Toon posts:

Norton anti virus 2004 beter dan 2000 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis norton anti virus 2000 (network edition) en sinds kort ook nav 2004.
Aangezien nav 2004 meer resources gebruikt en ik weinig waarde hecht aan alle extra mogelijkheden draai ik liever gewoon nav 2000.

Gebruik alleen :
Realtime protection
Incomming Mail
en af en toe keer system scan.

Maar herkent nav 2004 meer virussen dan nav 2000 of is hij beter omdat er gebruik gemaakt wordt van een nieuwere engine ?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Wil niet heel lullig doen maar wat denk je zelf? Denk je nu echt dat Norton ieder jaar dezelfde engine gaat verkopen...Nav2k4 is het bijvoorbeeld mogelijk om binnen gecomprimeerde bestanden te scannen. Als je eens wat reviews opzoekt met google dan kun je heel wat vinden. Zelfs de symantec website zal het 1 en ander uitleggen waarom je ieder jaar hun nieuwe producten moet kopen.

Zou zo ie zo niet voor nav gaan, er zijn betere alternatieven.

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 27-11-2003 12:25 ]

Verwijderd

Ik wil niet heel lullig doen maar de engine van 2000-2003 was eigenlijk zo ongeveer hetzelfde :)
2004 ondersteunt een paar runtime packers en kan on the fly bestanden in een paar archieven scannen.

• Miki
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 12:26:
Ik wil niet heel lullig doen maar de engine van 2000-2003 was eigenlijk zo ongeveer hetzelfde :)
2004 ondersteunt een paar runtime packers en kan on the fly bestanden in een paar archieven scannen.
*Zo ongeveer* is voormij toch dat ie iets veranderd is :Y) Daarnaast blijf ik erbij dat er veel betere alternatieven zijn dat Norton "bloatware" viruscan.

Verwijderd

Miki schreef op 27 november 2003 @ 12:35:
[...]

*Zo ongeveer* is voormij toch dat ie iets veranderd is :Y) Daarnaast blijf ik erbij dat er veel betere alternatieven zijn dat Norton "bloatware" viruscan.
misschien kun je je argumenten wat beter onderbouwen?, ik vind norton antivirus juist een zeer gebruikersvriendelijk/effectief programma. Gebruikers vriendelijkheid is zeer belangrijk voor virusscanners, omdat mensen met virussen meestal de mensen zijn die overal maar op klikken...

Verwijderd

Topicstarter
Miki, hoor jij mij zeggen dan dat de engine het zelfde is in nav 2004 dan ???
Nee dus.

Ik vroeg gewoon om advies,zodat ik geen grote verschillen tussen nav 2000 en 2004 over hoofd zag. En volgens mij valt dat reuze mee als je weinig waarde hecht aan een "norton protected recycle bin" enz. :)

Verwijderd

Die recycle bin etc zit alleen in de Pro versie.
Mocht je overwegen 2004 te kopen, wil ik je aanraden hem iig eerst te trialen aangezien nogal wat mensen problemen hebben..

• Miki
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 12:39:
[...]

misschien kun je je argumenten wat beter onderbouwen?, ik vind norton antivirus juist een zeer gebruikersvriendelijk/effectief programma. Gebruikers vriendelijkheid is zeer belangrijk voor virusscanners, omdat mensen met virussen meestal de mensen zijn die overal maar op klikken...
Gebruiksvriendelijk? Komt ie hoor.... op de mooie Norton 200x antivirus dozen staat een mooie sticker designed voor Windows XP. Als je rescue diskette's aanmaakt (8 stuks!) kun je die niet gebruiken als je daarmee opstart omdat die geen NTFS partities ondersteunen. Dus als je dat reboot virus progje (weet niet uit me hoofd hoe die heet) hebt kun je het vergeten als je perongeluk herstart, no way dat jij dus in windows komt en aan die diskettes heb je dus geen ene donder.

Nummer twee... effectief? Norton scant absoluut niet al je bestanden hiermee bedoel ik gecomprimeerde bestanden. Ik vind dit dus behoorlijk min punt.

