Toon posts:

[Win2K server + citrix] Citrix servers instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier op mijn stage 2 citrix servers, IBM e server dual 1200 Mhz machines met 2.5 Gig Ram.
Het probleem is dat deze zonder melding en fouten in het logboek spontaan gaan rebooten als de sevrer weer is opgestart staat er in het logboek: "The previous system shutdown at 9:37:17 on 24-11-2003 was unexpected."

We hebben 2 van deze severs en beide hebben het probleem ik heb nu enige tijd de spontane reboots bijgehouden en er is geen regelmaat in te ontdekken :S
Warom haan de servers spontaan rebooten ? en wat kan ik doen om te zorgen dat het niet meer gebeurd?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 16:03
Uninstall SP4 of upgrade naar Windows 2003

SP4 is echt een hell voor een Citrix server.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit service pack 2 op en een upgrade naar 2003 is nog niet echt de bedoelling we zijn hier nog niet eens helemaal over naar 2000 })

• Abom
Vreemd, misschien moet je SP3 installeren :P En welke versie van Citrix heb je?

[ Voor 29% gewijzigd door Abom op 27-11-2003 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Citrix MEtaframeXPa Feature release 2 Servicepack 2

• Abom
Vreemd, ik heb heel veel gelezen over problemen met Metaframe en SP4 maar niets over SP2. Heb je al een keer op het forum bij Citrix gekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Abom op 27-11-2003 10:24 ]

Verwijderd

Staat de server geconfigureerd om te rebooten op een blue screen?
(auto restart on system failliure)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat staat idd aan ook staat er dat er een kerneldump geschreven moet worden ik heb alleen totaal geen ervarimg met zon dump kan ik hier nuttige iformatie uithalen over de fout of heb ik er helemaal nix aan?

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Toevallig 3rd-party printerdrivers geïnstaleerd (HP) ?

In het verleden heeft dat namelijk mijn Citrix servers aardig om zeep geholpen.

Om te debuggen zou je de automatische reboot na een blue-screen kunnen uitzetten, dan kan je zien welke stopcode en in welke file het fout loopt. Het nadeel is dan wel dat je daarna zelf de server met het handje moet rebooten.

[ Voor 44% gewijzigd door Spaceman Spiff op 27-11-2003 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten idd een set HP printerdrivers in maar als die het zouden veroorzaken zou den de servers dan niet een paar keer per dag onderuit moeten gaan ? Nu gaan ze een keer of 3 per maand gemiddeld maar het kan ook 2 maanden goed gaan

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even - waar smiley denk ik ook al naar hintte - naar je version-2 printer drivers. Dit zijn printerdrivers origineel ontwikkeld voor WindowsNT 4.0 en deze draaien in kernelland en niet in userland.

Dit houdt in dat als zo'n printer driver crashed (en dat doen ze nog wel eens als ze niet geschikt zijn voor TS), dat ze de hele server meenemen.

Hoe kan je dit zien? Ga naar Start -> Settings -> Printers -> Server -> Properties -> Drivers en kijk dan even ofdat alle drivers wel op "Windows 2000" staan, en niet op "Windows NT4/2000" drivers. De NT4 drivers kan je het beste verwijderen - als je ze hebt.

Verwijderd

Yep; elevator dekt de lading volledig. Niks meer aan toe te voegen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Is het ook niet verstandig / handig om in verband met het oplopende geheugengebruik Citrix servers sowieso eens per 1-2 weken te rebooten?

Niet dat dit het crashen oplost, hoewel.. het kán natuurlijk aan slecht RAM liggen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Hm t zal wel aan mij liggen (ben niet zo thuis in windows en dan zeker niet met allemaal enge printer en server dingen) maar waar vind ik wat voor driver het is ?

Ik heb net gezocht bij start --> instellingen --> printers --> en dan de eigen schappen van de printer maar ik heb alle tabbladen doorgelezen maar kon niet echt iets over de driver vinden.

De printers gaan hier via een aparte printserver maakt dat nog uit ?

Edit:
Sorry ik heb het nu toch gevonden :) en er zitten nog een aantal NT4 drivers bij :S ik zal wel gaan zoeken naar andere drivers.

Edit2:
Ik denk dat ik dit maar niet helemaal alleen ga doen, ik denk niet dat ze het me helemaal in dank afnemen als ik een server om zeep help (aan de andere kant ik kan ook zeggen dat het vanzelf gebeurde doen ze nu ook af en toe al) dus dat wordt even wachten tot maandag dan is mn begeleider weer terug van de HCC dagen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 12:11 ]

Pagina: 1