Start probleem met me Duron PC

Pagina: 1
Acties:

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:50

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Het gaat om deze pc:
Een asus plankje met een duron 1300 cpu erop en wat geheugen en zon udma HDtje met een brander. Verder een geforce 2mx agp kaartje en een simpel netwerk kaartje + een yahama geluidskaartje.

De pc starten altijd perfect op en had heeeel soms (4x per jaar) last van een herstart midden in windows.. of gem. 4x per jaar dat opeens de system directory weg was oid en windows er opnieuw op moest. Ik heb dit altijd aan die AMD rotzooi verweten, maar dat is denk ik persoonlijk ;)

verder deed het systeem het altijd goed, tot dat het wat kouder werdt (in me kamer). Nu start de pc standaard niet op.
Dus je drukt op de power knop en alleen de ledjes gaan aan.. de voeding doet NIKS en er gebeurt ook verder niks.
Ik moet dan met de knop achter op de voeding dat ding weer uit zetten en aan en als je het dan weer probeert gaat de voeding wel aan maar hij doet verder nog niks.

Pas als ik 'm zo aanlaat (dus zwart beeld, voeding en cpu koeler draait en de ledjes staan te branden) voor 5/10minuten en de pc dan uit zet en weer aan start 'ie wel gewoon op (dus beeld-> bios-> windows).
Als ik niet wacht kan ik wel 100x aan uit doen maar er gebeurt NIKS.

Verder heb ik al alle onderdelen eruit gehaald en het mobo alleen met 1 reepje geheugen laten opstarten, deed'ie ook niks. En een pci videokaart erin ipv de apg, deed'ie nog niks.

DUs alleen als die even 'warm draait' gaat'ie aan.
Maar dan gaat 'ie wel standaard eerst even de bios in..

wat kan hier aan de hand zijn?!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer je BIOS-batterij eens te vervangen...kan wel eens zijn dat die overleden is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:50

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Dat was ook hen enige waar ik nog aan dacht..
maar als ik die pc uiteindelijk weer aan de praat heb, dan staan alle instellingen nog wel goed.. dus dan is die batt. toch nog wel ok?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Hier ook al gekeken. Staan heel veel dingen die het zouden kunnen zijn.