Mijn vader wil een PDA aan gaan schaffen, een basisding, synchronisatie met outlook is een vereiste. Verder zou het leuk zijn als er een word of excel filetje op bekeken kan worden enzo, en dit (natuurlijk) voor niet al te veel geld. Kan iemand ons een tip geven welk model de beste keuze zou zijn?
tweede hands of nieuw? tweede hands Palm V kan al het een en ander wat je wil.. wel geen kleuren scherm..
hiero gewoon met outlook gesynchroniseerd..
dell axim.. kan ook wat je wil... maar alleen veel duurder..
hiero gewoon met outlook gesynchroniseerd..
dell axim.. kan ook wat je wil... maar alleen veel duurder..
[ Voor 40% gewijzigd door henkleerssen op 27-11-2003 10:51 ]
Als je niet alleen de file wilt bekijken maar er ook nog es wat mee wilt doen, zit je al snel aan een pocket PC. de PDA's onder PalmOS kunnen er wel wat mee, maar ik vindt het niet om over naar huis te schrijven, behalve dan bij de duurdere modellen. Een instap PDA is in mijn ogen bijvoorbeeld de Zire. Als je wat meer wilt voor minder / evenveel geld, dan kan je altijd op vraag en Aanbod kijken, of op een marktplaats.nl.
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
En daar staat tegenover dat een PPC al gauw 200 euro kost, dat noem ik amper meer 'instap'.
Daar is een heleboel Palm voor te krijgen, zoals bijvb idd een Zire of een 2e hands Palm V.
Ik weet niet precies wat je budget is, maar misschien is de Palm Tungsten E wat voor je.
Hij doet alles wat je wil, en meer: Hij heeft een kleurenscherm, speelt MP3's en video's af, beschikt over het nieuwste Palm OS, etc etc. Kost tegenwoordig zo rond de €200,-..
Blijft best een hoop geld, maar als je ziet wat je ervoor krijgt in vergelijking tot andere modellen is 't niet eens zo duur...
Hij doet alles wat je wil, en meer: Hij heeft een kleurenscherm, speelt MP3's en video's af, beschikt over het nieuwste Palm OS, etc etc. Kost tegenwoordig zo rond de €200,-..
Blijft best een hoop geld, maar als je ziet wat je ervoor krijgt in vergelijking tot andere modellen is 't niet eens zo duur...
Tja dan zou je kunnen kiezen voor de Acer n10, dit is een erg leuke PDA en nog betaalbaar ook.
Verwijderd
Ik heb er nog eentje nieuw nooit gebruikt van januari 2003, casio...Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 10:46:
Mijn vader wil een PDA aan gaan schaffen, een basisding, synchronisatie met outlook is een vereiste. Verder zou het leuk zijn als er een word of excel filetje op bekeken kan worden enzo, en dit (natuurlijk) voor niet al te veel geld. Kan iemand ons een tip geven welk model de beste keuze zou zijn?
intresse mailme
Dat ligt vooral aan de versie van documents to go die erop zit. De nieuwste versie kan dat heel aardig/even goed/beter dan de ppc zelf. En laat de nieuwste versie van docs to go nou net ook op de Palm Tungsten E zitten. Dat lijkt me een voordelige instapmogelijkheid. De eerste ipaq in de pricewatch is bijna 40 euro duurder.Ravhin schreef op 27 november 2003 @ 10:49:
de PDA's onder PalmOS kunnen er wel wat mee, maar ik vindt het niet om over naar huis te schrijven, behalve dan bij de duurdere modellen.
Of je moet een leuke 2e hands ipaq oid. op de kop kunnen tikken, dan ben je er ook.
