We zijn voor het school een soort van fractaal generator aan het maken op basis van ee startmatrix. Dit werkt nu perfect (aan de hand van diamond square algoritme). Het enigste "probleem" is dat de matrix van het formaat 2^i +1 moet zijn (3x3 of 5x5).
Nu wil ik dit vermijden (gebruikersgemak + foto moet ook als start matrix kunnen dienen).
Wat ik dus moet doen is de huidige breedte en groote scalen naar het juiste formaat! Dit is echt niet zo simpel als ik dacht.
Laten we het probleem versimpelen en starten met een vector om die te vergroten:
1 , 2 , 3 is start vector. Resultaat moet een vector zijn met lengte 4.
Dus: 1 ,1.75 , 2,25 , 3. Dit heb ik met de hand uitgerekend.
Nu kan hieruit al afleiden: de begin en eindwaarde mogen worden overgenomen.
Maar verder kan ik er moeilijk logica inzien.
Het expanderen naar een matrix kan niet zo moeilijk zijn.
OF moet ik het anders aanpakken en mijn diamond square algoritme zo aanpassen dat het met alles werkt? maar dat was nu net de vereiste: begin matrix moet juist forfmaat zijn
Nu wil ik dit vermijden (gebruikersgemak + foto moet ook als start matrix kunnen dienen).
Wat ik dus moet doen is de huidige breedte en groote scalen naar het juiste formaat! Dit is echt niet zo simpel als ik dacht.
Laten we het probleem versimpelen en starten met een vector om die te vergroten:
1 , 2 , 3 is start vector. Resultaat moet een vector zijn met lengte 4.
Dus: 1 ,1.75 , 2,25 , 3. Dit heb ik met de hand uitgerekend.
Nu kan hieruit al afleiden: de begin en eindwaarde mogen worden overgenomen.
Maar verder kan ik er moeilijk logica inzien.
Het expanderen naar een matrix kan niet zo moeilijk zijn.
OF moet ik het anders aanpakken en mijn diamond square algoritme zo aanpassen dat het met alles werkt? maar dat was nu net de vereiste: begin matrix moet juist forfmaat zijn