Toon posts:

Speciefiek folder copieren met command line

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb eens gezocht op het internet of het mogelijk is met xcopy of robocopy om een specifieke folder met inhoud te copieren naar een andere locatie.

Wat ik wel zie is dat je alle folders die in een bepaalde folder zitten kunt copieren, maar niet dat ik ook een specifieke folder wil copieren en de andere niet.

Is dit mogelijk? Of moet ik een MD naar de doel locatie en dan vanuit de source locatie de bestanden copieren?

Iemand?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Wat heb je al geprobeerd?
code:
1
xcopy dir1 dir2\dir1\

copieert gehele dir1 in dir2.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat idd geprobeert, maar zag dat de dir niet werd mee gecopieerd. We de files die daar instaan.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Als dir2 geen dir1 bevat dan word die aangemaakt, als je geen '\' toevoegd word er gevraagd of het een bestand of dir is. etc.

Ik neem aan dat je dos gebruikt, (xcopy is dostool) dus tenzij je iets totaal anders gebruikt moet dit werken.
En als je iets anders gebruikt zeg ook even wat, versienummers erbij etc.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik wil het onder DOS idd doen.
Ik ben bezig met het maken van een .cmd file die een pakket silent installeert. Na die installatie moet er nog een specifieke folder gecopieerd worden naar de install-dir. Ik ga het nog eens testen met xcopy. Maar het maakt me eigenlijk niet uit met welke tool. xcopy is denk ik handiger (als het kan) omdat xcopy standaard op iedere pc staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 10:56:
oke, ik wil het onder DOS idd doen.
Ik ben bezig met het maken van een .cmd file die een pakket silent installeert. Na die installatie moet er nog een specifieke folder gecopieerd worden naar de install-dir. Ik ga het nog eens testen met xcopy. Maar het maakt me eigenlijk niet uit met welke tool. xcopy is denk ik handiger (als het kan) omdat xcopy standaard op iedere pc staat.
Ik heb het net nog eens geprobeerd. En inderdaad als ik xcopy "folder" "folder" doe, dan worden alleen de files in die folder gecopieerd.

Verwijderd

ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, maar:
Na die installatie moet er nog een specifieke folder gecopieerd worden naar de install-dir.
is die specifieke folder steeds dezelfde? want dan zou je ook gewoon dat pad standaard kunnen opnemen.

en eventueel naar de betreffende folder gaan en dan de active dir in een string zetten die, kan je daar dus later voor gebruiken. moet ergens een script voor op inet rondzwerven.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 11:01:
Ik heb het net nog eens geprobeerd. En inderdaad als ik xcopy "folder" "folder" doe, dan worden alleen de files in die folder gecopieerd.
Lees dan even wat ik daar neerzet. |:(
xcopy dir1 dir2\dir1\
Vooral het vetgedrukte. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Vae Victis op 27-11-2003 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 27 november 2003 @ 11:06:
[...]

Lees dan even wat ik daar neerzet. |:(

[...]

Vooral het vetgedrukte. ;)
Vae Victis,

Uw nederige dienaar verdient een pak slaag dat hij dit niet gezien heeft. Uw nederige dienaar heeft het nog eens geprobeerd zoals uwe exelentie al had voorgeschreven en het werkt inderdaad _/-\o_ . Hoe kon ik twijfelen? Straf mij })

Oke, back to earth, kan ik die D die ik moet ingeven om een folder te creeeren er ook nog auto aan toevoegen als parameter. Het moet zo silent mogelijk zijn.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Als het goed is hoef je geen D in te voeren.
Met een backslash erachter maakt hij er een dir van.
Zonder \ krijg je idd deze vraag.
Maar dat had ik ook al gezegt ;)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 13:31
doe eens xcopy /? je kan verschillende opties meegeven, ik krijg 't ook voorelkaar dus dan moet jij 't ook kunnen ;)

zoiets dus:

xcopy d:\test p:\test /e /c /i /y /f /d /k /o /v

kijk zelf maar ff waar alles voor staat

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 27 november 2003 @ 11:11:
Als het goed is hoef je geen D in te voeren.
Met een backslash erachter maakt hij er een dir van.
Zonder \ krijg je idd deze vraag.
Maar dat had ik ook al gezegt ;)
AAAAARRRRRRRRGGGGGGHHHHH Ik verdien dus echt de doodstraf.

Het werkt. Bedankt lieve mensen, het is opgelost.

Hoe kan ik jullie allen danken !!!
:>
Pagina: 1