Toon posts:

geluid navigatie systeem over externe speaker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik gebruik dus een ipaq voor navigatie, maar vind dus ook het geluid gewoonweg te zacht, en nu was ik dus op zoek naar een oplossing, maar ik ben een beetje a technisch.
Zelf ben ik de volgende 2 oplossingen via de search al tegengekomen:
- fm transmitter en daarmee het geluid over de radio zenden (geen radio luisteren onder navigeren meer mogelijk).
- extra speakertje bij plaatsen.

mij leek zelf de laatste oplossing het beste omdat ik ook nog graag wat muziek zou luisteren onder het navigeren op de gewone radio.
Maar nu dacht ik natuurlijk, zo'n speakertje kan nooit sterk genoeg zijn, en moet ik dus een actieve speaker aanschaffen. Maar nu is mijn vraag, zijn die altijd op batterijen en kunnen die wel hard genoeg.

En hoe voed ik zo'n extra speaker indien dit nodig is, en kan ik dat zelf? want ik heb geen zin om m'n nieuwe picasso te slopen.

Waar krijg je eventueel de beste portable box solutions?

iemand nog andere oplossingen

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:48
wij hebben thuis medion nevigatie systeem en een extra speaker naast de hoofdsteun gelaatst en dat werkt goed

edit: het is een passieve speaker

[ Voor 15% gewijzigd door mearten op 27-11-2003 13:18 ]

Scuba-diver

Verwijderd

Topicstarter
vanwaar een passieve speaker? deze zijn toch nooit krachtig genoeg?

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:48
dan hoef je geen v12 naar toe te leggen, en naast je oor was het wel hard genoeg,
ja of je moet de radio zo hard ...... :)

Scuba-diver

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Passief kan bij de ipaq waarschijnlijk niet, bij een medion oid is dat wel goed mogelijk.
Je zou op de ipaq hoofdtelefoonaansluiting een "actief" speakertje kunnen hangen.
Of koop gewoon een klein 12v zelfbouw versterkertje dat je ergens verstopt met een speakertje van een carkit eraan (ik heb er nog wel als je wilt...veeel :))
Dat speakertje plaats je dan op een strategische plek

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat ik erg a technisch ben, dus zou ook niet weten waar ik die 12v vandaa zou moeten halen, want de sigarettenaansteker is al bezet
Pagina: 1