Toon posts:

Aktie van Hccnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd lid van Hccnet met een Adsl basis account. Nu overal de prijzen spectaculair dalen en snelheden worden verhoogd was ik van plan om over te stappen.
Hccnet gaf een maand geleden aan dat trouwe gebruikers van het basis pakket een verassing zouden krijgen. Nou, de verassing is dat je een spam/virus filter krijgt voor je e-mail. |:( |:( |:(
En ik maar hopen dat de snelheid zou worden verhoogd. :*)
Wat vinden andere Hccnet gebruikers van deze aktie? :O
Ik ben nogal teleurgesteld en overweeg nu toch echt om over te stappen. :(

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 10:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik weet niet, maar HCCNet heeft weinig te maken met het feit dat de snelheid omhoog gaat.

KPN heeft de snelheid omhoog gedaan (tenminste, de meeste zijn inmiddels sneller). De prijs van HCCNet ligt in de meeste gevallen nog lager dan andere providers. Je zit daarintegen wel aan de Computer!Totaal vast wat ook een niet al te klein bedrag per jaar is.

Die aktie m.b.t. virus/spam is een goed initiatief. Helaas draai ik mijn eigen mailserver met een spamfilter. Virussen heb ik weinig last van (Ik draai Linux :P ). Ik ben ook verder niet op de aanbieding in gegaan.

Dus echt goede reden om over te stappen zie ik niet. HCCNet levert een stabiele en redelijk snelle verbinding, ik heb er in ieder geval geen klachten over.

Ik heb trouwens ADSLplus oid. Ook via KPN en dan de 2048/640 verbinding. Download met 220KB/sec en upload met 63KB/sec *D

[ Voor 7% gewijzigd door WHiZZi op 27-11-2003 11:52 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
WHiZZi schreef op 27 november 2003 @ 11:49:
Ik weet niet, maar HCCNet heeft weinig te maken met het feit dat de snelheid omhoog gaat.

KPN heeft de snelheid omhoog gedaan (tenminste, de meeste zijn inmiddels sneller). De prijs van HCCNet ligt in de meeste gevallen nog lager dan andere providers. Je zit daarintegen wel aan de Computer!Totaal vast wat ook een niet al te klein bedrag per jaar is.

Die aktie m.b.t. virus/spam is een goed initiatief. Helaas draai ik mijn eigen mailserver met een spamfilter. Virussen heb ik weinig last van (Ik draai Linux :P ). Ik ben ook verder niet op de aanbieding in gegaan.

Dus echt goede reden om over te stappen zie ik niet. HCCNet levert een stabiele en redelijk snelle verbinding, ik heb er in ieder geval geen klachten over.

Ik heb trouwens ADSLplus oid. Ook via KPN en dan de 2048/640 verbinding. Download met 220KB/sec en upload met 63KB/sec *D
Begrijp me goed, ik heb geen klachten over Hccnet en die heb ik ook nog niet gehad. Alleen had ik de stille hoop dat ook Hccnet hun snelheden zou gaan verhogen, buiten Kpn. Dus de 2Mbit verbinding voor de prijs van de 1Mbit bijv.

Als je tegenwoordig naar BBned overstapt heb je al 8Mbit verbindingen vanaf hetzelfde bedrag als voor de basis pakket van Hccnet.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 10:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 13:27:
[...]

Begrijp me goed, ik heb geen klachten over Hccnet en die heb ik ook nog niet gehad. Alleen had ik de stille hoop dat ook Hccnet hun snelheden zou gaan verhogen, buiten Kpn. Dus de 2Mbit verbinding voor de prijs van de 1Mbit bijv.
Detail: Dan verlagen ze hun prijzen. HCCNet kan niks verhogen, dat is afhankelijk van de aanbieder van de lijn (KPN, BBned).
Als je tegenwoordig naar BBned overstapt heb je al 8Mbit verbindingen vanaf hetzelfde bedrag als voor de basis pakket van Hccnet.
Hou er ook rekening mee dat BBNed de 8MBit shared. Hetzelfde principe als Kabel, meerdere mensen maken gebruik van die 8MBit lijn.
Overigens kun je met HCCNet ook een PowerADSL nemen waar BBNed wordt gebruikt.