Verwijderd

Miki schreef op 27 november 2003 @ 12:53:
[...]
Nummer twee... effectief? Norton scant absoluut niet al je bestanden hiermee bedoel ik gecomprimeerde bestanden. Ik vind dit dus behoorlijk min punt.
Hebben we het nu over archives of over runtime packed files?
Het nut van archive scanning valt te betwisten..

• Miki
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 12:55:
[...]

Hebben we het nu over archives of over runtime packed files?
Het nut van archive scanning valt te betwisten..
Het hele zaakje bedoel ik hiermee: Windows excutable packers, Dos excutable packers, windows-archieven (zip, rar, etc.)

Verwijderd

Miki schreef op 27 november 2003 @ 13:09:
[...]

Het hele zaakje bedoel ik hiermee: Windows excutable packers, Dos excutable packers, windows-archieven (zip, rar, etc.)
Hmm ok..Wat zou jij dan aanraden?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

backupdevice

No Risk , Full Push

gewoon je machine goed patchen en voorzichtig zijn, dan kan je weinig gebeuren.

Ikzelf draai Norton CE, beval prima! :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Miki schreef op 27 november 2003 @ 13:09:
[...]

Sorry, maar hier vindt ie gewoon virussen in zip / rar etc met 2003. Norton is gewoon een van de betere en gebruiksvriendelijkere virusscanners. Tuurlijk heeft norton ook nadelen maar dat heeft elke av imho.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 27 november 2003 @ 13:21:
[...]

Sorry, maar hier vindt ie gewoon virussen in zip / rar etc met 2003. Norton is gewoon een van de betere en gebruiksvriendelijkere virusscanners. Tuurlijk heeft norton ook nadelen maar dat heeft elke av imho.
NAV 2003 kan rar 3.2 iig niet unpacken..

• Miki
Hmm ok..Wat zou jij dan aanraden?
Begint met met K en eindigt Y, rara welk progje zal dat zijn :+

Daarnaast raad ik Panda antivirus en Antivirenkit 12 aan.

[ Voor 198% gewijzigd door Miki op 27-11-2003 13:41 ]

• Miki
Bor_de_Wollef schreef op 27 november 2003 @ 13:21:
[...]

In c't magazine 07-08 staat een heel overzicht met scan uitslagen. Ook op www.av-test.de kun je de nodige resultaten opvragen. Norton komt hier niet bepaald goed vanaf in vergelijking met de rest.

Er is ooit hier op GoT een grote virusscan test review opgezet, zou graag willen zien dat deze weer word opgezet maar dan met de huidige antivirus paketten die nu te koop zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Miki op 27-11-2003 13:43 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
@Schouw:
Ik ken jou als de...euh... virusfetishist van GoT (:+), dus een man van verstand. Welke AV gebruik jij? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

anandus schreef op 27 november 2003 @ 13:36:
offtopic:
@Schouw:
Ik ken jou als de...euh... virusfetishist van GoT (:+), dus een man van verstand. Welke AV gebruik jij? :)
Ik gebruik Kaspersky :) (zoals m'n sig en icon al aangeven :P ).
Moet er wel bijzeggen dat ik er(sinds kort)werk, maar daarvoor gebruikte ik het ook al.

Miki, ik ben eigenlijk niet echt onder de indruk van de detectieratio/unpackers van PAV..
offtopic:
Het is niet mijn bedoeling om KAV de hemel in te prijzen en de andere producten te bashen, ik streef er naar om objectief te blijven. Een van mijn taken is dan ook de competitie in de gaten te houden.

• Miki
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 15:39:
[...]

Ik gebruik Kaspersky :) (zoals m'n sig en icon al aangeven :P ).
Moet er wel bijzeggen dat ik er(sinds kort)werk, maar daarvoor gebruikte ik het ook al.

