Programma voor het bekijken van twee foto's

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik heb verschillende programma's bekeken, maar geen van allen kan hetgeen wat ik zou willen. En dat is het volgende.

Ik heb bijvoorbeeld twee mappen met foto's. In de ene map zit de originele foto en in de andere map de bewerkte foto (dmv batch zijn er enkele dingen aangepast). Nu wil ik gewoon dat ik telkens twee foto's te zien krijg. De eerste uit de origenele map en de eerste uit de bewerkte map. Degene die ik het minst mooi vind, verwijder ik en de volgende twee foto's komen automatisch weer naast elkaar om de foto's weer te vergelijken. Daarna gooi ik de mappen weer samen en je hebt het beste resultaat. Dit werkt ten minste mooi snel en dat is wel handig bij een paar 100 foto's. Kortom is hier een leuk progje voor? BVD!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Waar heb je naar gezocht? Welke programma`s heb je gevonden?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

2 vensters van Internet Explorer naast elkaar openen. Open een map in de URL, en gebruik klikken en de back-toets voor de navigatie.
Is die ingebakken MS software toch nog ergens goed voor ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mr.Vulcano
Illegal_Alien schreef op 27 november 2003 @ 13:07:
Waar heb je naar gezocht? Welke programma`s heb je gevonden?
Geprobeerd met Photoshop, ACDSee, Windows-viewer en Irfanview. Op zich zou Windows-viewer goed werken, maar daar krijg ik er geen twee van geopend :).

• Mr.Vulcano
The_Eagle schreef op 27 november 2003 @ 13:10:
2 vensters van Internet Explorer naast elkaar openen. Open een map in de URL, en gebruik klikken en de back-toets voor de navigatie.
Is die ingebakken MS software toch nog ergens goed voor ;)
Ook geprobeerd, maar IE6 opent alle lokale foto's gewoon in Windows-viewer en ik kan helaas nergens een optie vinden om dat uit te schakelen.

• Mr.Vulcano
Je kunt wel twee vensters van Firebird (Mozilla browser) naast elkaar zetten, maar het resizen in Firebird ziet er niet uit, dus dan kun je de foto's ook niet echt vergelijken.

• Mr.Vulcano
Ik neem aan dat er toch meer mensen zijn die hun foto's bewerken en daarna deze foto's met elkaar willen vergelijken. Is er niemand die dat doet? Misschien is er een andere makkelijke manier om dit te doen. Dan zou ik dat graag willen weten.

Verwijderd

Mr.Vulcano schreef op 01 december 2003 @ 11:41:
Ik neem aan dat er toch meer mensen zijn die hun foto's bewerken en daarna deze foto's met elkaar willen vergelijken. Is er niemand die dat doet? Misschien is er een andere makkelijke manier om dit te doen. Dan zou ik dat graag willen weten.
Gewoon in Photoshop, hierover zei je te beschikken dus dit zal geen probleem zijn. Je saved je 'final' .psd gewoon 2x (met een iets andere filename uiteraard). Dan zet je in een van de geopende (in Photoshop) alle 'aanpassings-layers uit' zodat je enkel het origineel zonder editting ziet, en bij de andere file laat je deze gewoon aanstaan.
Maar normaal gezien volstaat het aan/uit-vinken van de layers binnen 1 en hetzelfde .psd'tje wel hoor ;).
Pagina: 1