[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 27-11-2003 11:18 . Reden: Aanvulling ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
de Tungsten E leek mij ook al wel wat (2e hands heeft mn pa liever niet) dus het zal die of de Zire worden denk ik, morgen eens op de HCC dagen kijken
Verwijderd
Dit is heel simpel. de ipaq 1915 is een instapmodel. en via internetwinkels, en ook dacht ik dixons, erg goedkoop aangeboden. hij heeft eigenlijk alles wat een pda moet hebben. en dat is een goed display om alles af te lezen en te verwerken. hij is snel genoeg voor alles, en goeie synchronisatie met outlook.
gebruik em zelf ook, mijn pa gebruikte eerst een goedkope palm, maar nadat ie mijn goedkope pda zag, merkte hij op dat hij het scherm veel beter kon lezen, en dat stoorde hem aan zijn eigen pda. en toen hebben we em dus ook een ipaq gehaald.
2e argument is de hoge kwaliteit van de ipaq en de goeie service, mocht er iets defect raken repareren ze em voor je, komen ophalen en terugbrengen binnen 5 dagen, echt prima service.
gebruik em zelf ook, mijn pa gebruikte eerst een goedkope palm, maar nadat ie mijn goedkope pda zag, merkte hij op dat hij het scherm veel beter kon lezen, en dat stoorde hem aan zijn eigen pda. en toen hebben we em dus ook een ipaq gehaald.
2e argument is de hoge kwaliteit van de ipaq en de goeie service, mocht er iets defect raken repareren ze em voor je, komen ophalen en terugbrengen binnen 5 dagen, echt prima service.
Wat een ongelovelijke onzin. Dit geeft weer eens aan dat sommige PPC gebruikers totaal niet op de hoogte zijn van het PalmOS, veel modder, geen argumenten.Ravhin schreef op 27 november 2003 @ 10:49:
Als je niet alleen de file wilt bekijken maar er ook nog es wat mee wilt doen, zit je al snel aan een pocket PC. de PDA's onder PalmOS kunnen er wel wat mee, maar ik vindt het niet om over naar huis te schrijven, behalve dan bij de duurdere modellen. Een instap PDA is in mijn ogen bijvoorbeeld de Zire. Als je wat meer wilt voor minder / evenveel geld, dan kan je altijd op vraag en Aanbod kijken, of op een marktplaats.nl.
Nog eenmaal. De 'standaard' voor office documenten op de Palm is al lange tijd Documents to Go. Versie zes kan beter omgaan met native bestanden dan PocketWord. Daarnaast behou je *alle* formatting wanner je dmv de hotsync het bestand (terug)converteert. Probeer dat maar eens met een PocketPC.
De Palm Tungsten E is een goede keuze. Het scherm heeft een hogere resolutie dan de PocketPC's (320x320 vs. 320x240) en Docs To Go 6 is gewoon bijgeleverd. En ja, hij is even duur als de ipaq 1915 toen die nog volop verkocht werd.
[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 29-11-2003 02:24 ]
Alors.
Verwijderd
Volgens mij is de 1915 niet meer de krijgen. mijn pa wilde hem laatst ook aanschaffen maar hij was bij verschillende winkels al uit het assortiment. Ik zou als ik jou was gaan kijken naar een opvolger..maar het kan god zijn dat je hem via het internet nog ergens kan krijgen. Het is inderdaad een heel mooi instapmodel..ik heb hem zelf ookVerwijderd schreef op 27 november 2003 @ 12:25:
Dit is heel simpel. de ipaq 1915 is een instapmodel. en via internetwinkels, en ook dacht ik dixons, erg goedkoop aangeboden. hij heeft eigenlijk alles wat een pda moet hebben. en dat is een goed display om alles af te lezen en te verwerken. hij is snel genoeg voor alles, en goeie synchronisatie met outlook.
De 1915 is nu verv angen door de 1940!Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 21:53:
[...]
Volgens mij is de 1915 niet meer de krijgen. mijn pa wilde hem laatst ook aanschaffen maar hij was bij verschillende winkels al uit het assortiment. Ik zou als ik jou was gaan kijken naar een opvolger..maar het kan god zijn dat je hem via het internet nog ergens kan krijgen. Het is inderdaad een heel mooi instapmodel..ik heb hem zelf ookecht prima ding..ff lekker je mail checken via internet met je telefoontje of ff lekker een filmpie kijken. Ik zou zeggen..check of je m via internet nog kunt krijgen..in de winkel wordt het moeilijk denk ik!