Even verder op je bedrag ingaan:

XS4All Basis abbo (incl KPN): € 51,15
Down/Up: 1024 Kbit/s en 320 Kbit/s
Datalimiet: FUP

HCCNet ADSL Basis (incl KPN): € 47.35
Down/Up: 1024 Kbit/s en 320 Kbit/s

en via BBNed:
XS4All Power abbo: € 84,95
Down/Up: 2-8Mbit en 512-1024 Kbit/s
Datalimiet: 150GB

HCCNet Power8: € 98.00

Dus zoveel prijsverschil zie ik niet :7

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Stewie!

Keen must die!

WHiZZi schreef op 27 november 2003 @ 13:42:
[...]
Overigens kun je met HCCNet ook een PowerADSL nemen waar BBNed wordt gebruikt.
niet als upgrade :)
alleen als nieuwe lijn

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

XS4All Power abbo: € 84,95
Datalimiet: 150GB
En via cistron (via BBNed) voor 79,- Eurootjes
Datalimiet: 100GB

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Er zijn meer BBNed aanbieders he, ik betaal dus 49.95 per maand (en 99 per jaar dus effectief iets van 58 per maand) voor een 2-8 Mbit down en 1 Mbit up lijn bij speedxs. Dat HCCNet daar 98 euro voor vraagt moeten ze zelf weten natuurlijk maar het kan voor ongeveer de helft van de prijs.

[edit]

Met een FUP, 150 GB in de maand ongeveer. Iets meer kan ook niet zoveel kwaad voor een maandje in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door Sick Nick op 27-11-2003 13:52 ]

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Wat dacht je van Demon via BBNED

8Mbit down | 1Mbit up
vast ip
FUP
€ 65,-

edit: en geen aansluitkosten en modem kosten als je voor 01-01-2004 aanmeld

[ Voor 57% gewijzigd door htol op 27-11-2003 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank u heren, dat zijn de prijzen die ik bedoel. Dit zijn vaak nieuwe providers of providers die wel met de markt mee gaan. Kijk maar naar de prijzen van bijv. Tiscali of SpeedXs etc. etc.

Voor degene die wel een BBned lijn hebben, zijn hier wel eens problemen mee? Ik bedoel dus, is de verbinding altijd aanwezig en net zo betrouwbaar als Mxstream?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik vind idd de snelheid bij hccnet wat aan de lage kant, maar daarentegen is ut nooit down (in die 1.75 jaar (lees 1 jaar en 10 maanden :P) die ik ut nu heb pas 1 keer), ook support is goed. En computer totaal is ook geen onaardig blad :). Toch ga ik binnekort overstappen op demon/bbned want 65 euro voor 2-8 mbit en 1024 up is :*)

Verwijderd

Topicstarter
DutchTSE schreef op 27 november 2003 @ 14:59:
ik vind idd de snelheid bij hccnet wat aan de lage kant, maar daarentegen is ut nooit down (in die 1.75 jaar (lees 1 jaar en 10 maanden :P) die ik ut nu heb pas 1 keer), ook support is goed. En computer totaal is ook geen onaardig blad :). Toch ga ik binnekort overstappen op demon/bbned want 65 euro voor 2-8 mbit en 1024 up is :*)
Dit lijkt mij ook een van de beste alternatieven, als is het maar dat ze ook newsservers met binaries hebben. _/-\o_ Alleen de overstap zorgt er wel voor dat je ongeveer 6 weken geen internet hebt. Dat zal wel voor ontwenningsverschijnselen zorgen. 8)7

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 11:15:
Ik ben al een tijd lid van Hccnet met een Adsl basis account. Nu overal de prijzen spectaculair dalen en snelheden worden verhoogd was ik van plan om over te stappen.
Hccnet gaf een maand geleden aan dat trouwe gebruikers van het basis pakket een verassing zouden krijgen. Nou, de verassing is dat je een spam/virus filter krijgt voor je e-mail. |:( |:( |:(
En ik maar hopen dat de snelheid zou worden verhoogd. :*)
Wat vinden andere Hccnet gebruikers van deze aktie? :O
Ik ben nogal teleurgesteld en overweeg nu toch echt om over te stappen. :(
Ook goed de voorwaarden lezen. Na 1 jaar wordt het automatisch verlengd en moet je betalen of je moet hem opzeggen, dit zal wel schriftelijk zijn!
Ook sinds de aankondiging dat er wat extra's ging gebeuren krijg ik spam op een emailadres dat niemand kent (was net aangemaakt) :?
Daarnaast ik had verwacht dat de prijs zou worden aangepast of dat de nieuwsgroepen van een beter kaliber zouden zijn.
Maar overstappen is ook niet echt makkelijk. Bij DEMON wordt al gewaarschuwd dat het 6 weken in beslag neemt nadat je lijn vrij is van MXStream en uit verhalen van collega's begrijp ik dat dit ook erg lang duurt. 3 maanden zonder internet is geen uitzondering! :(

