkant228
kan wel degelijk gactiveerd worden, heb hanleiding ff niet hier maar staat d8 ik onder advanced.... onderaan

• vierkant228
sorry, net ff handleiding online bekeken, idd niet in te stellen, dan scsi bij boot aanzetten (2nd, 1st CD-rom)

• TrickShot

TrickShot

Je moet de apparaten die aan je ide 1 hangen op CS zetten.
Je bios probeert zowiezo van je primary master te booten, dus moet je ervoor zorgen dat je geen primary master hebt => case select.

[ Voor 3% gewijzigd door TrickShot op 27-11-2003 16:45 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
ik wil best mijn hdd's op ide1 op cs zetten, maar het is de bedoeling dat mijn computer blijft opstarten op mijn primary master op ide1. De Sata's zijn bedoeld voor extra opslag, niet voor een os. Moet dan alsnog mijn hdd's op cs zetten, is er geen andere oplossing?

• TrickShot

TrickShot

Sry, ik dacht dat je van je serial ata schijven wou opstarten.
Je moet ze dus gewoon als master laten staan, maar dan hoef je ook voor niks scsi bootable te maken in je bios.

Dan kan ik je niet meer helpen, suc6 verder nog.

Verwijderd

Topicstarter
cable select weggehaald,zodat ze beide op master staan. Dat was inderdaad de oplossing. thx voor de hulp
Pagina: 1