Ik heb een javascriptje die waardes uit een tabel kolom sorteert. Dit kan een nummer zijn een string of datum. Door hier cases van te maken wordt ervoor gezorgd dat de waardes altijd goed gesorteerd worden. Dit geef je als variable mee aan de kolom.
Nu krijg ik problemen met getallen die gebruik maken van duizend separators.
- 9984383714 werkt goed
- 9,984,383,714 werkt niet goed
- 9.984.383.714 werkt niet goed
Het probleem kan opgelost worden door een nieuwe case te maken die bijvoorbeeld LocalNumber heet. Deze zou bijvoorbeeld dan de comma's of punten kunnen verwijderen dan pas het getal wegschrijven in de variable sText.
Of een andere oplossing, mischien bestaat er een functie die dat vanzelf al doet. Is er iemand die me op weg kan helpen.
De waardes in de kolommen worden trouwens aangepast aan de landinstellingen op je pc. Dus amerikanen zien komma's en nederlanders punten.
Nu krijg ik problemen met getallen die gebruik maken van duizend separators.
- 9984383714 werkt goed
- 9,984,383,714 werkt niet goed
- 9.984.383.714 werkt niet goed
Het probleem kan opgelost worden door een nieuwe case te maken die bijvoorbeeld LocalNumber heet. Deze zou bijvoorbeeld dan de comma's of punten kunnen verwijderen dan pas het getal wegschrijven in de variable sText.
Of een andere oplossing, mischien bestaat er een functie die dat vanzelf al doet. Is er iemand die me op weg kan helpen.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| switch (sType) { case "Number": return Number(sText); case "CaseInsensitiveString": return sText.toUpperCase(); case "Date": var parts = sText.split("-"); var d = new Date(0); d.setDate(parts[0]); d.setMonth(parts[1] - 1); d.setFullYear(parts[2]); return d.valueOf(); } return sText; |
De waardes in de kolommen worden trouwens aangepast aan de landinstellingen op je pc. Dus amerikanen zien komma's en nederlanders punten.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 13:34 ]