Het probleem
Een deel van de bluetooth gebruikers zal het al wel hebben gemerkt: file-uitwisseling via bluetooth tussen verschillende apparaten werkt soms voor geen meter. Ik ben erachter dat er 2 belangrijke profielen voor filetransfer zijn. Aan de ene kant heb je het File Transfer Profile (FTP), en aan de andere kant het Object Push Profile (OPP). Bij de eerste kan je ook een soort filestore openen.
Voorbeeld
Zelf ben ik de eigenaar van een Palm Tungsten|T en een Sitecom Class II USB Bluetooth adapter. File uitwisseling met mijn PC wil (met nieuwe drivers) wel maar niet met de iPAQ van mijn collega.
Vragen
Welke apparaten kunnen wel files uitwisselen? Welk(e) profiel(en) ondersteunen ze?
Hieronder het huidige lijstje met de apparaten die OPP en FTP ondersteunen. Aanvullingen zijn dus welkom.
[Object Push Profile]
MSI Bluetooth USB (v1.4.2.10+)
Palm (PalmOS 5)
Siemens S55
Sitecom Bluetooth USB CN-500 (v1.4.2.10+)
Sony Ericson T610
[File Transfer Profile]
MSI BlueTooth USB (v1.3.2.7+)
Pocket PC (Windows Mobile 2002)
Sitecom Bluetooth USB CN-500 (v1.3.2.7+)
Sony Ericson T610
Palm (PalmOS 5) icm Softick BlueFiles, service-only
Een deel van de bluetooth gebruikers zal het al wel hebben gemerkt: file-uitwisseling via bluetooth tussen verschillende apparaten werkt soms voor geen meter. Ik ben erachter dat er 2 belangrijke profielen voor filetransfer zijn. Aan de ene kant heb je het File Transfer Profile (FTP), en aan de andere kant het Object Push Profile (OPP). Bij de eerste kan je ook een soort filestore openen.
Voorbeeld
Zelf ben ik de eigenaar van een Palm Tungsten|T en een Sitecom Class II USB Bluetooth adapter. File uitwisseling met mijn PC wil (met nieuwe drivers) wel maar niet met de iPAQ van mijn collega.
Vragen
Welke apparaten kunnen wel files uitwisselen? Welk(e) profiel(en) ondersteunen ze?
Hieronder het huidige lijstje met de apparaten die OPP en FTP ondersteunen. Aanvullingen zijn dus welkom.
[Object Push Profile]
MSI Bluetooth USB (v1.4.2.10+)
Palm (PalmOS 5)
Siemens S55
Sitecom Bluetooth USB CN-500 (v1.4.2.10+)
Sony Ericson T610
[File Transfer Profile]
MSI BlueTooth USB (v1.3.2.7+)
Pocket PC (Windows Mobile 2002)
Sitecom Bluetooth USB CN-500 (v1.3.2.7+)
Sony Ericson T610
Palm (PalmOS 5) icm Softick BlueFiles, service-only
[ Voor 46% gewijzigd door AdLentis op 17-11-2004 15:38 . Reden: ftp mogelijk met palm... ]
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!