Heeft iemand hier al eens met Dasher gewerkt?

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 16:14
http://www.inference.phy.cam.ac.uk/dasher/

Dasher is een relatief nieuwe manier voor het invoeren van tekst zonder het gebruik van een toetsenbord. Het werkt tot nu toe op Windows, Linux en Pocket-PC systemen, waarbij op de twee eerst genoemde besturingsysstemen de muis gebruikt kan worden voor het invoeren van de tekst. Na een korte gewenningsperiode werkt het best goed vind ik en je kunt er ook relatief best snel tekst mee invoeren (sneller dan handgeschreven tekst).

Voor mensjes die het willen proberen, het is open-source en dus gratis en eenvoudig te installeren op RPM-gebaseerd Linux-distro's (waarschijnlijk ook wel op Debian) en er is ook een windows versie dus die goed werkt geloof ik.

Ik vind het een cool programma.
Screenshot:

Klik voor de full-size versie.

Gisteren hebben ik op de uni met twee mede-studenten er een beetje mee zitten prutsen en we vonden het alle drie erg grappig om mee te werken.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik heb het toenet ook even geinstalleerd en ermee gespeeld en ik vind het ook wel grappig :)

Ik ben bang dat het niet al teveel toekomst heeft, het gaat enorm veel langzamer dan typen & je moet er de hele tijd je aandacht bij houden. Dat gaat wat makkelijker met typen :)

Voorbeeld:
Hello, how do You do?
Hier heb ik 30 seconden over gedaan, met typen zou het toch wat minder tijd kosten.

Maar ik vind het wel een grappig idee.

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:00

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

ik moet er behoorlijk aan wennen, heb het gedeelte voor de ppc gepakt.

maar maybe na een aantal keer proberen gaat het wel goed denk ik

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 16:14
Het is geen alternatief voor een toetsenbord.. maar dat is ook het doel niet volgens mij... Als je de reacties van gebruikers leest op de site, zijn vooral mensen met beperkte beweginsmogelijkheden erg gebaat bij het systeem. Het is namelijk ook eenvoudig te gebruiken in combinatie met een eye-movement-tracker of alternatieven voor muizen. Ook in PDA's zie ik er toekomst voor.