Compilatie DVD maken

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:06
Ik wil van een aantal trailers een compilatie dvd maken, maar het lukt niet. Het probleem is dat het zowel PAL als NTSC en DOLBY en DTS trailers zijn. Van alles geprobeerd maar het werkt niet.

DVD-LAB: heeft problemen met de DTS trailers. Geluid verdwijnt daarbij

DVD MAESTRO: Opent niet NTSC en PAL trailers. Geeft aan dat het of het een of het ander moet zijn maar niet allebei

IFOEDIT: Volgense deze guide. Kan DTS en DD niet samenvoegen. DTS geluid verdwijnt dan. Ik kan wel de DD en DTS apart doen en twee dvds maken. Die kan dvd shrink echter niet samenvoegen via reauthor, geeft een error
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/120021.php

ULEAD DVD-workshop en moviefactory. Ondersteunen het geluid niet of werken ook niet.

iemand een idee hoe deze verschillende trailers op 1 dvd te krijgen?

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Mischien een tip:

* DasHMauL Hier kan je iig twee iso's downloaden met alle dts/dolby/thx trailers (vob's)* DasHMauL

[ Voor 21% gewijzigd door DasHMauL op 27-11-2003 12:09 . Reden: xtra text ]

• jaspov
Dank je voor de tip. Ik had ze echter al ;)
Wordt echt gillend gek hiervan. Ik wil gewoon een paar korte filmpjes zelf op een dvd gooien maar zo makkelijk is dat niet. Moet toch kunnen zou je zeggen. 8)7

Verwijderd

Met Nerovision kan dat. Ik vind dat alleen allemaal teveel werk. Zeker als ik de *.vobs als heb dan wil ik snel de boel achter elkaar kunnen zetten en dan branden. Iemand?

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:14
DasHMauL schreef op 27 november 2003 @ 12:02:
Mischien een tip:

* BigSurf Hier kan je iig twee iso's downloaden met alle dts/dolby/thx trailers (vob's)* BigSurf
[Delete]Waar zie je dan een link naar de iso's? Ik zie alleen maar VOBs[/Delete]

Sorry, zie het al. Het zijn de links bij de MiniDVD

[ Voor 12% gewijzigd door BigSurf op 27-11-2003 14:10 ]

• jaspov
Ik zal vanavond nerovision eens proberen. bedankt!

• jaspov
Nerovision geprobeerd. Die maakt helaas Dolby Digital 2.0 van de audio. Valt dus ook af. Iemand anders nog ideeen?

• jaspov
Schopje. Niemand die het weet?

Verwijderd

Als er geen ondertiteling bij zit dan kan het denk ik met tmpgenc dvd author.

• jaspov
Bedankt. Inmiddels geprobeerd en alles gaat redelijk goed. Hij geeft aan dat 4:3 en 16:9 films in verschillende tracks moeten en dat kan gelukkig. Ook opent hij films met DTS. Helaas hebben die geen geluid meer bij het afspelen.....

Kan dit pakket geen DTS aan? Werkt verder wel erg makkelijk!
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 10:20:
Als er geen ondertiteling bij zit dan kan het denk ik met tmpgenc dvd author.

• jaspov
Helaas, hij kan inderdaad geen DTS aan. Zijn er nog andere opties?

• jaspov
Niemand hier handig met dit soort dingen? al redelijk wat pakketten gehad, er moet toch wel iets zijn dat kan wat ik wil?

Verwijderd

Ja. DVD2One vanaf 1.3.0 heeft een join-mode waarmee je werkelijk alles aan elkaar kunt plakken. Super-simpel, super-snel, geen poespas.
Tool is helaas niet gratiz, en deze optie zit NIET in de trial-versie.

• jaspov
Klinkt goed, ga ik achter aan. bedankt!

• jaspov
Ik heb getest: Ik krijg daarin de vob files niet geopend. Er zitten namelijk geen ifo files meer bij. Ik heb echt alleen maar vob bestanden.

TMPGENC komt nog het meest in de buurt. Die 4:3 en 16:9 aan en ook PAL en NTSC, alleen dan wel in verschillende tracks (wat prima is). DTS slikt TMPG helaas niet maar daar heb ik gelukkig maar weinig clips van

Jammer dat DVD-Lab alles in 1 track gooit. Daardoor kan ik daar dingen niet altijd samenvoegen. Hopen dat TMPG DTS gaat ondersteunen........

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DVD-lab doet aardig zijn best, het is alleen jammer dat je daar maar 1 geluidstrack bij een filmpje kunt zetten.., ik ben zelf ook bezig geweest met het compileren van een DVD met VOB trailers. Hartstikke tof..

DTS valt inderdaad weg, en het probleem met PAL, NTSC door elkaar hindert hem niet net zo als breedbeeld en 4:3 beeld , het enige wat DVD-lab daar mee doet is een melding geven dat het een ander systeem / formaat is...

Voor de rest vind ik DVDlab een bijna perfect programma, de mogelijkheden zijn legio, er valt van alles te maken, je kunt zelf je eigen menu buttons, plaatjes en dergelijke toevoegen. Ik moest een pijltje net de andere kant op hebben, even met IrfanView omgedraaid en opgeslagen, importeren en klaar :D

Ik ben nu bezig om me te gaan verdiepen in Sonic ReelDVD. Die schijnt nog professioneler te zijn, met nog meer mogelijkheden.. mocht ik het onthouden dan zet ik hier mijn bevindingen neer van dat progje :D

[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 20-01-2004 18:45 ]

Pagina: 1