[Alg. Linux] Programma voor Resoluties in te stellen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Beginnende Linux gebruikers lopen vast tegen het volgende aan.

Om resolutie in te stellen moet in verschillende config bestanden van alles aangepast worden.

Nu is het onder Windows (oei mag ik dit woord hier gebruiken in NOS :P) zo dat dit makkelijk via een schuifje ingesteld kan worden.

Nu wil ik deze makkelijk ook zien onder Linux (net als in Mandrake) KDE.

Is er een thirdpart programma die dit kan verzorgen of misschien van KDE zelf?

PS: Deze vraag stel ik omdat ik mijn gebruikers graag op de makkelijkste manier hun resolutie kunnen instellen (en niet via de CTRL optie maar gewoon visueel).

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 27-11-2003 11:44 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:06
In bijna elke distro zijn er tegenwoordig tooltjes voor, voor zover ik weet. In iedergeval SuSE en RedHat/Fedora hebben iets. Sinds RandR in Xfree is opgenomen is het instellen van een resolutie vrij triviaal. Voor zover ik weet zijn er inmiddels ook standaardprogjes voor Gnome en KDE hiervoor die dacht ik ook al bij de standaardpakketten van deze twee genoemde DE's zitten. Het argument dat het voor beginnende gebruikers een probleem is, begint inmiddels achterhaald te worden :)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Dank je wel voor de snelle reactie.. nu vroeg ik mij af of je ook een naam weet van een programma voor KDE?

/edit

Voor nvidia kaarten is er in iedergeval http://yanc.sourceforge.net/doc/doc-en.html

[ Voor 31% gewijzigd door Falcon op 27-11-2003 11:57 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Onder gnome kan ik ook gewoon de resolutie instellen via de gui. Verder heb je nog xrandr waarmee je het een en ander kunt instellen (zal vast wel een gui voor zijn). Verder heb je natuurlijk altijd nog Ctrl+Alt+'+' en Ctrl+Alt+'-' ;) Maar meerder config files aanpassen? Normaal gesproken is XF86Config meer dan voldoende hoor!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Je vindt het in het KDE configuratie centrum, size & orientation.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

woutur

Klauwtjes uit!

Wat kan xvidtune allemaal voor je doen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Xvidtune is inderdaad een keurig programma... en dit van KDE ook .. opgelost! :)

[ Voor 59% gewijzigd door Falcon op 27-11-2003 14:27 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En ik ben dus zo'n gebruiker die (nog) geen ruk verstand heeft van Linux :). Ik ben het een beetje aan het leren met Knoppix (KDE) binnen VMWare op Windows XP.

Door XF86Config te editen krijg ik het wel voor elkaar de resolutie te wijzigen. Maar hierboven zie ik 2 opties:
• Xvidtune - hier zie ik wel resolutie staan, maar kan die niet wijzigen. Voor de rest alleen sync waarden, en daar heb ik de ballen verstand van.
• KDE Control Center -> Size and Orientation, in het Control Center heb ik heel die optie niet :? Ook als ik in de help search vindt ie niks.

Tipje iemand?
Pagina: 1