*kuch* 1930 *kuch. 1940 heeft ook nog eens Bluetooth aan boord.
Alors.
Is de 1930 snel genoeg voor routenavigatie met Tomtom of moet ik op zoek naar een sneller exemplaar?
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Ik zit er ook aan te denken om de 1930 te gaan aanschaffen al mis je dan wel de bluetooth van de 1940, maar ik verwacht dat niet echt veel te gaan gebruiken. Heb em vooral nodig voor agenda functie icm outlook sync, mp3 en filmpies enzow... daar lijkt me de 1930 errug geschikt voor en hij ziet er ook zeer gelikt uit moet ik zeggen, identiek aan de 1940.
Snel genoeg wel.... maar geen seriele poort, of cf slot, of usb...... enWokschotel schreef op 02 december 2003 @ 15:20:
Is de 1930 snel genoeg voor routenavigatie met Tomtom of moet ik op zoek naar een sneller exemplaar?
dan wordt het lastig om een gps aan te sluiten
Missertje van HP IMHO.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Als dat het enige is wat je wil kan je beter even goed zoeken en een 1915 ergens vandaan toveren. Die heb ik ook (nou ja, de 1910 dan maar da's zelfde ding met ander typenummer) en daar werkt dat allemaal ook prima op. MP3 is no prob, divx werkt ook zonder haperingen. Zelfs TomTom 2 werkt redelijk snel, route's plannen gaat best snel en gewoon met de kaart dingen opzoeken en bekijken is ook best te doen.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 16:35:
Ik zit er ook aan te denken om de 1930 te gaan aanschaffen al mis je dan wel de bluetooth van de 1940, maar ik verwacht dat niet echt veel te gaan gebruiken. Heb em vooral nodig voor agenda functie icm outlook sync, mp3 en filmpies enzow... daar lijkt me de 1930 errug geschikt voor en hij ziet er ook zeer gelikt uit moet ik zeggen, identiek aan de 1940.
Verwijderd
GPS kun je aansluiten via native IR, heb ik zelf ook net als vele andere
u_nix_we_all schreef op 02 december 2003 @ 17:31:
[...]
Snel genoeg wel.... maar geen seriele poort, of cf slot, of usb...... en
dan wordt het lastig om een gps aan te sluiten
Missertje van HP IMHO.
Verwijderd
Ik blijf twijfelen tussen de 1940, 1930, of een andere zoals de Dell axim. Hoef geen tom tom ofzo erop, bluetooth zou wel leuk zijn maar is geen PRE, moet voornamelijk agenda goed kunnen synchen, mp3 kunnen spelen, eventueel een video'tje en natuurlijk makkelijk bestanden meenemen. Ik zit ook met de gedachte dat de prijzen wel es erg zouden kunnen gaan schommelen zo ronde de feestdagen, ben ik dan sceptisch en teveel nederlander of doe ik er verstandig aan om te wachten tot januari oid met de aankoop van mn nieuwe IPAQ?
Kun je mij een linkje geven van welke oplossing je hiervoor hebt genomen? Ik kan alleen hele ingewikkelde soldeeroplossingen vinden en daar ben ik niet zo'n held in. Ik zit namelijk aan een Ipaq 1940 te denken, maar zo'n bluetooth GPS van 250+ Euro zie ik niet zo zitten.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 22:09:
GPS kun je aansluiten via native IR, heb ik zelf ook net als vele andere
Look behind you! A three headed monkey!
De IPaq 1940 kan je toch echt geen instap pda noemen met een prijs van bijna 400 euro.... Ik zou gaan voor de Palm Tungsten E, die heeft de beste prijs/prestatie verhouding in het segment tot 200 euro. De IPaq 1915 zou ook een goed alternatief zijn, ware het niet dat deze nog op PocketPC 2002 draait en tevens bijna nergens meer leverbaar is.
