[XP] Héél traag opstarten

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Hoi,

Het volgende gebeurd:

Systeem: P4 2,6 processor met een Asus P4P800

Bij het opstarten detecteert de PC braaf de Primary Master (Harde schijf uiteraard), Primary Slave (niets), Secondary Master (CD Rom)

Vlak vóór dat hij het laadscherm van XP geeft (waar dat blauwe balkje loopt) blijft de cursor links boven knipperen en gebeurd er ±2 min helemaal niets.

Na een minuut of 2 start de pc dan heel gewoon verder.

Ik heb al een keer in de Bios gekeken of alles goed staat, zelfs alles terug ns op default gezet.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

Zit er toevallig een sata controler op het bord?
Als die erop zit en je hebt geen sata schijven aangesloten moet je die uitzetten in de bios, mijn asus bordje was ook bij het opstarten ik weet niet hoe lang aan het kijken of er sata schijven waren.

hoop dat je er wat aan hebt.

• RedC
Alvast bedankt voor je reply, maar het rare van alles is, die persoon heeft zo 2 dezelfde configuraties en z'n andere pc doet het wel normaal en er zit dezelfde hardware in. Hoe verklaar je dat :?

Verwijderd

Eeeh, niet met het sata verhaal iig.

Misschien eens kijken bij de netwerk instellingen van windows, op wat voor manier windows zich aanmeldt etc. Verkeerde netwerk instellingen kunnen het opstarten ook supertraag maken. Bevestig bij het opstarten van windows anders eens iedere stap handmatig, kan je ms zien welke stap zo ontiegelijk lang duurt.

• RedC
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 12:18:
Eeeh, niet met het sata verhaal iig.

Misschien eens kijken bij de netwerk instellingen van windows, op wat voor manier windows zich aanmeldt etc. Verkeerde netwerk instellingen kunnen het opstarten ook supertraag maken. Bevestig bij het opstarten van windows anders eens iedere stap handmatig, kan je ms zien welke stap zo ontiegelijk lang duurt.
Het is voor dat windows opstart hoor. Dus Vlak nadat hij de hardware heeft gedetecteert zoals ik hierboven zij.

Dus op het moment dat het Windows XP laadscherm moet komen blijft hij 2 min op die knipperende cursor staan en dan pas krijg ik dat XP scherm dat hij aan het laden is. De PC hangt niet in een netwerk.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
XP traag opstarten is zoveel voorbij gekomen. Kijk bij wat DeMoN je linkte en check de search eens 8)
Pagina: 1