Toon posts:

Netwerk valt na 30 minuten uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Router: Linksys BEFSR41 EtherFast® Cable/DSL Router with 4-Port Switch

4 Computers

1 telenetaansluiting

probleem: netwerk + internet valt uit na 30 minuten.

routerconfig: dhcp automatically

pc-config: allemaal xp met standaardinstelling. geen proxy ingesteld. ip automatically

valt ook op dat na windows update er al meteen problemen zijn.

Kan iemand mij hiermee helpen waar het probleem zich situeert. Of nog beter is er nog iemand die zijn telenetaansluiting verdeeld onder 4 pc's met xp. Kan deze persoon mij eens zijn opstelling doorgeven. ip, dhcp, dns, host, etc...

Thanks!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
als het netwerk het die eerste 30 min wel doet, dan is er met de instellingen op de pc's niets fout. Het probleem zit em hier in de router. Misschien is die wel defect, waardoor er overmatige warmteontwikkeling is (ik verzin maar iets) en hij na 30 min gaat staken. Zit er nog garantie op je router? Zo ja, ruil em dan eens in en probeer het met een ander exemplaar. Zo nee, kijk of je een andere router kan gebruiken.

Als het met een andere router ook fout gaat, kun je alle ip's op 192.168.0.x zetten en de subnet's op 255.255.255.0, en ze dan aan een hub of switch hangen. Dan kun je kijken of dit het wel houdt. (zo ja, dan ligt het toch aan de pc's, netwerkkaart oid)

Verwijderd

Ik denk ook dat dit te maken heeft met je router, kijk je DHCP instelling eens na. Als het daadwerkelijk om de 30 minuten is, kan het hieraan liggen. Zou je niet voor een tijdje kunnen proberen met vaste ip-adressen te werken. En kijken of het hierna wel werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 10:39:
Router: Linksys BEFSR41 EtherFast® Cable/DSL Router with 4-Port Switch

4 Computers

1 telenetaansluiting

probleem: netwerk + internet valt uit na 30 minuten.

routerconfig: dhcp automatically

pc-config: allemaal xp met standaardinstelling. geen proxy ingesteld. ip automatically

valt ook op dat na windows update er al meteen problemen zijn.

Kan iemand mij hiermee helpen waar het probleem zich situeert. Of nog beter is er nog iemand die zijn telenetaansluiting verdeeld onder 4 pc's met xp. Kan deze persoon mij eens zijn opstelling doorgeven. ip, dhcp, dns, host, etc...

Thanks!
Ik heb ook telenet..

Met 3 pc's en 1 PS2
Alle Pc's krijgen hier automatisch IP zonder extra instellinge via de DHCP server van de router.

Alleen de desktop moet een proxy ingegeven krijgen..

Het probleem ligt wss in je router mits mijn netwerk hier als een tiet draait.. suc6

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die mij een voorbeeld config kan doorsturen of wat tips geven hoe ik het probleem kan aanpakken?

Het lan werkt dus, het internet niet.

Moet ik MAC-adressen clonen of dergelijke ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 17:27:
[...]

Ik heb ook telenet..

Met 3 pc's en 1 PS2
Alle Pc's krijgen hier automatisch IP zonder extra instellinge via de DHCP server van de router.

Alleen de desktop moet een proxy ingegeven krijgen..

Het probleem ligt wss in je router mits mijn netwerk hier als een tiet draait.. suc6
uPnP staat zeker op? nog automatischer dan dhcp.

Geef mij maar vaste instellingen, aldat autodetect-dingen hebben hier in het kotlan genoeg problemen gecreerd. Soms heeft de linksys-router zin en geeft een ip en soms geen zin en geen ip. Dus alles vast zetten en niks problemen.

hey, ik heb in de kotlan, ook een linksys met telenet draaien...
www.geocities.com/algabra2000/linksys1.png
www.geocities.com/algabra2000/linksys2.png
www.geocities.com/algabra2000/linksys3.png
[ja, ik weet dat geocities lame doet]
dhcp-server draait bij ons nog, maar de meeste kotbewoners hebben een vaste ip, sommige nog niet, dus dhcp draaien voor compartibiliteit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:08:
[...]

uPnP staat zeker op? nog automatischer dan dhcp.

Geef mij maar vaste instellingen, aldat autodetect-dingen hebben hier in het kotlan genoeg problemen gecreerd. Soms heeft de linksys-router zin en geeft een ip en soms geen zin en geen ip. Dus alles vast zetten en niks problemen.

hey, ik heb in de kotlan, ook een linksys met telenet draaien...
www.geocities.com/algabra2000/linksys1.png
www.geocities.com/algabra2000/linksys2.png
www.geocities.com/algabra2000/linksys3.png
[ja, ik weet dat geocities lame doet]
dhcp-server draait bij ons nog, maar de meeste kotbewoners hebben een vaste ip, sommige nog niet, dus dhcp draaien voor compartibiliteit.
Ik kan jou screenshots niet bekijken. page is not available... ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 14:09:
[...]

Geocities doet LAME, als je op de link klik, dan krijg je een error-page, dan moet je de routerx.png uit de url gooien, dan zal je mijn pc-specs zien. Daarna moet je routerX.png toevoegen aan de url...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 14:09:
[...]

sorry voor dubbelpost door error in IE.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de screenshots bekeken. Ik heb identieke instellingen... |:(

dus probleem zit ergens anders.

het rare is dat de dhcp clients table niet ingevuld is bij mij. Het lan werkt nochtans.
Pagina: 1