Zeker voor first-time users zou ik aanraden niet meer dan 200 euro uit te geven voor een pda. Voordat je zover bent dat je niet meer zonder kan en nog meer functionaliteit wenst ben je weer een paar jaar verder, nog afgezien van het feit dat er ook gewoon mensen zijn die een pda nemen en het apparaat na 6 maanden in de kast blijft liggen.
Zeker voor first-time users zou ik aanraden niet meer dan 200 euro uit te geven voor een pda. Voordat je zover bent dat je niet meer zonder kan en nog meer functionaliteit wenst ben je weer een paar jaar verder, nog afgezien van het feit dat er ook gewoon mensen zijn die een pda nemen en het apparaat na 6 maanden in de kast blijft liggen.
Verwijderd
Voor € 260 heb je al een 1930, maar ik was eigenlijk meer benieuwd wat jullie denken over die mogelijke prijzendaling? Ben echt wel van plan om die PDA wel vollop te gaan gebruiken als vervanging van mijn dagelijkse agenda edg... voor school, tussendoor lekker mp3 luisteren in de bus of video'tje koeke.RoccoS schreef op 04 december 2003 @ 10:34:
De IPaq 1940 kan je toch echt geen instap pda noemen met een prijs van bijna 400 euro.... Ik zou gaan voor de Palm Tungsten E, die heeft de beste prijs/prestatie verhouding in het segment tot 200 euro. De IPaq 1915 zou ook een goed alternatief zijn, ware het niet dat deze nog op PocketPC 2002 draait en tevens bijna nergens meer leverbaar is.
Als je video´s wilt bekijken op je pda is dat prima, maar om binnen het topic te blijven van deze thread lijkt me een pda van 200 euro als de Tungsten E meer dan voldoende. Een simpele Palm Zire van 90 euro zou eigenlijk al voldoen.Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 10:47:
[...]
Voor € 260 heb je al een 1930, maar ik was eigenlijk meer benieuwd wat jullie denken over die mogelijke prijzendaling? Ben echt wel van plan om die PDA wel vollop te gaan gebruiken als vervanging van mijn dagelijkse agenda edg... voor school, tussendoor lekker mp3 luisteren in de bus of video'tje koeke.
Overigens is videotjes kijken op je pda niet meer dan een gadget, voordat je een video in het juiste formaat hebt geconverteerd om op je pda te kijken heb je hem al 10 keer op je pc gezien kan ik je verzekeren, nog afgezien van het feit dat je in een flinke geheugenkaart moet investeren wil je meer zien dan alleen de trailer van de film. Mp3´s luisteren is makkelijker en ook nuttiger, behalve dat je batterij er niet blij mee zal zijn.
Prijzendaling zal zoals in de hele computerindustrie voortzetten, maar ik denk dat je vooral meer waar voor hetzelfde geld zult krijgen. Nieuwe leveranciers als Dell kunnen de markt echt onder druk zetten, zoals je ziet met de Axim X3 met wifi voor 400 euro.
Is een 1930 eigenlijk krachtig genoeg voor routenavigatie met TomTom?
Voor PalmOS is de beginnerslijn nu zo, en ik laat nu de apparaten achterwegen die in mijn ogen een zeer slechte prijs/prestatieverhouding hebben in vergelijking met de modellen die ik hieronder heb staan. Alle apparaten bieden synchonisatie met Outlook inbegrepen:RoccoS schreef op 04 december 2003 @ 10:34:
99 EUR - Palm Zire (raad ik persoonlijk niet aan, zwaar verouderd met OS4 en trage processor, 160x160 monochroom, 2 Mb, geen mp3 of video)
190 EUR - Sony Clié TJ25 (degelijke metalen behuizing, OS5 met 200 MHz, 320x320 hires kleur, 16 Mb, geen mp3, wel video)
210 EUR - Palm Tungsten|E (plastic behuizing, OS5 met 126 MHz - die overigens niet merkbaar onderdoet voor de Clié's -, 320x320 hires kleur, 32 Mb, wél mp3 en video)
250 EUR - Sony Clié TJ35 (degelijke metalen behuizing, OS5 met 200 MHz, 320x320 hires kleur, 32 Mb, wél MP3 en video)
Daarnaast zijn er veel goede tweedehands apparaten te koop die vroeger topmodellen waren (Palm Tungsten T is hier een goed voorbeeld van) en zou ik die zeker niet buiten beeld laten.
