Toon posts:

Geluid Pinnacle PCTV Pro valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 1:
Sinds 2 weken heb ik een Pinnacle PCTV Pro tv-kaart in mijn PC zitten. Nieuwste software geïnstalleerd (versie 5.50). Maar het geluid valt steeds na ongeveer 1 minuut weg (soms eerder als ik, tijdens het kijken, wat experimenteer). Kent iemand dit probleem en heeft iemand een tip (en niet zo een van "Koop een andere tv-kaart").
Vraag 2:
Is het iemand gelukt om met deze tv-kaart Canal+ goed op zijn PC te krijgen?
Zo ja, wat is het geheim. (Het beeld blijft bij mij horizontaal over het scherm lopen, ik heb geen geluid, en het is erg onscherp.)
Bij voorbaat dank voor antwoorden/tips!! _/-\o_

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 12:33:
Vraag 1:
Sinds 2 weken heb ik een Pinnacle PCTV Pro tv-kaart in mijn PC zitten. Nieuwste software geïnstalleerd (versie 5.50). Maar het geluid valt steeds na ongeveer 1 minuut weg (soms eerder als ik, tijdens het kijken, wat experimenteer). Kent iemand dit probleem en heeft iemand een tip (en niet zo een van "Koop een andere tv-kaart").
Vraag 2:
Is het iemand gelukt om met deze tv-kaart Canal+ goed op zijn PC te krijgen?
Zo ja, wat is het geheim. (Het beeld blijft bij mij horizontaal over het scherm lopen, ik heb geen geluid, en het is erg onscherp.)
Bij voorbaat dank voor antwoorden/tips!! _/-\o_
Ik neem aan dat je het kabeltje wel degelijk hebt aangesloten die van je TV kaart naar je soundkaart gaat.

Ik heb ook die PCTV Pro en heb er geen problemen mee

Verwijderd

Ik heb ook een PCTV pro en gebruik Dscaler icm universele BT8x8 chipset drivers. Dscaler geeft trouwens veel mooier beeld dan de originele Pinnacle software (crasht bij mij erg vaak, ook bij anderen als je de Pinnacle support forum op na leest).

website http://www.dscaler.org
bt8x8 drivers @ http://btwincap.sourceforge.net

Wat betreft canal+, ik heb een splitter achter mijn decoder naar mijn tv kaart en video. Mijn tv kaart is dan getuned naar het canal+ kanaal zoals mij kabelboer dat opgeeft. Hoe is jouw setup?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 15:57 ]

Verwijderd

Als je even had gezocht had je dit gevonden:

PCTV Pro geluid valt na 20-30 seconden weg

Al vaak gevraagd. En dscaler is geen optie, stom programma waarmee capturen bagger werkt (nauwelijks aandacht aan besteed). Verder werken veel TVkaarten niet automatisch en moet je alles zelf instellen kortom: gebruiksvriendelijkheid nul komma nul.

Standaardsoftware werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 15:55:
Ik heb ook een PCTV pro en gebruik Dscaler icm universele BT8x8 chipset drivers. Dscaler geeft trouwens veel mooier beeld dan de originele Pinnacle software (crasht bij mij erg vaak, ook bij anderen als je de Pinnacle support forum op na leest).

website http://www.dscaler.org
bt8x8 drivers @ http://btwincap.sourceforge.net

Wat betreft canal+, ik heb een splitter achter mijn decoder naar mijn tv kaart en video. Mijn tv kaart is dan getuned naar het canal+ kanaal zoals mij kabelboer dat opgeeft. Hoe is jouw setup?
Wat bedoel je precies met "...splitter achter mijn decoder...."? Heb jij een echte decoder of een downloadable (softwarematige)? Wat is een splitter?
Wat bedoel je met setup?

Verwijderd

Kennelijk heeft hij een echte decoder. Het uitgaand signaal heeft hij gesplitst naar zijn TV, en naar zijn TV kaart. Hij kijkt het gewoon legaal dus. Jij niet ali illegali! :o
Met setup bedoelt hij gewoon hoe jij alles aangesloten hebt, maar dat had hij ook wel kunnen raden. Net als jij de betekenis van "setup" en "splitter achter decoder" wel uit de context had kunnen halen, is toch niet zo moeilijk?

Maar volgens mij kan je ook niet veel meer bereiken dan wat je nu hebt aan kwaliteit. Je kan ook een abonnement nemen hoor. Maar dat kost geld, oei! :/

Maar is je geluidsprobleem nou al opgelost of niet?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 18:36 ]

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 17:36
Heb je toevallig ook Norton Antivirus geinstalleerd? Daar kan wel eens het probleem in het wegvallen van het geluid met de PCTV pro in zitten. Je moet een optie daarin uitzetten. Kweenie meer welke. Ik zal nog eens zoeken.

Verwijderd

Ja dat staat dus in de het topic wat ik in mijn eerste post postte. Ik hoop dat die sjaak dat gelezen heeft anders wens ik hem veel plezier met zijn TV-kaart-voor-doofstommen :| :Y)

Verwijderd

Topicstarter
JayBigfoot schreef op 27 november 2003 @ 18:41:
Heb je toevallig ook Norton Antivirus geinstalleerd? Daar kan wel eens het probleem in het wegvallen van het geluid met de PCTV pro in zitten. Je moet een optie daarin uitzetten. Kweenie meer welke. Ik zal nog eens zoeken.
Het probleem zat hem inderdaad in NAV!
Dank voor de tips!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 21:13
weet dat je het al opgelost hebt, maar de oplossing is dus: Instant messenger scannen (msn) in norton uitschakkellen.

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 17:36
Dat was het dus!!
Pagina: 1