Hoi,
Ik zit met twee problemen:
[1] Ik ben absoluut hopeloos in scripting
[2] Ik heb een Vigor2600W die z'n PAT-tables vern**kt.
Achter de router hang een LAN en in dat LAN een Debian-servertje, waarop o.a. een website draait.
Daar de router een webinterface heeft, heb ik die verplaatst naar een andere poort dan 80, en alles dat op poort 80 binnenkomt, moet middels NAT/PAT naar de server.
Kijk ik in mijn active NAT-tables, dan behoort er dit te staan:
Index Protocol Public Port Private IP Private Port
1 6 443 192.168.22.2 443
2 6 80 192.168.22.2 80
Niets aan de hand, ware het niet dat om de zoveel tijd IP-adres 192.168.22.2 veranderd in 0.0.22.2, hetgeen mijn website dus onbereikbaar makt
Ik wil een script maken, dat middels een telnet-sessie inlogt, het commando sys nat uitvoert en de output checkt op het voorkomen van de waarde 192.
Komt dat voor, dan is er niets aan de hand en kan de sessie afgeslote worden.
Komt dat niet voor (ergo: de NAT-tabellen zijn corrupt), dan moet het commando sys reboot gegeven worden.
Dit klinkt allemaal heel eenvoudig en zal het ook wel zijn, maar niet voor mij dus
Alvast bedankt!
Ik zit met twee problemen:
[1] Ik ben absoluut hopeloos in scripting
[2] Ik heb een Vigor2600W die z'n PAT-tables vern**kt.
Achter de router hang een LAN en in dat LAN een Debian-servertje, waarop o.a. een website draait.
Daar de router een webinterface heeft, heb ik die verplaatst naar een andere poort dan 80, en alles dat op poort 80 binnenkomt, moet middels NAT/PAT naar de server.
Kijk ik in mijn active NAT-tables, dan behoort er dit te staan:
Index Protocol Public Port Private IP Private Port
1 6 443 192.168.22.2 443
2 6 80 192.168.22.2 80
Niets aan de hand, ware het niet dat om de zoveel tijd IP-adres 192.168.22.2 veranderd in 0.0.22.2, hetgeen mijn website dus onbereikbaar makt
Ik wil een script maken, dat middels een telnet-sessie inlogt, het commando sys nat uitvoert en de output checkt op het voorkomen van de waarde 192.
Komt dat voor, dan is er niets aan de hand en kan de sessie afgeslote worden.
Komt dat niet voor (ergo: de NAT-tabellen zijn corrupt), dan moet het commando sys reboot gegeven worden.
Dit klinkt allemaal heel eenvoudig en zal het ook wel zijn, maar niet voor mij dus
Alvast bedankt!
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...