Alors.
Verwijderd
Is de kwaliteit van de zire 71 camera een beetje noemenswaardig of is het van dezelfde kwaliteit als de gemiddelde camere op een telefoon?
.3 megapixel, you do the math. Hij past zich echter wel erg goed, doch iets traag aan qua lichtomstandigheden. Wil je iets beters op PalmOS gebied, kijk dan naar de Sony Clié NZ90, met haar twee megapixel ingebouwde camera. In Amerika is ook de Sony Clié NX80v uit, met 1.3 mp. Daarnaast hebben we nog de Sony Clié NX70v (.3 mp) en NR70v (.3 mp).Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 16:48:
Is de kwaliteit van de zire 71 camera een beetje noemenswaardig of is het van dezelfde kwaliteit als de gemiddelde camere op een telefoon?
Alors.
Een 1915 kan ruim 4,5 uur mp3 spelen met de backlight VOL aan. Als je een goedkope en speelse KLEINE pda wil .. ga dan absoluut voor de 1915! Ik heb hem sinds een week en ben er harstikke blij mee (mijn 1eRoccoS schreef op 04 december 2003 @ 11:03:
[...]
Als je video´s wilt bekijken op je pda is dat prima, maar om binnen het topic te blijven van deze thread lijkt me een pda van 200 euro als de Tungsten E meer dan voldoende. Een simpele Palm Zire van 90 euro zou eigenlijk al voldoen.
Overigens is videotjes kijken op je pda niet meer dan een gadget, voordat je een video in het juiste formaat hebt geconverteerd om op je pda te kijken heb je hem al 10 keer op je pc gezien kan ik je verzekeren, nog afgezien van het feit dat je in een flinke geheugenkaart moet investeren wil je meer zien dan alleen de trailer van de film. Mp3´s luisteren is makkelijker en ook nuttiger, behalve dat je batterij er niet blij mee zal zijn.
Prijzendaling zal zoals in de hele computerindustrie voortzetten, maar ik denk dat je vooral meer waar voor hetzelfde geld zult krijgen. Nieuwe leveranciers als Dell kunnen de markt echt onder druk zetten, zoals je ziet met de Axim X3 met wifi voor 400 euro.
Hier staat nog een review: http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=1513
De mijne komt trouwens van de dynabyte vandaan .. 199 euro. Hij is ook te koop bij de media markt
edit:
Ja., ik draai tt2 op mijn 1915..Is een 1930 eigenlijk krachtig genoeg voor routenavigatie met TomTom?
[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 04-12-2003 19:13 ]
Ik was gistermiddag bij Dynabyte in Den Haag en daar was de Ipaq 1915 niet meer te krijgen. Je zal echt even moeten zoeken, veel webshops uit de Pricewatch hebben hem ook niet meer.
Ik kan een 2e hands Ipaq 5450 (Wlan, BT) kopen voor € 370,-
Goeie deal of niet?
Goeie deal of niet?
Ik zou dan liever een nieuwe 4150 uit de usa halen, ben je ongeveer hetzelfde kwijt. Heb er eentje twee weken op proef gehad, is echt een fantastisch apparaat.Wokschotel schreef op 17 december 2003 @ 10:36:
Ik kan een 2e hands Ipaq 5450 (Wlan, BT) kopen voor € 370,-
Goeie deal of niet?
Waar heb je die besteld (als je dat hebt gedaan tenminste omdat je hem op proef had) en wat kostte het in totaal? Heb je een specificatie (basisprijs + verzendkosten + btw)?RoccoS schreef op 17 december 2003 @ 10:43:
[...]
