Toon posts:

[ervaringen]tv-out en tegelijk computeren op andere scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet hoe de titel het best kan noemen maar het gaat om het volgende.

Ik wil voor mijn HTPC een hele goede TV-out hebben voor op mijn nieuwe tv..
+ is het mogelijk om mijn computer te kunnen gebruiken terwijl ik op mijn tv gewoon via de tv-out myhtpc draai.. zodat er ook andere kunnen computeren terwijl ik tv kijk..
Welke videokaart is hier het beste voor? (beste tv-out plus de mogelijkheid om beide te kunnen doen)
Dit in combinatie met een Hauppage pvr 250

BVD

(heb al gezocht op GOT-search maar kon niks vinden)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09

Stewie!

Keen must die!

ja dat kan allemaal. Welke videokaart? Een matrox of anders een ati
(als je ook 3d power wilt)

edit:
verander 1 letter en heb meteen voor 3% mijn post ge-edit 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Stewie! op 27-11-2003 15:09 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raar genoeg kan ik inderdaad hier weinig op vinden in de search (behalve een enkel andere topic met deze strekking die gelijk met een link naar de policy op slot ging).

Wel pas ik de topictitel licht aan, omdat 'dual screen TV-Out' twee TV-outs impliceert, wat niet de vraag is.

Zelf gebruik ik een grote 20" monitor als TV/DiVX afspeelding en een kleinere maar scherpere 17" ernaast om te internetten e.d.

Ik gebruik een G450, die ook bekend staat om de erg goede TV-Out, maar natuurlijk nauwelijks 3D prestaties levert (naja, UT speel ik er zonder problemen op, maar UT2003 hoef je niet te proberen). Boeit 3D je niet, dan is dit een ideale, kwalitiatief hoogwaardige en vrij goedkope oplossing. Wil je wel 3D, dan zul je toch naar een snellere kaart op zoek moeten met goede TV-Out.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
DION B. Hoe goed is de tv-out dan?
Kan ik hier probleemloos internetten op mijn tv? hoe zit het met de resolutie als ik via de comp tv wil kijken op mijn tv?
Is dit dan nagenoeg dezelfde kwaliteit als normaal mijn tvbeeld is?

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Betere oplossing is misschien een LCD tv te pakken met VGA/DVI ingang.

Beste qualiteit heb je dan, helaas hog prijs.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 16:27:
DION B. Hoe goed is de tv-out dan?
Kan ik hier probleemloos internetten op mijn tv? hoe zit het met de resolutie als ik via de comp tv wil kijken op mijn tv?
PAL resolutie is 575 beeldlijnen (althans 575 zichtbare, 625 in totaal). Het enige wat je videokaart ermee te maken heeft is hoe goed de (hogere) PC resolutie naar PAL gerendered wordt. Dat doen de Matrox kaarten uitstekend, de nieuwere ATi en nVidia kaarten ondertussen ook. Maar het blijft 575 zichtbare beeldlijnen en dat internet niet echt fijn IMHO, daarom dat je je andere scherm gewoon op een lekkere resolutie moet houden en daarop internetten ;)
Is dit dan nagenoeg dezelfde kwaliteit als normaal mijn tvbeeld is?
Ja, al zullen er wel verschillen zijn. Een goede TV kaart zal ruis eruit filteren, maar omdat alles analoog is zul je wel hier en daar verlies hebben, plus iets meer last van moire dan anders. In totaal zal het niet noemenswaardig slechter of beter zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1