Toon posts:

zoektijd naar DHCP verkorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een XP machine met de adrestoewijzing van mijn ethernetkaart op DHCP (voor op het werk). Ook zijn er alternatieve statische adressen ingesteld voor mijn netwerk thuis (geen DHCP server dus).
Als ik thuis het netwerk aan de laptop aansluit, duurt het zeker 1,5 minuut voordat de statische adressen (gateway, dns servers.. etc...) eindelijk ingesteld zijn.

In de tussentijd is de computer bezig met het zoeken van de DHCP server voor de primaire configuratie. Pas als hij na 4/5 uitgezonden packets de DHCP server niet gevonden heeft, stelt hij de alternatieve configuratie in.

Kan ik dit DHCP zoekproces ook verkorten? Bijv. dat er na 2 uitgezonden packets (zonder resultaat) al overgegaan op de statische adressen wordt?

Bij voorbaat dank.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gebruik de search ff...er zijn progjes in omloop die dit soort dingen on the fly kunnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Proggies waar the_eagle het over heeft ken ik niet, maar volgens mij is dat nu eenmaal de beperking van DCHP protocol.
De client gaat een X aantal keer broadcasten voor hij het opgeeft (nog specifieker: hij probeert eerst de DHCP server te contacteren die hij als laatste gehad heeft, vindt hij die niet, gaat hij broadcasten).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
OK, Thnx!

Kun je in win XP voor verschillende users verschillende tcp/ip instellingen geven voor dezelfde adapter? Volgens mij werkt dat helaas niet...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De time-outs van de DHCP client zijn in Windows hard gecodeerd; niet te configureren via registry entries. Maar wat weerhoudt je ervan om thuis een DHCP servertje op te zetten? Bijna iedere router of breedband modem kan dat.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gratis dhcp servertje voor windows (gewoon .exe file, geen install procedure)

http://tftpd32.jounin.net/

gebruik hem zelf ook wel eens (naast de w2k3 dhcp)

A wise man's life is based around fuck you

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 11:28:
Kun je in win XP voor verschillende users verschillende tcp/ip instellingen geven voor dezelfde adapter?
Misschien heb je hier iets aan (netsh.exe)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1