Miki, ik ben eigenlijk niet echt onder de indruk van de detectieratio/unpackers van PAV..
offtopic:
Het is niet mijn bedoeling om KAV de hemel in te prijzen en de andere producten te bashen, ik streef er naar om objectief te blijven. Een van mijn taken is dan ook de competitie in de gaten te houden.
Ja PAV kan natuurlijk niet tippen aan kaspersky maar, support toch veel meer unpackers dan norton ooit heeft gehad. AntivirenKit is ook een mooi stukje software, gemaakt door duiters. Draait standaard met 2 engines dus hij is iets aan de zware kant.

Verwijderd

Miki schreef op 27 november 2003 @ 16:35:
[...]

Ja PAV kan natuurlijk niet tippen aan kaspersky maar, support toch veel meer unpackers dan norton ooit heeft gehad. AntivirenKit is ook een mooi stukje software, gemaakt door duiters. Draait standaard met 2 engines dus hij is iets aan de zware kant.
PAV ondersteunt bar weinig unpackers..
Het ondersteunt nog niet eens 'alle' varianten van aspack/upx.
Lijkt me sterk dat het dan wel allerlei crypters e.d. ondersteunt.

Van test uit Engels PC blad dat vandaag uitgekomen is:
1. F-Secure 5.41 Total Performance: 99.63%
2. Kaspersky Personal Pro Total Performance: 99.35%
3. AntiVirenKit (AVK) 12.0.4 Total Performance: 98.67%
AVK gebruikt KAV + RAV(iig die versie), beetje apart dat minder zut wordt gedetecteerd..

Edit:
PAV:
Panda Platinum 7.05.04 Total Performance: 84.39%
Panda Titanium 2.05.05 Total Performance: 84.95%
Niet echt heel spectaculair.

Rest van top 10 er ook nog maar bij:
BullGuard 3.5 Total Performance: 88.34%
BitDefender 7.1.110 Total Performance: 88.28%
F-Prot 3.14b Total Performance: 93.40%
McAfee 7.03.6000 Total Performance: 97.24%
Norton 2004 Professional Total Performance: 92.35%
RAV AntiVirus Desktop Tota Performance: 94.26%
Titan 2003 Total Performance: 90.41%

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 16:42 ]

• Miki
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 16:40:
[...]

PAV ondersteunt bar weinig unpackers..
Het ondersteunt nog niet eens 'alle' varianten van aspack/upx.
Lijkt me sterk dat het dan wel allerlei crypters e.d. ondersteunt.

Van test uit Engels PC blad dat vandaag uitgekomen is:

[...]

AVK gebruikt KAV + RAV(iig die versie), beetje apart dat minder zut wordt gedetecteerd..

Edit:
PAV:

[...]

Niet echt heel spectaculair.

Rest van top 10 er ook nog maar bij:

[...]
Zo, valt me inderdaad tegen dat Panda zo slecht scoort. Op ww.av-test.de scoort panda behoorlijk goed. Van Mcafee had ik persoonlijk ook meer verwacht.
Wat ik overigens totaal niet had verwacht is dat F-secure zo hoog scoort.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 27-11-2003 17:03 ]

Verwijderd

Miki schreef op 27 november 2003 @ 17:00:
[...]

Zo, valt me inderdaad tegen dat Panda zo slecht scoort. Op ww.av-test.de scoort panda behoorlijk goed. Van Mcafee had ik persoonlijk ook meer verwacht.
Wat ik overigens totaal niet had verwacht is dat F-secure zo hoog scoort.
F-Secure gebruikt 3 engines, nml die van KAV, F-Prot en Orion.
Die laatste is van hun zelf, maar die doet niet echt veel.

Edit:
Beetje spammen :P, top 3 bestaat dus volledig uit KAV based progs, best netjes :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 17:13 ]

Verwijderd

de DTO van de TU delft heeft ook overal F Secure geïnstalleerd. Persoonlijk vindt ik het een minder plezierig programma. Maar hij is blijkbaar beter in het detecteren van virussen als ik het bovenstaande goed heb begrepen.
Pagina: 1