Configuration Management software - keuze?

Pagina: 1
Acties:

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:08

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
Voor het beter documenteren van ons bedrijfsnetwerk zoek ik momenteel een Configuration Management oplossing...

We praten over ca. 150 workstations, 16 servers, gecompliceerde DMZ, 4 locaties over de hele wereld.
We willen alle systeemspecs, support issues, configuraties, versies, remarks en evt. manuals centraal vast kunnen leggen.
Niet alleen voor de MS systemen, maar ook voor de HP-UX, Linux en firewall oplossingen.
Part-time beheerders op externe locaties moeten makkelijk wijzigingen in de documentatie kunnen aanbrengen (centrale server / web based??)

Er zijn genoeg commerciele varianten voorhanden, Google levert tig pakketten op maar ik heb met geen van hen ervaring.
Weet iemand meer van deze pakketten? Welke zitten enigszins in mijn doelgroep?

Uiteraard moeten we uitgebreid gaan testen, maar ik wil in elk geval de eerste selectie een stuk kleiner maken!!

Alvast bedankt! :)

Edit: typo

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kijk eens naar Topdesk of Track-it. Beide hele goede pakketten voor assetmanagement. :)

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

dawg schreef op 27 november 2003 @ 11:52:
Kijk eens naar Topdesk of Track-it. Beide hele goede pakketten voor assetmanagement. :)
Ik ontvang de laatste tijd trouwens veel spam van Track-it (via de gangbare post dan). Compleet met demo-versie erbij. Misschien wel interessant voor TS inderdaad. Ik neem aan dat je die demo ook gewoon aan kunt vragen via i-net. Ongetwijfeld gratis, ik heb er in 2 maanden tijd al 2 gehad namelijk.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 11:54:
[...]

Ik ontvang de laatste tijd trouwens veel spam van Track-it (via de gangbare post dan). Compleet met demo-versie erbij. Misschien wel interessant voor TS inderdaad. Ik neem aan dat je die demo ook gewoon aan kunt vragen via i-net. Ongetwijfeld gratis, ik heb er in 2 maanden tijd al 2 gehad namelijk.
same here, track-it is flink aan het promoten. Een ander pakket is Applix wat zelfde functies als Track-it heeft.