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

htol schreef op 27 november 2003 @ 13:56:
Wat dacht je van Demon via BBNED

8Mbit down | 1Mbit up
vast ip
FUP
€ 65,-

edit: en geen aansluitkosten en modem kosten als je voor 01-01-2004 aanmeld
Even voor de duidelijkheid, 8Mbit down en 1Mbit up kunnen nooit worden gegarandeerd. je krijgt maar garantie op 2Mbit up en 512Kbit up, hou dat wel in je achterhoofd en laat je niet lekker maken door 8Mbit.

Ik zeg hier trouwens niet dat het niet mogelijk is, dat is het wel, maar afhankelijk van de afstand die je moet overbruggen naar de centrale.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Ik zit hier op 1400 meter van de centrale en de modem trained op 8064 Kbit down en 864 Kbit up, lijkt me best netjes zo :D De up wil niet hoger omdat ik tijdelijk een modem heb met een chip die niet meer aan kan, komt eentje voor in de plaats die wel de volle 1024 kan halen.

Verwijderd

redyak schreef op 27 november 2003 @ 15:28:
[...]

Ook goed de voorwaarden lezen. Na 1 jaar wordt het automatisch verlengd en moet je betalen of je moet hem opzeggen, dit zal wel schriftelijk zijn!
Ook sinds de aankondiging dat er wat extra's ging gebeuren krijg ik spam op een emailadres dat niemand kent (was net aangemaakt) :?
Daarnaast ik had verwacht dat de prijs zou worden aangepast of dat de nieuwsgroepen van een beter kaliber zouden zijn.
Maar overstappen is ook niet echt makkelijk. Bij DEMON wordt al gewaarschuwd dat het 6 weken in beslag neemt nadat je lijn vrij is van MXStream en uit verhalen van collega's begrijp ik dat dit ook erg lang duurt. 3 maanden zonder internet is geen uitzondering! :(
Word het dan automatisch met 1 jaar verlengd? of kan je vanaf dat jaar wel elke maand opzeggen?

Bij zonnet heb je namelijk een opzegtermijn van 2 maanden voor het einde van het contract, maar het contract word daar steeds met 1 jaar stilzwijgend verlengd. echt kl*te als je 1 maand voor het einde zit, je zit er dan gewoon weer een jaar aan vast, dat heeft een collega van mij nu ook.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 15:36:
[...]

Word het dan automatisch met 1 jaar verlengd? of kan je vanaf dat jaar wel elke maand opzeggen?

Bij zonnet heb je namelijk een opzegtermijn van 2 maanden voor het einde van het contract, maar het contract word daar steeds met 1 jaar stilzwijgend verlengd. echt kl*te als je 1 maand voor het einde zit, je zit er dan gewoon weer een jaar aan vast, dat heeft een collega van mij nu ook.
Ben ik ook erg benieuwd naar. Op de site van HCCnet is weinig tot niets te zeggen over een opzeggingstermijn als je al langer dan 1 jaar lid bent.
Is dit nu weer 1 jaar (wat bijv. bij een verhuizing onmogelijk is) of 1 / 2 / 3 maanden ??

Gezien de prijzen van HCCnet en Wanadoo light overweeg ik toch zeker over te stappen, vooral nu er geruchten gaan dat alle verbingingen weer omhoog gaan. (Opnieuw verhoging download kpn adsl!)

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Freggeltje, ik bedoelde niet het ADSL abbo maar het SPAM abbo.
Als ik de voorwaarden van HCC leest dan kan je na 1 jaar elke maand je ADSL opzeggen met inachtneming van een maand opzeg termijn

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Pagina: 1