Ik zou dan liever een nieuwe 4150 uit de usa halen, ben je ongeveer hetzelfde kwijt. Heb er eentje twee weken op proef gehad, is echt een fantastisch apparaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Wokschotel op 17-12-2003 11:12 ]
volgens mij hebben ze bij mycom nog liggen, ook voor 199RoccoS schreef op 04 december 2003 @ 19:58:
Ik was gistermiddag bij Dynabyte in Den Haag en daar was de Ipaq 1915 niet meer te krijgen. Je zal echt even moeten zoeken, veel webshops uit de Pricewatch hebben hem ook niet meer.
Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.
Verwijderd
op de pricewatch van t.net staan ze ook voor 189 ofzow dus ze zijn vast nog wel te bestellen... zag trouwens dat de prijs van de 1930 omhoog gegaan was..
Kijk ook eens naar een Asus MyPal A620, er is ook nog een BT versie van met Bluetooth, alleen die is wel iets duurder.
De Asus is wel wat duurder dan bijv. een Ipaq 1915, maar ook een stuk krachtiger.
Ik heb zelf nu 2 maanden een A620 en ben er erg tevreden over.
Ik denk dat je hem nu wel kan kopen voor tussen de 300 en 320 €.
En voor dat geldt heb je bijna de snelste PDA die nu op de markt is, bovendien is de batterij ook krachtig.
Op www.pocketpcclub.nl kun je ook eens kijken, hier staan ook uitgebreide reviews.
De Asus is wel wat duurder dan bijv. een Ipaq 1915, maar ook een stuk krachtiger.
Ik heb zelf nu 2 maanden een A620 en ben er erg tevreden over.
Ik denk dat je hem nu wel kan kopen voor tussen de 300 en 320 €.
En voor dat geldt heb je bijna de snelste PDA die nu op de markt is, bovendien is de batterij ook krachtig.
Op www.pocketpcclub.nl kun je ook eens kijken, hier staan ook uitgebreide reviews.
Verwijderd
Ik neig toch meer naar de hp kant, "kwa" uiterlijk vind ik die toch veel mooier en sierlijker. Vind die asus niet echt mooi, "kwa" specs is die asus wel beter dan de hp 1915... heb mijn oog nu op een 2e hands hp 1930, <-- maandje oud voor 230 ofzo
Nu zit ik weer te twijfelen tussen de Yakumo Delta 400 (300 euro) en de HP Dell Axim X3 (320 euro)
Help
Help
[ Voor 6% gewijzigd door Wokschotel op 18-12-2003 15:00 ]
Verwijderd
HP Axim, daar klopt iets niet, of een HP of een Axim, ik denk dat je Dell Axim bedoelt, en dan zou ik voor de Dell gaan vanwege de service
Verwijderd
zijn die axim's niet van DELL of heb ik dat fout?
offtopic:
wat hij hierboven ook zegt (damn te laat)
wat hij hierboven ook zegt (damn te laat)
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 14:48 ]
axim's is van DellVerwijderd schreef op 18 december 2003 @ 14:46:
zijn die axim's niet van DELL of heb ik dat fout?
Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.
Ik zit ook aan veel te veel dingen tegelijkertijd te denken
Verwijderd
Ik las over de soldeeroplossing voor de 1930 of een ander oplossing.
Heeft iemand links met info over deze oplossingen!
Ik wil graag een GPS aanlsuiten op de poort van de 1930. En ik weet nu dat het zo niet werkt !@#$%
Heeft iemand links met info over deze oplossingen!
Ik wil graag een GPS aanlsuiten op de poort van de 1930. En ik weet nu dat het zo niet werkt !@#$%
Ook ik hou me even aanbevolen voor GPS oplossingen op de 1930
Dit topic gaat over instap PDA's. Voor vragen over GPS toepassingen zijn andere topics meer geschikt. Geen reden om een oud topic met een off-topic reply te kicken.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()