Toon posts:

IC7-MAX3 hangt bij zwaar netwerktraffiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 2tal maanden een Abit IC7-MAX3 en dit bord bevalt me uitstekend.
Ik heb enkel 1 redelijk vervelend probleem....

Bij het up- of donwloaden van (veel = +2gb) data naar of van een andere pc zit m'n pc ineens blokvast.
Wat heb ik al geprobeerd: Standaard geclockt, 3 verschillende versies van NIC drivers (intel gigabit onboard), 2 verschillende soorten switches.
Niets helpt, maar steek ik een gewoon realtek nicje, is m'n probleem onmiddelijk opgelost.

Verder heb ik de laaste Intel INF en AA geinstalleerd staan.

Iemand suggesties voor het vinden van een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Een klein bumpje misschien...

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Je hebt naar mijn mening al gevonden wat het probleem is ...............

Je onboard NIC is niet OK.

Ik heb laatst iets vergelijkbaars gehad met een machine. Spiksplinternieuw, alles vers geinstalleerd, nix aan de hand. Maar na een kleine 15 minuten toch steeds stabilitietsproblemen, of zelf complete vastlopers. Die bak fungeerde ook als sharebak voor internet. Netwerk config van beide kaarten ( onboard en 3Com ) omgewisseld. hierna geen vuiltje aan de lucht, tot er door een andere machine netwerkactiviteit kwam op die 3Com. Pats, weer hangen.

De 3Com ligt nu in de prullebak, nieuwe netwerkkaart geplaatst en alles werkt nu 100% naar behoren.

Bij jou idem dito, alleen jammer dat het je onboard NIC is, dus als je nog garantie hebt, gewoon even terug met je MoBo voor een nieuwe, als je het mij vraagt.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 13:06:
Ik heb nu een 2tal maanden een Abit IC7-MAX3 en dit bord bevalt me uitstekend.
Ik heb enkel 1 redelijk vervelend probleem....

Bij het up- of donwloaden van (veel = +2gb) data naar of van een andere pc zit m'n pc ineens blokvast.
Wat heb ik al geprobeerd: Standaard geclockt, 3 verschillende versies van NIC drivers (intel gigabit onboard), 2 verschillende soorten switches.
Niets helpt, maar steek ik een gewoon realtek nicje, is m'n probleem onmiddelijk opgelost.

Verder heb ik de laaste Intel INF en AA geinstalleerd staan.

Iemand suggesties voor het vinden van een oplossing?
dit had ik ook soms met mijn ic7-g laatste tijd deed hij het normaal maar heb er in het begin heel wat gehad en dan baal je als je net je hele mp3 directory aan het overzetten was :(